iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geblokkeerde beller (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/136770-geblokkeerde-beller.html)

positivo 15-03-13 12:45

Geblokkeerde beller
 
Sinds een dikke week staat op m'n gesprekkenlijst dagelijks enkele keer in het rood "Geblokkeerd". Info geeft enkel "geblokkeerde beller". Hoe kan ik zien welk nummer dit is, hoe kan ik ev. deblokkeren?

Het betreft een 4S

Jovano 15-03-13 12:54

Ik heb dat laatst ook gehad op mijn iPhone 5, maar dat was Vodafone.
Daar kwam ik achter omdat ze mijn voicemail hadden ingesproken.

positivo 15-03-13 12:57

voicemail is het niet
 
Net gechecked, op de voicemail staan 0 berichten.
Dus die optie is het al zeker niet.

Jovano 15-03-13 13:00

De provider hoeft niet altijd een bericht achter te laten, maar als het belangrijk is bellen ze vast wel terug, wie het ook was.

Volgensmij is als er geblokkeerd staat gewoon iemand met een geheim nummer.

Guest-20180925190238 15-03-13 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door positivo (Bericht 885496)
Info geeft enkel "geblokkeerde beller". Hoe kan ik zien welk nummer dit is, hoe kan ik ev. deblokkeren?

Een "geblokkeerde beller" is iemand die het telefoonnummer opzettelijk heeft onderdrukt. Dat kan men niet deblokkeren en natuurlijk ook niet zien wie de beller is. :)

positivo 15-03-13 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 885506)
Een "geblokkeerde beller" is iemand die het telefoonnummer opzettelijk heeft onderdrukt. Dat kan men niet deblokkeren en natuurlijk ook niet zien wie de beller is. :)

Dat lijkt me logisch, en meteen ook de reden waarom je in de Iphone handleiding daar niets van terug kan vinden. Als het echt belangrijk is zullen ze wel op een andere manier contact nemen, denk ik :confused:

wblink 15-03-13 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 885506)
Een "geblokkeerde beller" is iemand die het telefoonnummer opzettelijk heeft onderdrukt. Dat kan men niet deblokkeren en natuurlijk ook niet zien wie de beller is. :)

Uit mijn "HackTic tijd" herinner ik me nog dat dat destijds (jaren 80) te bewerken was. ik wee echter totaal niet meer HOE helaas, sorry.
Het IS mogelijk: 112, politie enz maakt er gebruik van.

Gilles111 16-03-13 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 885506)
Een "geblokkeerde beller" is iemand die het telefoonnummer opzettelijk heeft onderdrukt. Dat kan men niet deblokkeren en natuurlijk ook niet zien wie de beller is. :)

Degene die jou belt heeft de optie "Nummer meezenden" of nummerweergave uitgezet op zijn telefoon. Het is dus niet iemand die jij hebt geblokkeerd. Vroeger kreeg je dat ook wel te zien als allemaal nullen of anoniem ;)

wblink 16-03-13 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 (Bericht 885737)
Degene die jou belt heeft de optie "Nummer meezenden" of nummerweergave uitgezet op zijn telefoon. Het is dus niet iemand die jij hebt geblokkeerd. Vroeger kreeg je dat ook wel te zien als allemaal nullen of anoniem ;)

Het nummer wordt ALTIJD meegestuurd.
Met een (meegstuurde) CLIR kun je het nummer niet zien (sommigen met de juiste techniek, bv "112" kun dat wel).
Met een (meegestuurde) CLIP zie je het nummer wel.

Als je in je telefoon "nummerherkenning" (een verwarrende benaming vind ik) aan/uitzet kies voor CLIP of CLIR meesturen.

Bel maar eens anoniem met 112 zonder het gesprek aan te gaan. Binnen 10 min heb je een sms van ze te pakken!

Guest-20180925190238 16-03-13 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 (Bericht 885737)
Het is dus niet iemand die jij hebt geblokkeerd.

Dat heb ik ook niet geschreven :rolleyes:

Ik schreef:
Citaat:

Een "geblokkeerde beller" is iemand die het telefoonnummer opzettelijk heeft onderdrukt.

Arompa 07-12-18 20:47

Geblokkeerde beller iphone6, IOS 12.1.1

Ik heb bellers geblokkeerd met mijn Iphone 6. Al deze bellers heb ik ondergebracht onder contact 'geblokkeerde beller' met de indicatie 'blokkeer beller'. Toch gaat de telefoon over.
Vraag: wat heb ik fout gedaan / hoe kan ik ervoor zorgen dat geblokkeerde bellers echt geblokkeerd worden ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:23.