iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Durf jij zonder hoesje? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/136949-durf-jij-zonder-hoesje.html)

belgiumiphone 19-03-13 16:08

Durf jij zonder hoesje?
 
Beste iPhone liefhebbers

Toen ik enkele weken geleden mijn iphone 4 verkocht - omwille van de aanschaf van mijn iphone 5 - stelde ik vast dat ik op 2,5 jaar tijd 4 hoesjes en 4 bumpers voor mijn iphone 4 verzameld (gekocht) had. Als ik de kost van die 8 hoesjes/bumpers optel, zit ik gemakkelijk aan € 80.

Nu, het laatste jaar van mijn iphone 4 durfde ik vaker en vaker de iphone 4 te gebruiken zonder hoesje/bumper. Er zat wel een (screen)protector op, zowel vooraan als achteraan + aan de zijkanten, wat het risico op krassen al elimineerde/verminderde. Maar zo een protector zal bij het vallen van de iphone natuurlijk niet helpen tegen barsten.

Nu zit ik dus intussen met de iphone 5. Ik heb er nu (al) een hoesje en een bumper bij en er zit een (screen)protector op de voorkant en de achterkant.
Maar ik ben die hoesjes eigenlijk beu en ik wil kunnen genieten van de looks van mijn iphone 5. Dus gebruik ik hem soms zonder hoesje/bumper. Maar na 1 of 2 dagen heb ik dan weer schrik dat hij zou vallen, en gooi ik het hoesje er weer om heen.

Herkent iemand dit gevoel? En hoe kan ik van de iphone-niet-gebruiken-zonder-hoesje-fobie afgeraken?

Devisu073 19-03-13 16:52

Dit herken ik zeker, heb het zelf ook.
Hij was nog nooit gevallen met de bumper erom heen, heb hem er dus ook afgehaald om van de looks te kunnen genieten, en juist op dat moment is hij gevallen.
Resultaat: wat deukjes en beschadigingen op de zijkant(niet schrikbarend of erg ofzo, maar toch zonde)

belgiumiphone 19-03-13 17:25

Ach zo, jij geeft mij dus geen moed om zonder hoesje/bumper door te gaan :-)

freestyle4all 19-03-13 17:28

Nooit geen hoesjes gebruikt.
Wel een tasje. Maar daar gaat hij dus uit als ik hem gebruik.
Als je een iPhone in je hand hebt, hoort een iPhone een iPhone te zijn, en geen ding omgeven door allerlei lapmiddelen om krassen, vallen en stoten tegen te gaan.

Overigens liet ik hem vorige week nog uit de armband donderen, die ik tijdens het hardlopen ondersteboven op mijn arm had zitten (handig ja).

paul68 19-03-13 18:33

Ik gebruik bumpercase alleen op mijn werk , ik werk in de bouw , beetje bescherming kan nooit kwaad , thuis gebruik ik geen case

iSpy 19-03-13 18:44

Ik gebruik altijd een case en screenprotector. Ik heb nu zelfs een dubbele hoesje van Case-Mate. De iPhone zo goed als nieuw houden en beschermen is voor mij belangrijker dan genieten van de looks. Daar raak je ook wel op uitgekeken. Sterker nog, als ik kon, zou ik een kwalitatief goed hoesje willen waardoor men niet kan zien dat het een iPhone 5 is. Dit om "bepaalde risico's" in te perken.

Dutchy123 19-03-13 19:19

Erg herkenbaar :-)

Op mijn 4 zat voor en achter een screenprotector
Ondanks dat ik er best wel zuinig mee om ga,zat vooral de achterste protector vol met krassen
Sinds 3 dagen heb ik een nieuwe 4s,en deze meteen van een screenprotector voorzien
Verder zal hij alleen zijn flipcase verlaten als er schoongemaakt wordt :-)

kal_el 19-03-13 19:41

Heb iPhone 3g, 3Gs, 4 & 4s gehad.
Nog nooit een hoesje gehad, zelf geen screen protectors.
Zit gewoon in mijn zakken, bij de autosleutels.

Mijn huidige 4s ziet er nog altijd stralend uit :-)

Dutchy123 19-03-13 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 886335)
Heb iPhone 3g, 3Gs, 4 & 4s gehad.
Nog nooit een hoesje gehad, zelf geen screen protectors.
Zit gewoon in mijn zakken, bij de autosleutels.

Mijn huidige 4s ziet er nog altijd stralend uit :-)

Dat zijn zeker dropsleutels :-)

belgiumiphone 19-03-13 20:24

De bumper zit er bij mij alweer op. En ik moet zeggen: ik voel me een stuk veiliger :-)

Wie-o-wie kan mij overtuigen om toch zonder case/bumper te lopen? :-)

paul68 19-03-13 20:32

Ik heb verzekering afgesloten voor iphone , als hij valt en kapot is dan kan ik dit bij verzekering claimen en zou ik nieuwe krijgen , mischien een id om ook te doen , dan hoef je minder bang te zijn dat er iets gebeurd met iphone .

ergoboy 19-03-13 20:36

Ik gebruik voor mijn 3gs (werk) een sleeve waar ik hem na gebruik gewoon inschuif terug en zo nog als nieuw is na 3 en half jaar... Mijn iphone4 en iphone5 gebruik ik beiden met een bumper + screenprotector aan voor en achterzijde..passen nog in mijn docks en het design gaat minder verloren + beschermt tegen krassen etc..

Roy78 19-03-13 20:41

Ik heb bij mijn iphone 4 wel een hoesje gebruikt. Nu bij m'n iphone 5 heb ik alleen een screenprotector. Heb er wel een backcover op gehad, maar weer snel eraf gehaald. Wil toch wel beetje kunnen genieten van het mooie design.

belgiumiphone 19-03-13 20:47

Bedankt voor de tip, maar mijn iPhone verzekeren doe ik niet. Ik betaal al genoeg aan andere verzekeringen :-)

ergoboy 19-03-13 21:47

Idem hier maar ik kon het niet laten ze te laten verzekeren. ..2x6$ per maand

Rico40 19-03-13 21:51

Waar halen jullie voor de 5 een screencover voor de achterkant? En is dit makkelijk zelf te plakken?

belgiumiphone 19-03-13 22:09

Ik koop die bij een lokale gsmboer in Gent. Zeer gemakkelijk aan te brengen (achterkant is vlak, net zoals de voorkant).

Gilles111 20-03-13 00:31

Gebruik al 2½ jaar hetzelfde hoesje dus die €49,- heeft ie al wel terugbetaald ;) Heb een flipcover omdat mijn iPhone altijd in mijn broekzak zit. In die zelfde broekzak zit ook mijn sleutelbos met daaraan een rijtuigsleutel (nodig voor mijn werk). Met zo'n ding in je zak wil je graag wat extra bescherming ;) Overigens nooit een screenprotector gebruikt, geen krasjes te zien.

http://www.railtechbv.nl/images/prod...uigsleutel.jpg
Rijtuigsleutel

Starscreamer 20-03-13 09:24

Ik heb nu ook een hoesje bang voor beschadigingen en soms haal ik hem eruit omdat het toestel zo mooi is :p
Echter moet ik wel concluderen dat ik het ook deed met mijn 3G die toch na 4 jaar dienst was afgeschreven. Dus ene kant wil je hem nieuw houden en ja heb ik ook zon fobie aan de andere kant na 4 jaar is het ding toch niks meer waard.
Gebruiksvoorwerp ;)

Guest-20180129142242 20-03-13 10:04

Ik heb 3 hoesjes die ik afwissel. Ik heb 1 plastic hardcover voor als ik naar school ga, ik heb een rubberen hoes voor als er kans is op schade. Deze hoes gebruik ik vooral als ik naar de scouting ga, die hardcover beschermd behalve tegen krassen namelijk helemaal nergens tegen.

Verder heb ik sinds kort ook nog een lifeproof case om ermee onderwater te kunnen filmen. Soms heb ik hem ook zonder hoesje, naar school kan dat best. Er zit wel een screenprotector op de voorkant.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:28.