iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone gestuurd naar garantie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/136957-iphone-gestuurd-naar-garantie.html)

Batuhan 19-03-13 18:33

iPhone gestuurd naar garantie
 
Hallo,

Ik heb mijn iPhone vandaag naar vodafone garantie gestuurd, omdat de vergrendel knop vanochtend plotseling niet meer deed. (ook niet door hard te drukken) Ik twijfel alleen een beetje, omdat ik niet weet of dit wel onder de garantie valt? de medewerker gaf niet veel informatie, alleen dat de repair centre moest kijken.
ik hoop maar niet dat ik 40 euro reparatie kosten hoef te betalen, omdat het niet onder garantie valt. weet iemand misschien of dit onder de garantie valt? :confused:

Guest-20180925190238 19-03-13 18:40

Hartelijk dank voor de mededeling :) (of is het een vraag?)

Batuhan 19-03-13 18:42

sorry ... was de vraag vergeten -.-

Guest-20180925190238 19-03-13 18:45

Dat zal wel onder garantie vallen denk ik. Misschien had je die zaak beter direct met Apple (AppleCare) afgehandeld.

iSpy 19-03-13 18:46

Het valt onder de garantie mits er juist is omgegaan met de iPhone. Heb je gebruik gemaakt van de eerste of tweede jaar garantie?

Ow wacht, je hebt een iPhone 5... Ik had het liever direct naar Apple gestuurd ipv Vodafone. Maar het valt dus wel onder garantie.

Batuhan 19-03-13 18:49

maar is het wel mogelijk om iets wat je van Vodafone koopt, naar Apple te sturen?

Guest-20180925190238 19-03-13 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Batuhan (Bericht 886326)
maar is het wel mogelijk om iets wat je van Vodafone koopt, naar Apple te sturen?

Gedurende het eerste jaar in ieder geval wel.

Batuhan 19-03-13 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 886327)
Gedurende het eerste jaar in ieder geval wel.

oh, maar ja dan weet ik dat voor de volgende keer :). ik hoop nu dat ik van vodafone niet te horen krijg dat het niet onder de garantie valt, want hij is zonder schade.

Guest-20180925190238 19-03-13 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Batuhan (Bericht 886328)
ik hoop nu dat ik van vodafone niet te horen krijg dat het niet onder de garantie valt, want hij is zonder schade.

Als dat zo is dan bel je met AppleCare. Je legt het probleem uit. Het toestel wordt dan opgehaald door UPS en drie dagen later staat UPS weer aan de deur met een nieuw toestel.

Succes gewenst :)

Batuhan 19-03-13 18:58

nog bedankt trouwens

Starscreamer 20-03-13 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 886329)
Als dat zo is dan bel je met AppleCare. Je legt het probleem uit. Het toestel wordt dan opgehaald door UPS en drie dagen later staat UPS weer aan de deur met een nieuw toestel.

Succes gewenst :)

Precies dankzij timosha heb ik dat ook gedaan :D
Het pakketje wordt door Apple netjes opgehaald en door apple gemaakt/vervangen.
Er komt dus geen prutser van Dynafix (reparateur Vodafone lees maar eens voor de grap de recensies) aan de pas.

Jz1 20-03-13 19:30

Even voor de duidelijkheid, ik heb zonder extra garanties of verzekeringen vorig jaar toen iPhone 5 uitkwam overgestapt op vodafone met een nieuw abonnement. Nu lees ik veel dat dynafix niet zo top is. Dus wil ik hem eigenlijk ook naar apple toe sturen. Maar dit kan dus? Want ik had gehoord dat als je hem niet via de applestore hebt gekocht dat dat dus niet kan? Kan ik hem ook langs de applestore in amsterdam dan brengen mits met mijn vodafone e-mail orderbevestiging? :D Of dus alleen via applecare? :O Of alleen via vodafone naar dynafix :( ? (Zit nog binnen de 1 jaar).

Sinds het toestel beetje al aftakelt opeens :(
- Sinds aankoop, maar destijds had ik geen zin om terug te sturen voor deze productiefout, werkte nooit goed mijn remote knoppen op mijn oordopjes. Ook soms vloog het volume omhoog denk ook mede doordat de remote connectie van me oordopjes naar telefoon nooit helemaal goed was.
- Powerknop reageert niet sinds kort meer goed. Vooral aan de rechter kant lijkt tie helemaal niet meer te reageren. (Volgens mij wel bekend probleem als je op internet leest).
-En nu ook opeens werkt mijn lightning verbinding niet meer goed en valt vaak uit als je even beweegd aan de connector (officiele lightning en lightning adapters gebruik ik alleen)

Dus nu is het wel echt tijd om mijn garantie in werking te stellen :p

Guest-20180925190238 20-03-13 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jz1 (Bericht 886577)
Dus nu is het wel echt tijd om mijn garantie in werking te stellen :p

Dan bel met Apple. Leg het probleem zo duidelijk mogelijk uit. De volgende werkdag wordt het toestel opgehaald door UPS. Ongeveer drie dagen later brengt UPS een nieuw toestel zonder verder gezeur.

Jz1 20-03-13 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 886578)
Dan bel met Apple. Leg het probleem zo duidelijk mogelijk uit. De volgende werkdag wordt het toestel opgehaald door UPS. Ongeveer drie dagen later brengt UPS een nieuw toestel zonder verder gezeur.

Klinkt als muziek in mijn oren! Ga morgen meteen even bellen. Hartstikke bedankt voor de bevestiging! :d

Guest-20180925190238 20-03-13 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jz1 (Bericht 886579)
Klinkt als muziek in mijn oren!

Yep, geen gezeur met Dynafix. Geen weken wachten op een reparatie. Succes gewenst :)

Starscreamer 21-03-13 09:53

Precies bij Apple zeiden ze zelfs dat ze geen voorstander waren voor Dynafix :eek:
Zijn er problemen met een iPhone binnen de fabrieksgarantie van een jaar altijd eerst Apple opbellen voor de provider/Dynafix.
Dat was het advies wat ik kreeg.

Dit heb ik gevonden van een oud monteur of het waarheid is laat ik in het midden:
Dynafix monteurs moeten altijd 24 toestellen per dag repareren onder tijdsdruk. Als ze die target niet halen schuiven ze het af als waterschade.
Je krijgt dan een vage foto waarop je niet kan zien dat het jou toestel is.
Meestal 2nd opinie bij Apple zien ze niks van waterschade :eek:
Kheb zelfs topics gelezen dat de eigenaren hun toestel kapotter terug kregen dan wat het al was. Met het excuus toestel was toch al total loss :mad:
Er waren zelfs mensen die hun mobiel bekrast terug kregen....
Tip maak altijd foto's van je toestel voor opsturen anders zeggen ze dat het al zo was bij Dynafix!
Halen ze bij Dynafix 3x niet de target dan worden ze ontslagen.
Met andere woorden gewoon na Apple opsturen en voor de gein googlen na Dynafix.:p

kimvb 21-03-13 12:25

Werkt dit ook in belgie om naar apple te bellen en te laten ophalen?
iemand daar een idee van ?

Guest-20180925190238 21-03-13 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kimvb (Bericht 886664)
Werkt dit ook in belgie om naar apple te bellen en te laten ophalen?

Dat werkt ook in België (is onze persoonlijke ervaring) :)

Starscreamer 22-03-13 11:23

krijg als het goed is vandaag een vervangend toestel.
Aan het IMEI nummer te zien gaat het om een Refurbished exemplaar maar goed ben al blij dat het zo snel gaat :)

Guest-20180925190238 22-03-13 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer (Bericht 886845)
Aan het IMEI nummer te zien gaat het om een Refurbished exemplaar maar goed ben al blij dat het zo snel gaat :)

Maak je maar niet al te veel zorgen over het woord "refurbished" :) Apple zelf noemt dat "remanufactured" en die toestellen zijn nieuw.

Trouwens, als je het IMEI-nummer nagekeken hebt op die Chipmunk site moet je de resultaten wel met een korreltje zout nemen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:16.