iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphones en ipad laden heel langzaam op (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/137176-iphones-ipad-laden-heel-langzaam-op.html)

Api 23-03-13 19:27

Iphones en ipad laden heel langzaam op
 
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met al mijn Apple toestellen. Gisteren heb ik mijn iphone 4S geladen in de auto met een nieuw kabeltje. Hij wilde niet laden, hierna probeerde mijn vrouw haar toestel en deze wilde ook niet laden. Dus dacht ik dat het kabeltje kapot was. Eenmaal thuis heb ik mijn originele lader gebruikt (ondertussen stond mijn toestel uit) en kregen we weer van beide toestellen geen reactie. De batterijen waren allebei leeg en laden wilde niet lukken.

We hebben na lezen op het forum beide toestellen een hele nacht laten laden. Deze ochtend kreeg ik mijn iphone aan en was deze op 65 %, echter na een half uur gebruik was dit nog maar 30%. Tijdens het laden veranderd de pictogram van de batterij trouwens niet.

Nu probeer ik mijn ipad te laden, gewoon thuis met originele lader en deze doet net als de iphones. Hij is na 1 uur laden nog maar op 6%.

Is het toeval dat al onze toestellen op dezelfde dag en zelfde manier kapot gaan? Of is er meer aan de hand....

Alvast bedankt!!!

Guest-20180925190238 23-03-13 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Api (Bericht 887148)
Gisteren heb ik mijn iphone 4S geladen in de auto met een nieuw kabeltje.

Ik vermoed dat je die toestellen veel te vaak hebt opgeladen met een te lage laadstroom (500 mA uit een USB-ladertje).

Voer op alle toestellen eens een harde reset uit. Laadt dan de toestellen op met de originele laders (iPad lader voor iPad, iPhone lader voor iPhone) tot 100%. Als 100% bereikt is dan laat de toestellen nog ca. 30 minuten aan de lader.

Succes gewenst :)

antoon100 23-03-13 19:54

Dus het is beter je iDevices op te laden gewoon aan het stopcontact ipv met usb via iTunes?

Ik doe dat meestal via het stopcontact

Guest-20180925190238 23-03-13 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 887157)
Dus het is beter je iDevices op te laden gewoon aan het stopcontact ipv met usb via iTunes?

Met iTunes kan je niet opladen :) Een USB-poort op een Windows PC levert standaard 500 mA en dat is iets te weinig voor een iPhone die eigenlijk 1.000 mA nodig heeft. En niet toereikend voor een iPad die 2.000 mA (2.100 mA) nodig heeft.

Op nieuwere Macs is het iets anders. OS X past de USB laadstroom aan in functie van het aangesloten apparaat. Dus, 1.000 mA voor een iPhone en 2.100 mA voor een iPad.

Api 23-03-13 20:07

Dank je wel, ik ga er meteen mee aan de slag. Ik laat in ieder geval weten of er verandering in is gekomen.....

antoon100 23-03-13 20:07

Ja, maar je weet wel wat ik bedoel hé

Opladen gebeurt via pc uiteraard via die usb kabel maar als je een iDevice aansluit is hij verbonden met iTunes.

Dus is ook updaten via de iPhone zelf beter voor de batterij, als ik het goed begrijp?

Alhoewel dat dit op die paar keer dat je hem update dat niet veel zal uitmaken zeker of toch?

Gilles111 25-03-13 17:28

Het is niet zo'n probleem om je iPhone te updaten/synchroniseren via iTunes/USB (en zo meteen een stukje van je accu op te laden). Alleen is het beter om 's avonds je iPhone aan de netvoeding te leggen. Alleen maar aan de USB poort om op te laden is niet het beste voor je accu.

Hoewel ik de eerste anderhalf jaar mijn iPhone (vrijwel) uitsluitend via de USB poort heb opgeladen en nu na bijna 2½ jaar is mijn accu nog prima. Maar in het genre "Better safe then sorry" is het verstandiger om zoveel mogelijk de netvoeding te gebruiken ;)

BigG 26-03-13 04:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 (Bericht 887595)
Alleen maar aan de USB poort om op te laden is niet het beste voor je accu.

Kan er mij es iemand linken naar een document waar deze bewering kan gestaafd worden ??? Volgens mij kan een batterij enkel geschaad worden door een te snelle lading.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:27.