iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone gaat niet over (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/137256-iphone-gaat-niet-over.html)

hansgoossens 25-03-13 13:47

Iphone gaat niet over
 
Goedemiddag,

het komt regelmatig voor dat mijn Iphone niet over gaat als ik gebeld wordt. Degene die mij wil bellen krijgt direct mijn voicemail. Ik krijg dan per sms, of direct of enige tijd later, dat ik gebeld ben. De telefoon gaat dus totaal niet over oid. Wie herkent dit probleem en wie heeft er een oplossing voor.

Hoor het graag

Groet Hans

jbierhof 25-03-13 14:43

Staat hij niet toevallig op niet storen???

hansgoossens 25-03-13 15:22

Nee, daar staat hij niet op. Soms gaat hij ook wel over. Ik heb gegoogled hierop en ben wel meer berichten tegengekomen die het zelfde probleem hebben. Maar ik heb nog geen oplossingen gevonden hiervoor.

Werner1963 25-03-13 15:32

Het probleem kan bij je provider liggen (bv. antenne onderhoud), hoewel het ook aan een slechte locatie van ontvangt kan liggen..
Anderen hebben zelfs de raad gekregen om over te stappen naar een andere provider.

Misschien zijn ze wel 4G antennes aan het plaatsen bij jou. :)

hansgoossens 25-03-13 16:11

Ik ben al overgestapt van TMobile naar Vodafone. Bij mijn vorige Iphone 4 had ik het ook. Maar mijn zoon heeft er geen last van. Zelfde provider, en dezelfde telefoon.

Gilles111 25-03-13 17:13

Kijk bij Vodafone dan ook even wat de instellingen van je telefoon zijn wat betreft doorschakelen (op de website te vinden). Als je zoveel mogelijk oproepen wil ontvangen zorg dan dat alleen bij geen bereik/toestel uit staat ingeschakeld. Eventueel bij in gesprek (tenzij je wisselgesprekken wil ontvangen). Overigens is het ook slim om de rinkeltijd (via voicemailinstellingen in de voicemail) op 30 sec. te zetten. Als die op bv 10 of 15 sec staat kan het zijn dat bij de ander al over gaat terwijl hij bij jou nog niet over gaat en voor jij door hebt dat je gebeld wordt je iPhone al over is naar voicemail.

hansgoossens 25-03-13 17:24

Ik heb de rinkeltijd nu op 30 seconden gezet. Eens kijken of dat helpt. Telefoon staat niet op doorschakelen. Er komen ook telefoontjes gewoon binnen. Maar wel bedankt voor de tips.

robbertino 03-12-13 12:55

Ik heb hetzelfde probleem, de helft van mijn oproepen worden direct doorgeschakeld naar mijn voicemail en de helft ontvang ik wel. Ik heb al een upgrade gedaan naar de nieuwste iOS maar dat bood geen oplossing. Ik heb een iPhone 4 en T-Mobile abo.

Stefenjolanda 03-12-13 13:15

Zelfde probleem.
iPhone 5, T-Mobile.

paul stienstra 06-12-13 15:45

Ik had exact hetzelfde probleem en dat os nu opgelost!

Staat er een (deel van een) maantje bovenin het scherm?

Zo ja, dan is er (wrs. per ongeluk) sprake van een foute instelling. Ga naar instellingen > niet storen > zet de bovenste knop "handmatig" uit.

Probleem opgelost!

Gr.
Paul

Trinity 12-04-14 18:14

iPhone 5S gaat niet over
 
Probleem opgelost! Knopje was verschoven met hoesje wisselen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:08.