//

Na terugzetten reservekopie alle apps weg.

Na terugzetten reservekopie alle apps weg. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Voordat ik mijn Iphone 4S heb weg gebracht voor reparatie 8 dagen terug heb ik in ITunes een reservekopie gemaakt. Na ontvangst van een nieuwe ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-03-13, 10:18
frankys frankys is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 3
Question Na terugzetten reservekopie alle apps weg.

Voordat ik mijn Iphone 4S heb weg gebracht voor reparatie 8 dagen terug heb ik in ITunes een reservekopie gemaakt. Na ontvangst van een nieuwe Iphone deze weer met dezelfde computer verbonden. Eerst de Iphone geupdate (dat moest) en daarna de laatste reservekopie teruggezet.
Nu is alles overgezet behalve alle applicaties, niet 1!!! Contacten, oproepen smsjes zelfs de indeling van de standaard applicaties staan zoals vanouds. Maar geen enkele applicatie die ik zelf ooit heb aangeschaft in de laatste 4 jaar.

Nu heb ik dus eerst geprobeerd: reservekopie terugzetten
en daarna heb ik nog eens op synchroniseren geklikt (had ik ergens gelezen). Tijdens het laatste is er alleen een nieuwe reservekopie gemaakt ( dus ik nu kiezen uit twee ) maar nog steeds geen applicaties.
Tevens als ik nu kijk in ITunes kan ik mijn aangeschafte applicaties ook niet meer vinden. de datum van de reservekopie klopt nog wel.
en bij account gegevens staat wel een (onvolledige ) lijst van de applicaties die ik heb aangeschaft.

Wie o wie heeft voor mij de oplossing?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-03-13, 11:06
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Ok, ik begrijp dat je een reservekopie hebt maar waarschijnlijk is er iets misgelopen met iTunes.

Mogelijke oplossing:

Citaat:
1e methode:

Als je je pc gemachtigd hebt (wat al op voorhand moest!) kan je alle normaal gezien alle apps gratis opnieuw downloaden die je eerder hebt aangekocht.

2e methode:

Heb je een back-up van je apps?,

wat ik doe is de lijst met apps locatie: C:\Users\antoon\Music\iTunes\iTunes Media\Mobile Applications (windows) op een andere locatie nog eens opslaan.

Als je die bestanden versleept naar iTunes kan je ze normaal ook terug installeren.
Hopelijk lukt dit voor je

Laatst gewijzigd door antoon100; 31-03-13 om 11:08. Reden: methodes
  #3  
Oud 31-03-13, 11:21
frankys frankys is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 3
Question

Nu heb ik ook al de lijst gevonden met alle applicaties die ik tot nu toe ooit heb gekocht. Maar hier staan dus ook alle applicaties in die ik al jaren geleden heb verwijderd.

Enige tijd geleden toen ik van mijn vorige Iphone overstapte op mijn huidige, heb ik ook de reservekopie terugzet en toen stonden alle applicaties in mijn Iphone op exact dezelfde plek als toen ik het kopie maakte. Dat is wat ik graag wil, de originele indeling weer terug.

Heeft iemand daar een oplossing voor?
  #4  
Oud 01-04-13, 18:15
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Met je reservekopie zoals je eerder bij je overstap deed komt die originele indeling toen hij toen was terug, aangezien dit niet werkt vrees ik hiervoor dit terug te krijgen.(kost klein beetje moeite)

Ik ken alvast geen methode voor dit maar ik sluit het niet uit.

wat ik zou doen is dit:

Verwijder gewoon de apps die je niet moet uit die lijst en zet ze terug op iPhone.
Zoals je weet kan je dan ook de startschermen instellen via iTunes.

Als je achteraf een betere oplossing vind dan weet je het voor moest je dit probleem nog eens tegenkomen in de toekomst maar dat wens ik uiteraard niemand toe!

Ik weet dit is vervelend

Veel success
  #5  
Oud 02-04-13, 13:59
frankys frankys is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 3
Standaard

Nou het blijkt dus nu zo te zijn dat je aan een reservekopie niet genoeg hebt. Hierin worden dus alleen al je gegevens opgeslagen maar niet de applicaties.

Om dit te doen zul je dus moeten synchroniseren en controleren dat wanneer je de Iphone loskoppelt van Itunes dat je applicaties nog in Itunes staan.

Wanneer je dit vergeten bent, is geen ramp. Je kunt dan in Itunes naar "Itunes store" gaan en dan naar "aankopen". Hier vind je een lijst met alle aangeschafte applicaties die je ooit in Itunes hebt gekocht. Hieruit kun je dan een selectie maken met welke applicaties je allemaal (nog) wilt, of aan de onderkant van de pagina op de knop "download all" klikken.

Vervolgens je Iphone nadat je de reservekopie hebt terug gezet, synchroniseren. Itunes zet alle applicaties terug op je Iphone waar de stonden. Dus op de juiste pagina en ook de applicaties bij elkaar in als je ze bij elkaar in een mapje had staan.

Alle gegevens blijven dus bewaard, en je bent dus niks kwijt.
Hoop dat dit verhelderd is, voor degene die 'denkt' dat alles weg is.
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
  #6  
Oud 02-04-13, 15:32
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Mooi blij dat je het opgelost hebt.
  #7  
Oud 06-11-13, 19:55
MrD01 MrD01 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankys Bekijk bericht
Nou het blijkt dus nu zo te zijn dat je aan een reservekopie niet genoeg hebt. Hierin worden dus alleen al je gegevens opgeslagen maar niet de applicaties.

Om dit te doen zul je dus moeten synchroniseren en controleren dat wanneer je de Iphone loskoppelt van Itunes dat je applicaties nog in Itunes staan.

Wanneer je dit vergeten bent, is geen ramp. Je kunt dan in Itunes naar "Itunes store" gaan en dan naar "aankopen". Hier vind je een lijst met alle aangeschafte applicaties die je ooit in Itunes hebt gekocht. Hieruit kun je dan een selectie maken met welke applicaties je allemaal (nog) wilt, of aan de onderkant van de pagina op de knop "download all" klikken.

Vervolgens je Iphone nadat je de reservekopie hebt terug gezet, synchroniseren. Itunes zet alle applicaties terug op je Iphone waar de stonden. Dus op de juiste pagina en ook de applicaties bij elkaar in als je ze bij elkaar in een mapje had staan.

Alle gegevens blijven dus bewaard, en je bent dus niks kwijt.
Hoop dat dit verhelderd is, voor degene die 'denkt' dat alles weg is.
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
Top! heeft mijn goed geholpen!
  #8  
Oud 22-12-15, 13:47
Michelle1107 Michelle1107 is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2015
Berichten: 2
Standaard

Ik heb mijn reservekopie terug gezet, zonder dat ik dit wilde.
Het ging per ongeluk.
Maar nu kan ik mijn foto's dus niet meer terug vinden..
Ook iet op icloud..
  #9  
Oud 22-12-15, 14:22
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

En op je Mac ?
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
  #10  
Oud 25-12-15, 09:00
Bet69 Bet69 is offline
• iOS 6.1.3
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 4
Standaard icloud instellingen bijwerken

Ik heb een nieuwe iPhone 6s geïnstalleerd ik had een 4s en via iTunes alles overgezet hij gaf aan die ie klaar de hele nacht aan de computer gehangen.
Nu start ik hem op maar blijft maar icloud instellingen bijwerken al eens aan en uitgezet maar blijft het zelfde kan er verder niets mee.

Wat kan ik doen
Reageren

Labels
applicaties, itunes, reservekopie, weg



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Alle gegevens kwijt na update, reservekopie weg? nickkruijt iTunes 18 03-11-11 19:57
Na reservekopie alle apps terug, alleen geen inhoud HELP Rimke iPhone algemeen 3 28-10-11 20:48
Mac OS X: iTunes wil alle apps terugzetten generator iTunes 0 12-10-11 22:28
Alle apps weg na herstel scheersje iPhone Apps 1 30-12-10 12:18
Reservekopie terugzetten, na oude reservekopie te hebben gekozen Ray iPhone algemeen 1 07-09-08 16:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:56.