iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Verbinding navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/137699-verbinding-navigatie.html)

giljom 04-04-13 11:54

Verbinding navigatie
 
Als ik op mijn iphone de app kaarten neem en ik maak verbinding met de navigatie, ik schakel de navigatie in voor BV 10 km, kan u mij zeggen hoeveel dat verbruik is, ik heb in het buitenland maar 500 MB

antoon100 04-04-13 12:00

Dat kan jij ons binnenkort vertellen nadat je het gedaan hebt.

Of koop gewoon een extra internetbundels.

Wat ikzelf doe geen kaarten van Apple gebruiken maar sygic maps dat is 1 keer betalen en altijd offline kunnen gebruiken.(en updates zijn ook gratis)

Echt een top appje.

giljom 04-04-13 12:03

bedankt voor uw snel antwoord, graag wat meer uitleg aub, en u zegt offline gebruiken , bedoeld u dan dat het werkt gelijk een TT

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 april 2013 om 11:05 ----------

U zegt van betalen maar ik zie dat de app gratis is

antoon100 04-04-13 12:18

Bij Sygic Maps worden de maps/kaarten lokaal op je telefoon opgeslagen + de app zelf neemt ook nog geheugen in beslag.(je hoeft NIET heel de wereld te kopen als je alleen Nederland nodig hebt hoef je geen Europa te kopen kan je ook voor benelux gaan)

Landen apart kan je niet kopen het is in stukken verdeeld.

Je hebt bij Sygic maps nooit een mobiele verbinding nodig.(alleen voor de maps te installeren doe je best op voorhand via een wi-fi verbinding)

Zoek eens in de store naar Sygic Maps daar staat alles mooi uitgelegd.

Ook hier is meer info: Sygic | GPS navigation for smart phones

Flitspalen enzo is zelfs ook mogelijk maar voor deze extra dingen hoef je wel te betalen om up-to-date te blijven dacht ik.Maar de maps kan je gratis gebruiken met gratis updates en volledig offline gebruik.

Indien meer info nodig vraag specifiek.

Veel success:-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 april 2013 om 11:19 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giljom (Bericht 888991)
U zegt van betalen maar ik zie dat de app gratis is

u hebt het over een trial versie (van 7 dagen)

Voor deze app moet je 1 keer betalen (ik weet ook niet wat je wil volledig de wereld of een deel)

Ikzelf gebruik Europa ik koop niet heel de wereld want hoeveel keer ga je naar Japan, .... etc.

Als je alles wilt kost dat weer meer geld en gebruik je mischien zelden/nooit daarom raad ik aan mischien beter voor een deel te gaan.(tenzij je heel veel heen en weer reist tussen verschillende continenten)

giljom 04-04-13 12:23

Neen ik wil betalen, ik heb nu juist de landen Belgie en Duitsland en Frankrijk gedownloud, gaat dat of niet en wat moet ik nu verder doen , graag uw hulp ,

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 april 2013 om 11:24 ----------

Hoe moet ik betalen ik wil die app houden

antoon100 04-04-13 12:28

Even geduld ben aan het bekijken wat er best is voor u.

giljom 04-04-13 12:30

Alvast bedankt ik wacht op u

antoon100 04-04-13 12:34

Sygic West-Europa of volledig Europa zal je moeten pakken.

West-Europa: 34.99 euro
volledig Europa: ik dacht 49 euro (ik kan nu niet zien maar ik heb volledig europa kunnen kopen voor 29 euro, rond kerstmis geven ze altijd heel mooie kortingen, maar als je ze nu koopt kan je daar niet van genieten das alleen chrismas sale)

Als het aan de chrismas sale is zou ik europa nemen maar nu in de prijzen zonder kortingen is west-europa goedkoper (momenteel) voor de landen die je nodig hebt.

giljom 04-04-13 12:38

Alvast bedankt, maar ik wil west europa, maar wat moet ik nu doen , ik heb al drie apparte landen gedownloud, en dat werkt, moet ik die verwijderen en dan westeuropa nemen, graag uw hulp, en hoe moet ik deze map betalen, want ik zie het zo direkt niet

antoon100 04-04-13 12:39

Betalen doe je gewoon met iTunes tegoed.(dat je in de supermarkt kan kopen bvb. colruyt/delhaize)

Of je kan je Apple ID aan je bankrekening koppelen.

Na betaling kan je onmiddelijk downloaden/installeren en de maps die je wil installeren installeren(je hoeft daarom de landen die je niet nodig hebt ook te installeren de 3 boven vernoemde landen zonder de andere kan je ook installeren)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 april 2013 om 11:40 ----------

Verwijder alles van Sygic eerst op je iPhone.

En dan west-europa kiezen in de store betalen en downloaden/installeren kan beginnen:-)

giljom 04-04-13 12:49

Ik heb alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ik zie dan alleen europa staan en niet west europa, moet ik europa nemen

antoon100 04-04-13 12:52

Ben je op je iPhone bezig of met iTunes?

Download de app eerst via iTunes en zet ze achteraf over naar de iPhone (zo heb ik dat gedaan en geen enkel probleem ondervonden)

Het is wel zo Sygic maps is niet de beste navigatie voor outdoor.

Als je een navigatie outdoor zoekt is er nog wat beters.

Even ter info (ik weet niet wat je ervan verwacht hé)

giljom 04-04-13 12:56

Ik heb de app rechtstreeks op de iphone gedownloud, en nu kan ik alleen europa nemen , of de landen die ik wil apart aanvinken, ik durf niets verkeerd te doen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 april 2013 om 11:57 ----------

Hij moet voor mij dienen alleen op de fiets , en de wagen heb ik navigatie

antoon100 04-04-13 12:59

Verwijder alles van Sygic van uwen iPhone (en laat dat voorlopig zo)

Dan open iTunes store op uwe pc.
Zoek Sygic maps West-Europe klik op kopen en downloaden.
En normaal wordt dat dan automatisch gesynct naar uwe iPhone zoniet sluit uwen iPhone aan de pc en ga bij toon apps en installeer dan op iPhone(terwijl hij aangesloten is met pc).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 april 2013 om 12:03 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giljom (Bericht 889009)
Ik heb de app rechtstreeks op de iphone gedownloud, en nu kan ik alleen europa nemen , of de landen die ik wil apart aanvinken, ik durf niets verkeerd te doen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 april 2013 om 11:57 ----------

Hij moet voor mij dienen alleen op de fiets , en de wagen heb ik navigatie

Allen voor fiets zeg je maar dan is er iets veel beters hoor dan dit.

Dan heb ik een appje waarbij je routes kan importeren (gpx) enzo.
dat is met sygic niet mogelijk hoor route import.

Voor fietsnavigatie is er iets Véél beter maar ik vrees ook duurder.
Dan heb ik Viewranger klaarstaan een appje die de route berekent maar hij doet wel niet aan gesproken navigatie, je moet op het schermpje kijken.

Hier zijn ook mooie topografische kaarten beschikbaar.

Is het meer dit dat je zoekt een fietsappje met ook topo kaarten (zoals die kleine(van formaat) garmin outdoor gps'kes)

giljom 04-04-13 13:04

antoon ik werk met icloud, en ik heb al eens voor gehad als ik die via de kabel aansluit , ik sommige bestanden dubbel had, dus als het gaat liever niet via kabel, als het rechtstreeks op de iphone gaat heb ik liever, maar ik wacht op u

antoon100 04-04-13 13:07

Bezoek eens deze site dit is als doel voor de fiets een pak beter: ViewRanger GPS | Accueil

Is dit wat je zoekt?

giljom 04-04-13 13:09

wat bedoeld u met veel duurder, ik heb toch liever gesproken, ik wil die Sygic en dan kan ik achteraf nog zien wat ik doe, graag uw hulp met de sygic maar als het gaat rechtstreeks op de iphone

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 april 2013 om 12:15 ----------

Ja antoon die is beter denk ik , maar niet in het Nederland, en niet gesproken ,misschien achteraf dat ik er die bij neem, maar als ik rechtstreek op de iphone de landen die ik nodig heb downloud dan is het ook goed zeker

antoon100 04-04-13 13:16

Viewranger zal volgens mij duurder zijn als je voor de topo kaarten kiest, het is daar namelijk zo'n systeem dat je betaald per tile (een klein stukje van België), Hoeveel dat kost voor een volledig land per tile is niet vermeld.

Ik twijfel zelf ook heel erg aan Viewranger (onduidelijke info maar lijkt wel goed te werken voor fiets, maar er is onduidelijkheid over de prijs (totaalplaatje dan van een land want je kan het niet in een geheel kopen)

Nu gaan we verder met Sygic zoals je zei daar verder mee wil (verwacht niet dat dit specifieke/kleine fietspaadjes kent, dit kent hij niet voor die specifieke paadjes toch viewranger)

Zeker met sygic verder wat dit is echt meer bedoeld voor auto en heeft geen fietsfunctie in de app?(ik zeg het maar op voorhand)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 april 2013 om 12:17 ----------

Als het echt niet lukt met west-europa pak dan heel europa hé

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 april 2013 om 12:21 ----------

Doe dat dan is dat het niet klopt zal hij wel zeggen dat periode verlopen is en moet betalen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 april 2013 om 12:26 ----------

Je kan beide testen er is ook viewranger gratis versie alleen zijn dat dan geen topo-kaarten, en tiles selecteren download en er is ook offline use.

Test mischien eerst de gratis versie.

giljom 04-04-13 13:31

Antoon ik ben nu verder de landen aan het downlouden die ik nodig heb rechtstreeks op mijn iphone, en dan zal ik wel zien hoe ik verder kan betalen via de app, ik waardeer dat enorm dat u mij zo helpt, ik houd u seffens op de hoogte

antoon100 04-04-13 13:55

ok, ik wacht


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:58.