//

Wat gebeurt er na iphone 3gs jailbreak en update?

Wat gebeurt er na iphone 3gs jailbreak en update? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik wist niet echt hoe ik een goeie titel moest bedenken. Maar ik heb overlaatst een iphone 3gs gekregen die het niet deed met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-04-13, 16:35
Foxyjune Foxyjune is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 5
Talking Wat gebeurt er na iphone 3gs jailbreak en update?

Hallo,

Ik wist niet echt hoe ik een goeie titel moest bedenken. Maar ik heb overlaatst een iphone 3gs gekregen die het niet deed met mijn simkaart omdat je de originele simkaart erin moest plaatsen dus heb ik hem laten jailbreaken door iemand nu werkt ie prima maar de iOs is 4.1 en ik vroeg me af tot welke iOs kan een iPhone 3gs gaan en wat als ik hem laat updaten tot een bepaalde iOs van itunes, vervalt de jailbreak dan weer? Bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-04-13, 16:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

De laatste iOS versie voor de iPhone 3GS is iOS 6.1.3. Een update kan in jouw geval alleen via iTunes. Na zo'n update is de jailbreak weg, bovendien wordt er een nieuwe modem firmware geïnstalleerd die eventueel niet softwarematig te unlockken is.
  #3  
Oud 04-04-13, 16:38
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

En updaten tot iOS 6.1.2 is ook niet mogelijk (dat laat Apple niet toe!)
  #4  
Oud 04-04-13, 16:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
En updaten tot iOS 6.1.2 is ook niet mogelijk (dat laat Apple niet toe!)
Maar dat kan wel, ook al laat Apple het niet toe, op een iPhone 3GS als de SHSH hashes van iOS 6.1.2 opgeslagen zijn.
  #5  
Oud 04-04-13, 16:42
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Dat klopt maar in zijn geval zal dat moeilijk worden aangezien hij op iOS 4.1 draait kan hij moeilijk al de shsh hashes van iOS 6.1.2 opgeslagen hebben.

Het is inderdaad mogelijk maar in zijn geval niet.
  #6  
Oud 04-04-13, 16:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Het is inderdaad mogelijk maar in zijn geval niet.
Of dat in het geval van de TS onmogelijk is kan ik van hier uit niet zien. Misschien moet de TS eens even in Cydia gaan kijken wat daar allemaal opgeslagen is.

Men hoeft geen iOS 6.1.2 te gebruiken om de SHSH hashes op te slagen van die firmware. Dat kan ook met oudere firmware op een tijdstip dat de specifieke firmware nog door Apple ondertekend werd.
  #7  
Oud 04-04-13, 16:49
Foxyjune Foxyjune is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 5
Standaard

Oke, ik ben niet zo bekend met al die termen, het komt er dus op neer dat zodra ik hem update via itunes, ik mijn jailbreak kwijt ben? En ik kan hem niet gewoon opnieuw jailbreaken tot 6.2.1?
  #8  
Oud 04-04-13, 16:51
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Dan wil ik wel eens weten hoe je dat doet shsh hashes opslaan van een firmware die je niet gebruikt?

Is dit mogelijk zonder jailbreak? (zo ja liefst wil ik het weten voor als men geen JB gebruikt)

Dus ik heb nu iOS 6.1.2 de hashes van 6.1.2 en kan terwijl mijn toestel hierop draait de hashes van 6.1.3 al opslaan? (maar zal waarsschijnlijk voorlopig nog niet lukken met TinyUmbrella vermoed ik , toch geen nieuws gelezen dat het al kan.)
  #9  
Oud 04-04-13, 16:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foxyjune Bekijk bericht
het komt er dus op neer dat zodra ik hem update via itunes, ik mijn jailbreak kwijt ben?
Daar komt het inderdaad op neer. En aangezien je blijkbaar een softwarematige SIM-unlock gebruikt ben je die na een update ook kwijt.
  #10  
Oud 04-04-13, 16:57
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Dan wil ik wel eens weten hoe je dat doet shsh hashes opslaan van een firmware die je niet gebruikt?

Is dit mogelijk zonder jailbreak? (zo ja liefst wil ik het weten voor als men geen JB gebruikt)
Persoonlijke handtekeningen van Apple: een overzicht (jailbreak) - iPhoneclub.nl
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #11  
Oud 04-04-13, 16:59
Foxyjune Foxyjune is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Daar komt het inderdaad op neer. En aangezien je blijkbaar een softwarematige SIM-unlock gebruikt ben je die na een update ook kwijt.
Zelfs niet als ik hem opnieuw jailbreak maar naar 6.2.1 ?
  #12  
Oud 04-04-13, 17:00
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Dus ik begrijp hieruit dat het mogelijk is maar ik vermoed dat je dan wel je toestel moet aansluiten aan de pc anders kunnen die shsh's toch niet uniek(voor uw toestel specifiek) zijn?
  #13  
Oud 04-04-13, 17:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foxyjune Bekijk bericht
Zelfs niet als ik hem opnieuw jailbreak maar naar 6.2.1 ?
Je moet eerst aan de voorwaarden voldoen om te herstellen naar iOS 6.1.2. Dat betekent dat de SHSH hashes moeten opgeslagen zijn. Lokaal met TinyUmbrella of automatisch bij Cydia.

Als dat allemaal in orde is ga je een custom firmware moeten maken van iOS 6.1.2 met een modem firmware die wel softwarematig te unlocken is. Hoe dat moet kan je met de zoekfunctie van het forum opzoeken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Dus ik begrijp hieruit dat het mogelijk is maar ik vermoed dat je dan wel je toestel moet aansluiten aan de pc anders kunnen die shsh's toch niet uniek(voor uw toestel specifiek) zijn?
Is het jou nog niet opgevallen dat je dit topic aan het kapen bent?
  #14  
Oud 04-04-13, 17:06
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Moet ik voor elke vraag die ik plots ontdek in andermans topic zelf een nieuw topic over maken ofzo?

Het kunnen mischien vragen zijn die in 1 post beantwoord kunnen worden.
  #15  
Oud 06-04-13, 01:15
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Schiet je vragen maar los
  #16  
Oud 11-04-13, 22:24
Foxyjune Foxyjune is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 5
Standaard

Ik zit nu dus met een probleempje, ik heb hem dus geprobeerd te updaten naar 6.1.3 via itunes en nu kwam ik op het set-up schermpje ik krijg het volgende bericht: Uw iPhone kan niet worden geactiveerd, omdat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is.
Ik krijg dan ook nog probeer uw iphone via itunes te activeren of probeer het binnen een paar minuten nog eens, als dit probleem zich blijft voordoen contacteer dan de apple support. Zodra ik de iPhone wil activeren via itunes krijg ik dit
. wat moet ik doen? Ik ben serieus radeloos!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 april 2013 om 21:59 ----------

Is er iemand?
  #17  
Oud 12-04-13, 17:31
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

IEDEREEN zegt dat je NIET moet updaten en toch doe je het. Je zit nu met een onbruikbare iPhone, helaas (op 6.1.3). Er is geen jailbreak voor 6.1.3. Je kan wel terug naar 4.x door te downgraden dacht ik. Volgens mij zijn hier voor geen SSH files nodig...
  #18  
Oud 12-04-13, 19:57
Foxyjune Foxyjune is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 5
Standaard

Oke ik zal het dan proberen te downgraden, ik wou het gewoon proberen.
  #19  
Oud 13-04-13, 08:00
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Alle SHSH blobs die zijn opgeslagen door Cydia zelf voor 6.0 t/m 6.1.2 zijn waardeloos en zijn verwijderd door Cydia. Tenzij je met bv. TinyUmbrella SHSH blobs hebt opgeslagen heb je voor eeuwig pech. Dit was ten tijde van post 1 nog niet bekend.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flashingst Bekijk bericht
IEDEREEN zegt dat je NIET moet updaten en toch doe je het. Je zit nu met een onbruikbare iPhone, helaas (op 6.1.3). Er is geen jailbreak voor 6.1.3. Je kan wel terug naar 4.x door te downgraden dacht ik. Volgens mij zijn hier voor geen SSH files nodig...
Er is wel een jailbreak voor 6.1.3 en voor de iPhone 3GS met oude boot-rom is die ook nog eens untethered (nieuwe 3GS & 4 zijn tethered). 4S/5 kunnen niet worden jailbroken op 6.1.3.
Reageren

Labels
iphone 3gs, itunes, jailbreak, update



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat gebeurt er precies tijdens de activatie van de iPhone? Theije iPhone algemeen 5 26-11-11 15:41
Alle iDevices: Wat gebeurt er als je Jailbreak update naar nieuwe jailbreak? gserban Jailbreak 5 11-11-10 09:44
Wat gebeurt er met apps als ik een nieuwe iPhone koop? HaKeeM Archief 1 14-12-09 22:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:18.