iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 zwart achterkant vervangen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/137775-iphone-4-zwart-achterkant-vervangen.html)

flashingst 05-04-13 23:10

iPhone 4 zwart achterkant vervangen?
 
Hallo,

Ik heb sinds vandaag eindelijk een iPhone 4 (ik weet niet de nieuwste maar is heel wat voor mij na mijn 3G's en 3GS'en). Nou vind ik dat het achterkantje niet zo mooi meer is (geen barsten maar vrij diepe krassen). Ik kan dit hier in een plaatselijk telefoonwinkeltje laten vervangen voor €30,- . Is dit veilig om te laten doen/zijn hier grote risico's aan verbonden? Niet dat ik straks zonder werkende iPhone zit?

Ik hoor het graag! Ervaringen zijn ook zeer welkom.

jbierhof 05-04-13 23:27

Kan weinig mis meegaan, zou je zelf ook kunnen doen

ad9007i 06-04-13 00:56

Idd, het zijn natuurlijk geen originele stukken van apple ( vraag je oude achterkant mssn terug na de vervanging moest die nu breken dan heb je altijd reserve)

Je kan ook op DealExtreme - Cool Gadgets at the Right Price - DX Free Shipping Worldwide kijken voor achterkanten, maar er zijn een hele boel sites waar je die kan vinden.
30 euro voor het losvijzen van 2 schroefjes en een nieuwe er en weer vastmaken is nogal duur!
Kan je beter zelf doen

antoon100 06-04-13 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i (Bericht 889357)
Idd, het zijn natuurlijk geen originele stukken van apple ( vraag je oude achterkant mssn terug na de vervanging moest die nu breken dan heb je altijd reserve)

Je kan altijd originele namaak kopen hé.

Een achterkant die hetzelfde is als je huidige (niet origineel) maar wel identiek nagemaakt, of alternatiefjes zijn er ook nog indien je dat liever wenst.

flashingst 06-04-13 13:45

Ik heb ooit zelf eens 2 3Gs'en opengemaakt en zijn beide overleden. Ik laat het dus liever even doen. De oude achterkant kan ik gewoon meekrijgen (neem ik aan), die komt tenslotte van mijn telefoon.

suzuki2002 06-04-13 14:05

Heel verstandig .

Dutchy123 06-04-13 20:31

Bij de 3g en 3gs is het een ander verhaal
Daar zit alles in de body(achterkant) gebouwd
Om die achterkant te vervangen moet de hele telefoon leeg
dat is geen klusje voor iedereen :)
Het scherm vervangen is bij die toestellen wel weer heel makkelijk en zo gedaan

Bij de 4 is de achterkant alleen maar een deksel
De 2 onderste schroefjes losdraaien,achterkant eruit schuiven,nieuwe achterkant erin schuiven en de 2 schroefjes weer vastdraaien,klaar
Het scherm vervangen van een 4 is wel een stuk meer werk dan bij een 3/3gs
Je hebt alleen wel een speciale schroevendraaier nodig

ad9007i 07-04-13 01:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutchy123 (Bericht 889435)
Je hebt alleen wel een speciale schroevendraaier nodig

Die kan je in de beste doe het zelf winkel kopen :)

Geen probleem :)

Maar om terug te komen op de achterkant van de 4:

Het apple logo zal zowiso niet het logo zijn die apple gebruikt, zal meer een appel zijn zonder blaadje bovenaan

flashingst 07-04-13 15:48

Achterkant is vervangen. Zie geen verschil tussen de oude en nieuwe, Appletje is ook gewoon identiek! Ze waren eerst wel vergeten het plasticje eraf te halen aan de binnenkant dus kon nog eens terug ook... Voortaan kan ik dit zelf ook wel doen! Toch bedankt iedereen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:25.