iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone gaat zomaar over (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/137911-iphone-gaat-zomaar-over.html)

peterdb88 09-04-13 15:40

Iphone gaat zomaar over
 
Mijn vader heeft sinds anderhalve week een nieuwe Iphone 4s 16gig.

Na een week begon de telefoon met het volgende probleem:
Een aantal keer per dag/avond/nacht gaat uit het niets zijn iphone ringtone af, 1 keer.
Er belt dan niemand en er zijn ook geen andere meldingen.

Ik heb zijn ringtone veranderd, nu blijft hij nog steeds een aantal keer per dag 1x over gaan met het geluid van zijn oude ringtone

Kent iemand dit probleem en/of heeft iemand hiervoor een oplossing?

Bobby007 09-04-13 15:44

Staat toevallig niet het alarm of de timer ingesteld (de timer kan je tot 23:59 uur instellen namelijk) check dit even. Ik heb het namelijk ook in het begin gehad toen ik m'n eerste iPhone had, zit je een beetje uit te vogelen hoe dingen werken etc en toen ook de timer ingesteld (per ongeluk) waardoor mijn iPhone om de zoveel uur opeens uit het niets afging (met orginele beltoon)

peterdb88 09-04-13 16:23

Bedankt voor je reactie Bobby, maar het ligt (helaas) niet aan het alarm of de timer

Iemand anders nog andere tips/oplossingen?

Techfreak 09-04-13 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peterdb88 (Bericht 889965)
Bedankt voor je reactie Bobby, maar het ligt (helaas) niet aan het alarm of de timer

Iemand anders nog andere tips/oplossingen?

Heb je de agenda of herinneringen app ook gecontroleerd of daar niets in staat?

peterdb88 11-04-13 08:04

het probleem is dus dat er nergens meldingen van aanstaan, ik heb zelf ook een iphone dus ik weet wel waar ik moet kijken of er ergens meldingen aanstaan, maar dit is niet het geval

brucio 02-12-18 19:30

oud topic, I know.
maar op mn iphone x heb ik sinds een tijdje hetzelfde.
vandaag zat ik op hotmail en iets later ging hij ineens over, net als topic starter met de oude ringtone. gewoon 1x en dan stopt t.
toen ik in mn mail keek (hotmail is als email in de telefoon gezet dus niet via een url maar in mail) en waren alle afzenders unknown, en dat ging na 2 seconden weg en was t allemaal weer gewoon.
je hebt geen gemiste oproepen en niks in agenda of wekkers.
nu begin ik mij af te vragen: zou zoiets kunnen gebeuren als je gehackt wordt en ze laten m overgaan om erin te komen of te testen of locatie te bepalen?
ik kan verder niks vinden over dit probleem vandaar dat ik op zon oud topic reageer

alvast bedankt voor de mogelijke opties/ oplossingen. (dus niet herinnering oid want ik krijg verder niks in beeld. alleen de ringtone gaat)
gelukkig nog niet snachts meegemaakt maar dan staat ie op vliegtuigstand dus missch toch iets van buitenaf als je online bent

ikfixem 11-12-18 21:38

Ik vermoed niet dat het te maken heeft met een hack. Ben je belangrijk/interessant genoeg om gehackt te worden? Dat kan natuurlijk, maar altijd een belangrijke vraag om jezelf te stellen wanneer je denkt gehacked te zijn. Bij veel mensen die dit probleem hadden, bleek het te liggen aan de bedtime functie. Deze staat naast je wekker wanneer je de klok opent.

brucio 11-12-18 22:13

Oke. Thanks.
Bedtime staat al een tijdje uit. Missch dat als ik die weer aanzet dat het dan over is? T blijft raar. Ik heb op dagen gehad dat het drie keer gebeurde en een maand niet en dan eenmalig. Zo willekeurig dat ik daarom denk aan hack/ phissing/ malware, etc. Het is een keer gebeurd toen ik spam van Hotmail of Mn zakelijke mail opende en de keer ervoor was inhoud van mn mail leeg meteen na het overgaan. Dus de link met mail lijkt me niet onwaarschijnlijk. Maar ja.... we zullen t misschien nooit weten dan

ikfixem 11-12-18 23:41

Ja heel vreemd. Zal zelf eens wat meer erover proberen te vinden. Mocht ik iets tegenkomen dan zal ik dat hier met je delen uiteraard.

brucio 11-12-18 23:47

Thans again. De melding bij al de mailtjes was dat ze geen inhoud hadden of geen / onbekende afzender. Als t weer voortkomt zal ok de tijd noteren en meteen mail checken. Overigens stopt het als ik de aan-uit knop in drukte

brucio 11-01-19 14:19

Update: als ik in Mn IMAP e-mail van Mn zaak de map spam open gaat hij ook over. Hetzelfde beltoontje als ik oorspronkelijk had. Ik ga Mn spam s legen. Kijken wat er gebeurt. (Wish me luck 5000 mailtjes ofzo)

tanten 18-11-19 16:42

Graag kom ik terug op dit topic. Is er nog een oplossing voor het probleem aangegeven. Ik heb sinds 2 weken hetzelfde probleem, ongeveer zo 10 maal per dag

brucio 18-11-19 17:51

Ik heb er geen last meer van. Geen idee waarom. Het is iig iets als ik bepaalde spam kreeg in een mail dat ie over ging. Wel heb ik tel x leeg gehad dus missch moet je m x helemaal opnieuw instellen incl mail

tanten 19-11-19 13:33

Iphone belt zonder gebeld te worden
 
Brucio, hartelijk dank voor je tip.
Ook bij mij nu opgelost. De oorzaak van het bellen, was dat bij een update, bij mijn mails als meldingstoon, mijn beltoon was ingesteld.

Probleem dus opgelost, voor anderen met mogelijk hetzelfde, check al je berichtgevingen, welke meldtoon ze hebben.

brucio 16-06-22 22:00

Hier nog een keer bevestiging dat je het in je spam moet zoeken. Ik opende nu per ongeluk de reclame of spam, een van de twee van Hotmail. Meteen weer die ringtone van jaren geleden. Ik denk dat het met updates wel is verholpen nu maar mocht je er last van krijgen dan krijg je waarschijnlijk een spam
Mailtje binnen en dan krijg je wel die melding maar je ziet niks omdat niemand natuurlijk een 1,2,3 of 220 bij z'n e-mail wil zien staan wat allemaal loze spam of reclame is. Hoe uit te zetten bij last weet ik niet.
Hopelijk heb ik m niet weer geactiveerd door die map te openen. (Flashback irritatie)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:39.