iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Sms'en worden verstuurd maar 1kontaktpersoon ontvangt ze niet ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/137984-sms-worden-verstuurd-maar-1kontaktpersoon-ontvangt-niet.html)

ethel 10-04-13 20:23

Sms'en worden verstuurd maar 1kontaktpersoon ontvangt ze niet ?
 
Ik verstuur al 2jaar sms'jes naar die kontaktpersoon en bewaar de ontvangen en verstuurde, maar nu zijn die wel verstuurd maar hij ontvangt ze niet meer...:confused:

komt het doordat ik die al die jaren bewaar ? Hoeveel kan mijn iPhone er bewaren of waaraan ligt het ?
Kan er mij iemand helpen aub

Bedankt
Mvg
Ethel

Francis78 10-04-13 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ethel (Bericht 890265)
Ik verstuur al 2jaar sms'jes naar die kontaktpersoon en bewaar de ontvangen en verstuurde, maar nu zijn die wel verstuurd maar hij ontvangt ze niet meer...:confused:

komt het doordat ik die al die jaren bewaar ? Hoeveel kan mijn iPhone er bewaren of waaraan ligt het ?
Kan er mij iemand helpen aub

Bedankt
Mvg
Ethel

Toevallig loop ik hier vandaag ook mee te stoeien. 2 personen hadden mij een sms gestuurd, maar heb deze nooit ontvangen. Ik vanmiddag vodafone gebeld en die kunnen voor je nakijken of je box volzit. Dit was bij mij niet het geval. Ik ben er vervolgens achter gekomen dat beide smsjes verstuurd zijn met imessage. Bleek dat ik dat uit had staan en ze daardoor niet aankwamen. Later zag ik dat ze wel in mijn email zijn binnengekomen. Laat jouw ontvanger eens kijken (als deze ook een iphone heeft) bij instellingen>berichten Staat 'imessage' en 'stuur als sms' aan? vervolgens kijken bij 'sturen en ontvangen' en checken hoe deze persoon bereikbaar is voor imessage. Ik zelf heb de vinkjes weggehaald bij de emailadressen die er bij mij bij staan. Er staat alleen een vinkje nu voor mijn telefoonnummer. Ik persoonlijk wil geen sms in mijn mail ontvangen.

Hoop dat je hier iets aan hebt. Je kunt imessage ook helemaal uitzetten natuurlijk, maar dat was bij mij het geval en daardoor kwam het blijkbaar via mijn mail binnen. Succes!

ethel 10-04-13 22:00

1kontaktpersoon ontvangt mijn Sms'jes niet meer
 
Bedankt Fransis,

iMessage staat niet aan bij mij en mijn vriend heeft geen iPhone is nog een gewone Nokia ....
Al de andere sms'jes die ik naar andere vrienden stuur komen wel aan...
Ik heb nu al zeker meer dan 200 bewaarde sms'jes gedelete maar hij ontvangt ze nog niet en hij heeft ook geen emailadres(geen pc) als hij me er eentje stuurt ontvang ik die wel op mijn. iPhone ..
Ik begrijp er niks van......
Maar het is wel erg vervelend en ik weet niet hoe het op te lossen

Bedankt
Mvg
Ethel

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 april 2013 om 22:05 ----------

Bedankt Fransis,

iMessage staat niet aan bij mij en mijn vriend heeft geen iPhone is nog een gewone Nokia ....
Al de andere sms'jes die ik naar andere vrienden stuur komen wel aan...
Ik heb nu al zeker meer dan 200 bewaarde sms'jes gedelete maar hij ontvangt ze nog niet en hij heeft ook geen emailadres(geen pc) als hij me er eentje stuurt ontvang ik die wel op mijn. iPhone ..
Ik begrijp er niks van......
Maar het is wel erg vervelend en ik weet niet hoe het op te lossen
Ik ga eens zijn telefoonnummer een andere naam geven en zo eens proberen of het lukt !

Bedankt
Mvg
Ethel

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 april 2013 om 22:06 ----------

Bedankt Fransis,

iMessage staat niet aan bij mij en mijn vriend heeft geen iPhone is nog een gewone Nokia ....
Al de andere sms'jes die ik naar andere vrienden stuur komen wel aan...
Ik heb nu al zeker meer dan 200 bewaarde sms'jes gedelete maar hij ontvangt ze nog niet en hij heeft ook geen emailadres(geen pc) als hij me er eentje stuurt ontvang ik die wel op mijn. iPhone ..
Ik begrijp er niks van......
Maar het is wel erg vervelend en ik weet niet hoe het op te lossen
Ik ga eens zijn telefoonnummer een andere naam geven en zo eens proberen of het lukt !

Bedankt
Mvg
Ethel

Francis78 11-04-13 13:31

Hoi Ethel,

Als hij geen sms ontvangt zou het kunnen dat juist zijn sms inbox volzit. Vodafone dacht even dat dit ook de oorzaak was dat ik niets ontving, maar dat was niet het geval. Toevallig sprak ik vanmorgen een vriendin van me wie ik dit weekend ook heb gesmst, die heeft niets van mij ontvangen. En van anderen kreeg zij vandaag pas smsjes binnen die in het weekend al verstuurd waren. Misschien zijn er problemen bij sommige providers of heeft zij ook een volle inbox gehad en toevallig net wat gewist, maar dat had ik nog niet gevraagd. Zal ik ook ff checken.

Ontvangt hij wel sms van anderen?

ethel 11-04-13 20:46

Bijna opgelost...
 
Fransis

Mijn vriend was hier en ik belde hem op zijn gsm rinkelde niet maar ik zag dat er een rood balletje met wit X bij stond.....gebeld naar zijn provider en ik zou geblokkeerd zijn op zijn Gsm.....hahahaha ......dus niks aan mij iPhone en 1uur later belde mijn providerTelenet me op, om "hetzelfde uit te leggen en dat het met enkele gsm's mogelijk is dat je per ongeluk door op verschillende toetsen te drukken iemand kan blokkeren,nl op een Samsung en een model van Nokia....
Hij moet morgen met zijn Nokia naar Base gaan en ze gaan dat daar deblokkeren....
Ik heb toch weer iets bijgeleerd, en
Hartelijk dank voor je hulp

Mvg Ethel :-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 april 2013 om 20:53 ----------

Fransis

Mijn vriend was hier en ik belde hem op zijn gsm rinkelde niet maar ik zag dat er een rood balletje met wit X bij stond.....gebeld naar zijn provider en ik zou geblokkeerd zijn op zijn Gsm.....hahahaha ......dus niks aan mij iPhone en 1uur later belde mijn providerTelenet me op, om "hetzelfde uit te leggen en dat het met enkele gsm's mogelijk is dat je per ongeluk door op verschillende toetsen te drukken iemand kan blokkeren,nl op een Samsung en een model van Nokia....
Hij moet morgen met zijn Nokia naar Base gaan en ze gaan dat daar deblokkeren....
Ik heb toch weer iets bijgeleerd, en
Hartelijk dank voor je hulp

Mvg Ethel :-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 april 2013 om 20:54 ----------

Fransis

Mijn vriend was hier en ik belde hem op zijn gsm rinkelde niet maar ik zag dat er een rood balletje met wit X bij stond.....gebeld naar zijn provider en ik zou geblokkeerd zijn op zijn Gsm.....hahahaha ......dus niks aan mij iPhone en 1uur later belde mijn providerTelenet me op, om "hetzelfde uit te leggen en dat het met enkele gsm's mogelijk is dat je per ongeluk door op verschillende toetsen te drukken iemand kan blokkeren,nl op een Samsung en een model van Nokia....
Hij moet morgen met zijn Nokia naar Base gaan en ze gaan dat daar deblokkeren....
Ik heb toch weer iets bijgeleerd, en
Hartelijk dank voor je hulp

Mvg Ethel :-)

Francis78 11-04-13 23:39

Graag gedaan hoor! Fijn dat het is opgelost. Gedoe zeg! Moet je ook maar net achter komen ;-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:54.