//

Fout bij harde reset, 3gs doet niets meer

Fout bij harde reset, 3gs doet niets meer discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een nieuwe batterij in mijn iphone 3gs gezet. Hij werkte daarna goed, alleen laadt de batterij maar tot 31% op. Ik las ergens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-04-13, 16:14
RitaR10 RitaR10 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 8
Standaard Fout bij harde reset, 3gs doet niets meer

Ik heb een nieuwe batterij in mijn iphone 3gs gezet. Hij werkte daarna goed, alleen laadt de batterij maar tot 31% op. Ik las ergens op dit forum (ik kan het bericht helaas niet meer vinden) dat het aan de batterij kan liggen, maar je zou ook een harde reset kunnen proberen (dfu?) Dit heb ik gedaan, maar ik krijg op itunes steeds een andere foutmelding, en mijn telefoon doet nu niets meer. Hij geeft aan dat ik hem moet aansluiten op itunes, verder niets. De foutmeldingen varieren van beveiligingsconflict tot verkeerde kabel. Wat moet ik doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-04-13, 19:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Een harde reset is niet hetzelfde als het toestel in DFU mode zetten. Klik op de blauwe vraagtekens achter de woorden harde reset en DFU mode voor meer uitleg.

Citaat:
maar ik krijg op itunes steeds een andere foutmelding
Dat is niet leuk. Het zou handiger zijn als je aangeeft welke specifieke foutmeldingen iTunes geeft.
  #3  
Oud 12-04-13, 19:53
RitaR10 RitaR10 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 8
Standaard

Dat waren diverse oa fout met beveiliging, fout met kabel, maar meestal fout 29
  #4  
Oud 12-04-13, 20:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

iTunes fout 29 is een van de fouten die optreden als er geen veilige netwerkverbinding kan opgezet worden op de link iPhone <-> USB <-> iTunes <-> Apple servers. Deze fout gaat soms vergezeld van de fouten 3194 en 16xx.

Kijk na of het hosts bestand niet verknoeid is. Als dat niet het geval is dan zet alle virusscanners, firewalls, defenders, enz... uit en probeer nog eens.

In het ergste geval kan er ook een probleem zijn met de USB bus in de iPhone. En tot slot kan die fout ook optreden als er een niet compatibele accu wordt gebruikt:

How to fix error 29 in itunes - iPhone 3GS - iFixit
  #5  
Oud 12-04-13, 20:24
RitaR10 RitaR10 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 8
Standaard

Ik had alle virusscanners enzo uitgezet. Toen kreeg ik de melding over het kabeltje, wat een origineel is en het altijd gedaan heeft. Het hosts bestand weet ik niets van. Is dat op de computer? De telefoon doet het nl helemaal niet. Ik zal morgen proberen of hij het met de oude batterij wel doet. Ik heb de batterij gekregen en was volgens die persoon origineel, maar ik weet het natuurlijk niet zeker. Bedankt voor je hulp, ik hou je op de hoogte.
  #6  
Oud 13-04-13, 00:44
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Host bestand staat op de pc, de exacte plaats weet ik niet exact maar dat kan je makkelijk vinden op google, mocht hij dan weer normaal opstarten doe een hard reset (blauwe bolletje )
Dan wordt de batterij weer gekalibreerd!
  #7  
Oud 17-04-13, 19:06
RitaR10 RitaR10 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 8
Standaard

Het kon niet aan de host liggen, ik heb het op 4 verschillendecomputers en laptops geprobeert. Ik heb de oude batterij er weer ingezet, en de telefoon weer aan de praat gekregen. Een nieuwe originele batterij besteld en erin gezet. Batterij laadt volledig op, maar als ik even iets erop doe valt hij uit. Bij weer aanzetten blijkt dat de batterij helemaal leeg is. Ik hang hem aan de oplader en hij is 57% vol. Ik snap er nu helemaal niets meer van. Weg brengen om te laten repareren is geen optie, dat wordt duurder dan een nieuwe tweedehandse :-(
  #8  
Oud 17-04-13, 19:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RitaR10 Bekijk bericht
Bij weer aanzetten blijkt dat de batterij helemaal leeg is. Ik hang hem aan de oplader en hij is 57% vol.
Dan is de accu niet gekalibreerd Doe het volgende:

1) Zet de iPhone uit;
2) Sluit de iPhone aan de originele lader aan met de originele USB-kabel;
3) Voer een harde reset uit;
4) Laat de accu opladen tot 100% capaciteit bereikt is. Na het bereiken van 100% laat je de iPhone nog ca. 30 minuten aan de lader;

Succes gewenst
  #9  
Oud 17-04-13, 19:16
RitaR10 RitaR10 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 8
Standaard

Ik heb hem nu aan de lader liggen en wil hem daar 24 uur aan laten, ik hoef hem even nergens anders dan thuis te gebruiken. Als dat niet werkt zal ik het proberen. Bedankt voor de tip.
  #10  
Oud 17-04-13, 20:45
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Daar zijn we weer. Origineel wil niet zeggenndat je de juiste batterij hebt.


Check apn nummer op oude batterij en vergelijk deze met de nieuwe .
  #11  
Oud 17-04-13, 20:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Check apn nummer op oude batterij en vergelijk deze met de nieuwe .
Nu we het over accu's hebben Heb jij al eens een echte originele iPhone 5 accu in je handen gehad? Indien ja: is het omhulsel van de accu steviger/harder dan het omhulsel van iPhone 3GS/4/4S accu's?

Ik vraag dit omdat ik het vermoeden heb dat de iPhone 5 accu een Lithium-Ferrum cel (3.8 V) is ipv. een Lithium-Polymer cel (3.7 V).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3GS Wit Beeld, Doet helemaal niets meer. GSmar25 iPhone algemeen 1 30-05-12 23:07
Iphone 3GS doet helemaal niets meer. MelvinVanEijk iPhone algemeen 6 09-04-12 02:55
Iphone 3gs ineens op zwart -> doet niets meer! basveldkamp iPhone algemeen 4 24-11-11 23:26
iPhone 3GS iOS4 + non JB + Navgigon 1.6, doet ineens niets meer Nielsracing iPhone algemeen 3 17-08-10 22:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:03.