//

Accu geploft...? Garantie?

Accu geploft...? Garantie? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Tja, en dan laadt je zoontje zijn 3gs op met de originele oplader en als hij dan terugkomt treft hij dit tafereel aan? Iemand suggesties ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-04-13, 17:55
Dutch Moose Dutch Moose is offline
• iOS 11.0
• 10.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veenendaal
Berichten: 24
Standaard Accu geploft...? Garantie?

Tja, en dan laadt je zoontje zijn 3gs op met de originele oplader en als hij dan terugkomt treft hij dit tafereel aan?

Iemand suggesties wat te doen? Garantie claimen?

Ik vind dit echt heel teleurstellend!

Laatst gewijzigd door Dutch Moose; 25-09-17 om 12:56.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-04-13, 18:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Moose Bekijk bericht
Iemand suggesties wat te doen? Garantie claimen?
Met Apple bellen en het geval uitleggen. Die gaan dat heel interessant vinden en de zaak onderzoeken.

Met een originele Apple Lithium-Polymer cel mag het niet gebeuren. Maar een defect is nooit uitgesloten. Haal het ding van de lader en prik niet in de cel.
  #3  
Oud 16-04-13, 21:05
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Komt wel vaker voor ontploffende/exploderende iPhones en iPods.

Niet nieuw dit probleem.
  #4  
Oud 16-04-13, 23:59
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

vooral bij namaak natuurlijk, maar ik veronderstel dat dit geen namaak batterij was?

Veel succes
  #5  
Oud 17-04-13, 11:02
Dutch Moose Dutch Moose is offline
• iOS 11.0
• 10.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veenendaal
Berichten: 24
Standaard

Ha, dat zou een bak zijn als ze zeggen dat er een imitatie accu in zou zitten. Is geheel origineel en de enige keer dat ik hem uit het oog verloren ben is toen ze hem omruilden voor een nieuwe nav scheurtjes in de behuizing. Die zitten er trouwens ook weer in. Al weer heel lang

Maar eens contact opnemen met Apple dan...
  #6  
Oud 17-04-13, 11:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Moose Bekijk bericht
Maar eens contact opnemen met Apple dan...
Doe dat Apple gaat dit gevalletje heel nauwkeurig onderzoeken. Ik ben bijna zeker dat je een splinternieuwe iPhone krijgt plus nog een toetje.

Succes gewenst
  #7  
Oud 19-04-13, 12:22
Dutch Moose Dutch Moose is offline
• iOS 11.0
• 10.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veenendaal
Berichten: 24
Standaard

Zo, net de mannen van Apple gesproken... ja, meneer ziet u... kan een keer gebeuren zeker na een paar jaar. Eigenlijk niet zo vreemd hoor en gebeurt vaker. Het is een veiligheidsmechanisme. Maar ik kan een reparatiemelding voor u maken....! Maar daar zijn kosten aan verbonden! Mmmm???

Uiteindelijk Milan, de seniormanager Manager Apple care gesproken. Zelfde verhaal. Heel normaal hoor meneer dat een accu ploft na 4 jaar. Eigenlijk helemaal niet zo gek. Het is juist hartstikke veilig dat dit gebeurt. Jaja...!

Apple kan niets en wil niets hier aan doen zo lijkt het. Vreemde zaak. Klinkt als misplaatste arrogantie en dus gaan we op zoek naar een andere manier om dit varkentje te wassen. Bevalt me niets dat een accu van 600 euro met daaromheen een telefoon nog geen 4 jaar meegaat. Iemand suggesties?
  #8  
Oud 19-04-13, 12:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Moose Bekijk bericht
Het is een veiligheidsmechanisme.
Dat valt heel erg tegen van Apple Een Lithium-Polymer cel die zich opblaast is alles behalve een veiligheidsmechanisme, het is een potentieel gevaar.

Als de accu aan de lader was gebleven wordt op een bepaald ogenblik de gasdruk zo hoog dat de cel met een steekvlam ontploft. Met die ontploffing komen er ook zeer giftige Lithium deeltjes vrij (dikke witte rook).
  #9  
Oud 20-04-13, 00:17
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Tsja, Testaankoop
  #10  
Oud 20-04-13, 12:26
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Eerlijk gezegd mag een toestel van 4 jaar ook wel begeven! Dat heeft mijn iPhone 3G ook gedaan maar ontploffen vind ik gevaarlijk! garantie zeg ik nee maar Apple mag wel veiligheid onderzoek doen!
  #11  
Oud 21-04-13, 12:13
edje-ken edje-ken is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Eerlijk gezegd mag een toestel van 4 jaar ook wel begeven!
Dus een toestel van pak hem beet 600 euro mag van jouw een verwachte levensduur hebben van maar 4 jaar.
Ik heb toch het idee dat een telefoon langer behoord mee te gaan.
Maar wat zeker een zeer kwalijke zaak is is dat de accu zich opblaast.
Ik heb vanuit de modelbouw (radiografisch) al genoeg voorbeelden gezien van uitgebrande schuurtjes en keukens.
dit door ontploffende lipo's.

Apple zou hier toch hun verantwoordelijkheid moeten nemen en het toestel repareren cq vervangen.

edje
  #12  
Oud 21-04-13, 13:13
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Neem contact op met Apple Ierland. Zij zullen je probleem wel serieus omvatten.
  #13  
Oud 21-04-13, 15:53
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Apple zal echt wel vrantwoorelijkheid nemen . Wanneer dit aangetoond kan worden.
Na 4 jaar. Garandeer ik je dat er waterschade geconstateerd wordt in jou iphone .

Hierdoor vervalt iedere garantie aan jou iphone , en kan dus ook verklaarbaar gemaakt worden waarom jou accu is ontploft.
  #14  
Oud 21-04-13, 16:48
Guest-20180129142242
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Valt me tegen, ze hadden hem toch gewoon kunnen omruilen voor een nieuwe? Dit is nou niet iets wat hoort te gebeuren bij een iPhone...
  #15  
Oud 22-04-13, 10:24
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edje-ken Bekijk bericht
Dus een toestel van pak hem beet 600 euro mag van jouw een verwachte levensduur hebben van maar 4 jaar.
Ik heb toch het idee dat een telefoon langer behoord mee te gaan.
Maar wat zeker een zeer kwalijke zaak is is dat de accu zich opblaast.
Ik heb vanuit de modelbouw (radiografisch) al genoeg voorbeelden gezien van uitgebrande schuurtjes en keukens.
dit door ontploffende lipo's.

Apple zou hier toch hun verantwoordelijkheid moeten nemen en het toestel repareren cq vervangen.

edje
Had ik die van mij maar voor 600 had er toen 800 voor betaald. Vier jaar voor een mobiel is gewoon lang ongeacht de kostprijs. Een Apple is duur maar na 4 jaar mag hij het ook begeven. Mobieltjes van tegenwoordig worden gemaakt met een levensduur van pak en weg 3 jaar gaat hij langer mee is dat meegenomen.
  #16  
Oud 22-04-13, 10:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Een Apple is duur maar na 4 jaar mag hij het ook begeven.
Het gaat hier toch over de accu? Die mag het na vier jaar begeven, dus steeds minder capaciteit. Maar die accu mag zich na vier jaar zich niet opblazen of exploderen (als zij niet regelmatig mishandeld werd).
  #17  
Oud 22-04-13, 12:01
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Een veiligheidsmechanisme? Welke oetl*l verzint nu zoiets? De wereld zou er heel raar uit zien als accu's zichzelf opblazen als de levensduur verloopt. Mijn auto blaast zichzelf toch ook niet op na zo veel jaar? Of een kernonderzeeer? Een babyfoon?

Ik zou het nog eens proberen en vragen of ze dit even op de mail willen bevestigen en anders even langs de Apple store in A'dam gaan.
  #18  
Oud 22-04-13, 23:50
DHL DHL is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Belgie
Berichten: 140
Standaard

Er zijn best heel veel mobieltjes waarvan de batterij niet explodeert na 4 jaar...
Is duidelijk dat dit niet kan en mag. De uitleg van Starscreamer is gewoonweg domme bullshit.
  #19  
Oud 23-04-13, 09:54
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Nee dit is een volwassen uitspraak! Ik heb nergens beweerd dat het ontploffen mag! Ik heb alleen gereageerd op het feit dat iemand vind dat een toestel van 600 euro langer dan 4 jaar mee moet gaan! LEZEN!!!
  #20  
Oud 23-04-13, 10:18
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik doelde op de uitspraak van de Apple medewerker uit #7. Ik denk niet dat Apple in interne richtlijnen heeft staan dat medewerkers in dit soort gevallen moeten zeggen:"Kan een keer gebeuren, gebeurt vaker, veiligheidsmechanisme."

Daarom mijn suggestie: bel ze nog een keer en als ze weer dit soort onzin verkondigen; laat ze het per e-mail bevestigen.
Reageren

Labels
accu defect garantie 3gs



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie iPhone uit USA (veel gedoe en onduidelijkheden, geen garantie?) jerpsx iPhone algemeen 22 23-07-13 15:18
Garantie via provider verloopt na garantie via Apple Store? adamba iPhone algemeen 4 24-04-12 12:07
Accu indicatie fout na vervanging accu emmel iPhone algemeen 0 07-03-12 16:08
iPhone: Accu op 100% Onjuiste weergave accu inhoud. conquistadorr Jailbreak 0 22-06-11 19:18
Accu zeer snel leeg, nieuwe accu een optie? Jarno05 iPhone algemeen 3 29-03-11 19:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.