iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone laadt niet op (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/138421-iphone-laadt-niet-op.html)

xl3ruise 21-04-13 09:58

iphone laadt niet op
 
Hallo allemaal,

Sinds gister heb ik een raar probleempje met mijn iphone 4.
Als ik hem in de stekker steek laadt hij niet meer op, ook als ik hem in de computer steek maakt hij geen verbinding of dergelijk.
Ik heb verschillende kabeltjes geprobeerd en ook verschillende adapters. Het rare is wel, als ik mijn iphone uit zet en dan de stekker in het stopcontact steek en de kabel in de iphone doet, start hij vanzelf op, maar laden doet hij niet.

Ik hoop dat ik hier meer informatie kan vinden,

Groet,

antoon100 21-04-13 10:38

Dit kunnen verschillende dingen zijn.

Heb je iPhone al een keer aan en uit gezet?
Kijk even of er vuil zit in de hoeken van de connectors want dan laadt hij ook niet op.(30-pens connector ingang)

Indien dit niet helpt vrees ik dat de connector kapot is en vervangen moet worden.

Ik heb het NIET over de kabeltjes !!!!!, wel de connector ingang.

Je bent niet de eerste met dit probleem, er gingen velen je voor ;)

Veel success gewenst :-)

xl3ruise 21-04-13 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 891783)
Dit kunnen verschillende dingen zijn.

Heb je iPhone al een keer aan en uit gezet?
Kijk even of er vuil zit in de hoeken van de connectors want dan laadt hij ook niet op.(30-pens connector ingang)

Indien dit niet helpt vrees ik dat de connector kapot is en vervangen moet worden.

Ik heb het NIET over de kabeltjes !!!!!, wel de connector ingang.

Je bent niet de eerste met dit probleem, er gingen velen je voor ;)

Veel success gewenst :-)


En hoeveel zou zo'n ingang dan moeten kosten?

antoon100 21-04-13 11:26

Doe-het-zelf methode:

De handleiding: Installing iPhone 4 Dock Connector - iFixit

Bij parts moet je zoeken naar dock connector. (let wel op mogelijk zijn er meer tools vereist om je iPhone open te maken, let dus goed wat hier allemaal voor vereist is)

Hiervoor is wat sleutelervaring vereist. (Kijk goed wat je doet en lees alles in die handleiding want een fout is snel gemaakt en kan fataal aflopen voor je iPhone.)

2e optie:

via een herstellingsdienst :

bijvoorboold via deze: Je kan hem op hier via iPhoneclub laten repareren voor 54 euro.

Als je geen sleutelervaring hebt raad ik je aan via een herstellingsdienst.

Veel success gewenst :)

suzuki2002 21-04-13 11:41

Via marktplaats kost dit je 35 euro

xl3ruise 21-04-13 12:03

Ik ben zojuist ergens achter gekomen wat best wel raar is.

Nu ik mijn iphone met rust laat laadt hij echt heeeeeeeeeeeeeeel erg sloom op, maar als ik naar het batterij tekentje kijk zie ik niet dat hij oplaad, ik zie de % heel sloom vooruit gaan. ik denk dat het zoon 8 á 9 uur duurt voordat op volledig opgeladen is.

antoon100 21-04-13 12:52

Dit verhaal geloof ik eerder al eens gelezen te hebben op dit forum.

Heb je een originele lader?
Laad jij via usb op windows pc of via stopcontact?

Je laadt best op via stopcontact en wacht tot hij volledig opgeladen is en laat hem dan NOG 30 minuutjes of ietsje langer aan de lader.

Probleem kan mogelijk opgelost zijn.

Forumlid timosha weet hier meer over. (indien ik het probleem juist ingeschat heb)

Vraag timosha te hulp als dit je probleem is. (voor verdere info)

xl3ruise 21-04-13 15:53

kzou wel willen maar hij heeft privéberichten uitgeschakeld dus zo kan ik niks vragen helaas :(

antoon100 21-04-13 16:51

Maar als je het probleem hebt dat ik me voorstel moet dit de oplossing zijn:

Je laadt best op via stopcontact en wacht tot hij volledig opgeladen is en laat hem dan NOG 30 minuutjes of ietsje langer aan de lader.

Oorzaak: Een te diep ontladen accu (te vaak opgeladen met een te lage laadstroom dan aanbevolen is)

Probeer dit eens (Baat het niet schaad niet) :-)

xl3ruise 21-04-13 17:33

maar dit kan toch niet de reden zijn dat hij hem dan ook niet vind op de computer in itunes?

antoon100 21-04-13 19:04

Vervang de dock connector + het kabeltje dan moet alles weer werken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:18.