//

3GS Af en toe wit scherm

3GS Af en toe wit scherm discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Sinds een week of twee krijg ik af en toe een totaal wit scherm op mijn iPhone 3GS. Als ik dan een harde reset ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-04-13, 14:14
SamD SamD is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Niet bij jou thuis
Berichten: 14
Standaard 3GS Af en toe wit scherm

Hoi,

Sinds een week of twee krijg ik af en toe een totaal wit scherm op mijn iPhone 3GS. Als ik dan een harde reset doe werkt het na de reset weer prima, maar op een gegeven moment komt toch weer dat witte scherm. Ook als ik 'm op stand-by zet, even op de achterkant druk en weer aan zet doet de telefoon het vaak weer.

Zojuist mijn iPhone opengemaakt en alle connectors losgehaald, vastgemaakt en aan elkaar gezet maar toen ik 'm aandeed kreeg ik een wit scherm met veel gekleurde strepen erdoorheen.

Help!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-04-13, 16:30
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Nieuw lcd laten plaatsen
  #3  
Oud 26-04-13, 17:38
SamD SamD is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Niet bij jou thuis
Berichten: 14
Standaard

Inmiddels telefoon meerdere keren uit elkaar gehaald en in elkaar gezet. Gevolg is dat de telefoon nauwelijks meer aan gaat, en als dat al lukt is het een wit scherm. Kan het na dik twee jaar niet gewoon andere hardware zijn dan alleen LCD? Las namelijk dat een nieuwe LCD bij een WSOD vaak niet genoeg is.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 april 2013 om 18:30 ----------

Okay, wellicht een belangrijke ontwikkeling die tot nieuwe inzichten kan leiden;

Ik bedacht me dat ik nog een andere kapotte iPhone 3GS heb, dus ik besloot het scherm+lcd met elkaar te verwisselen. Bij de andere kapotte iPhone is het probleem dat het allemaal wel werkt, maar het scherm is nauwelijks te zijn/geen licht vanuit telefoon, alleen als ik m bij een lamp hou kan ik dingen zien.

Resultaat:
Het moederbord/back van m'n 'nieuwste' iPhone, de iPhone waarvoor ik dit topic geopend heb + het scherm+lcd van m'n oude iPhone die als defect dus geen backlight heeft: Telefoon werkt, wederom geen backlight!

Het moederbord/back van m'n oude iPhone + scherm+lcd van m'n nieuwe iPhone = er gebeurt helemaal NIETS.

Dus waar zit het probleem nou, in beide telefoons?
  #4  
Oud 26-04-13, 19:55
SamD SamD is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Niet bij jou thuis
Berichten: 14
Standaard

Wat ik hieruit kan concluderen, aangezien op beide telefoons het 'oudste' scherm geen backlight heeft, dat het niet aan de 6r8 coil ligt (want met het andere scherm erop heb ik wel vol licht) dus dan zou ik het oude scherm moeten kunnen maken met een nieuwe LCD erin. Eens?
  #5  
Oud 26-04-13, 20:53
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Zoals ik al zei nieuw lcd plaatsen
  #6  
Oud 27-04-13, 17:33
SamD SamD is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Niet bij jou thuis
Berichten: 14
Standaard

Dat is vaak niet de werkende oplossing, maar bij deze heeft het inderdaad grote kans. Wat raden jullie aan, nieuwe lcd achter m'n WSOD screen zetten of achter de oude telefoon met waterschade, die geen backlight heeft?
  #7  
Oud 27-04-13, 23:52
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Dat maakt niks uit kijk welke er nog het beste uitziet . En gebruik die
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3GS wit scherm NicolaasR iPhone algemeen 2 15-08-12 01:01
Apple iPhone 3GS: Wit scherm Rinaldooooo iPhone algemeen 2 25-10-11 20:16
wit scherm LCD 3gs HELP ! iphonerulez iPhone algemeen 0 08-05-11 18:57
iPhone 3GS krijgt wit scherm. Niejo iPhone algemeen 10 01-06-10 22:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:23.