iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen service meer na openen iPhone 4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/138666-geen-service-meer-na-openen-iphone-4-a.html)

Steel Dogg 26-04-13 22:22

Geen service meer na openen iPhone 4
 
Hallo mensen,

Ik heb laatst een probleem gehad met mijn iPhone 4 dat ik niet kon bellen en gebeld worden. Dit bleek door de audio IC chip te komen, dus ik heb de oplossing daarop gevonden op Youtube, en met behulp van iFixit mijn iPhone opengemaakt en de fix toegepast. Dit bleek te werken, want ik kan nu weer goed bellen!

Maar nu heb ik geen / matig bereik. Ik krijg grotendeels de melding 'Geen service' te zien, en heel af en toe krijg ik dan toch bereik en verbinding (buiten wel redelijk vaak), maar voor ik mijn iPhone opende had ik overal goed bereik. Voor de rest werkt Wi-Fi gewoon.

Heeft iemand enig idee waar dit door komt? Alvast heel erg bedankt.

RWK 27-04-13 01:27

Wij zouden het eigenlijk ook niet weten, ik adviseer je hem weer open te maken en alles zorgvuldiger na te kijken. Schroefjes moeten op de juistje plek zijn gedraait etc.. Etc..

Succes

suzuki2002 27-04-13 09:24

Als je niet kan bellen of gebeld kan worden ligt dat niet aan de audio ic . Maar aan het bereik van de telefoon. Dus wat betreft heeft het dus niks geholpen ,

joost1234 27-04-13 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 892611)
Als je niet kan bellen of gebeld kan worden ligt dat niet aan de audio ic . Maar aan het bereik van de telefoon. Dus wat betreft heeft het dus niks geholpen ,

Misschien bedoelde TS dat hij niet kan bellen of gebeld worden, omdat hij niets hoorde...

Steel Dogg 27-04-13 12:31

Klopt. Ik hoorde gekraak, en de tegenpartij kon mij niet horen. Dit lag 100% aan de audio IC, want ik had mijn iPhone kort daarvoor laten vallen. Dus ik heb dat gefixt, maar blijkbaar heb ik iets niet goed aangesloten ofzo, waardoor het bereik heel zwak is.

Vandaar dat ik om advies vraag. Misschien iemand met ervaring hier?

suzuki2002 27-04-13 13:53

Onder aan de speaker zit de antenne, deze heeft 4 metalen lipjes , deze moeten tegennhet frame aanliggen (niet er boven op )

Controleer dat ff


Is er een lipje afgebroken dan kan dit ook al snel service problemen geven

Steel Dogg 27-04-13 14:56

Ik weet dat het niet veel laat zien, maar ik plaats het maar toch:

http://i43.tinypic.com/33vi2ko.jpg

Steel Dogg 02-05-13 16:45

http://i39.tinypic.com/xqez5k.jpg

http://i41.tinypic.com/30vydrk.jpg

suzuki2002 02-05-13 19:17

Yup die zit dus niet goed gemonteerd
Ik zie rechtsonderin dat 1 clipje al op het frame ligt en niet er tegen aan

Steel Dogg 02-05-13 20:37

Hoe moet ik dit fixen?

suzuki2002 02-05-13 21:26

Losnemen en juist terugplaatsen. Die metalen lipjes moeten er tegen aan liggen niet bovenop

Steel Dogg 02-05-13 22:23

Een metalen lipje is afgebroken.. Ik heb hem er weer goed in gezet maar wat nu? :(

robbie94 02-05-13 22:27

Als hij is afgebroken denk ik dat het een nieuwe iPhone word.... je had hem beter kunnen laten maken door Apple zelf ofzo...

Steel Dogg 02-05-13 22:39

Weet je het zeker? Het is toch een kwestie van nieuwe luidspreker?

robbie94 02-05-13 22:42

Ja maar ik ben bang dat je meer beschadigd heb.... Want het deel dat afgebroken is lijkt mij namelijk niet van de speaker. een nieuwe iPhone 4 16GB bij de Genius bar van de Apple store kost je 150 euro...

Steel Dogg 02-05-13 22:45

Hoe bedoel je? Je hebt 4 metalen lipjes onderin. De meest linkse is afgebroken. Dat hoort toch bij de speaker of ben ik nou gek?

robbie94 02-05-13 22:47

Naar mijn weten zit de speaker aan de bovenkant.. en aan de voorkant... ik kan het ook fout hebben hoor. Maar ik zal als ik jou was gewoon een afspraak maken bij de Apple Store. Ik vind 150 euro voor een nieuwe iPhone 4 (buiten de garantie) niet de moeite waard om zelf te klooien. Nu weet je zeker dat t goed is en je krijgt meen ik 3 maanden garantie er op...

Steel Dogg 02-05-13 22:51

Ik heb het over dit:

http://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net...FhnEhJbUD4vZae

Meest rechtse is afgebroken.. M'n iPhone functioneert nog gewoon 100% afgezien van het feit dat ie zwak / geen bereik heeft..

robbie94 02-05-13 22:52

Ik zal alsnog gewoon gaan voor een tripje amsterdam. kost je 150 euro geen gezeur meer ;-)

Steel Dogg 20-06-13 19:42

Dus ik heb nu nog steeds de problemen, maar het gekke is:

Ik heb nu alleen heel slecht bereik in mijn buurt.. Op school heb ik vol 4 strepen bereik. Op de meeste plekken erg goed bereik, maar thuis heeel zwak tot geen bereik.

Hoe is dit te fixen? Word wel heel irritant zo.

suzuki2002 20-06-13 20:38

Verhuizen.?

Drinkyoghurt 21-06-13 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steel Dogg (Bericht 900210)
Dus ik heb nu nog steeds de problemen, maar het gekke is:

Ik heb nu alleen heel slecht bereik in mijn buurt.. Op school heb ik vol 4 strepen bereik. Op de meeste plekken erg goed bereik, maar thuis heeel zwak tot geen bereik.

Hoe is dit te fixen? Word wel heel irritant zo.

bij de iPhone 4 zit er ergens ook een blauw transistortje die je er zonder dat je het in de gaten hebt kapot maakt(heel klein met zwakke soldeerverbinding). Vaak wordt er dan gewoon heel klein stukje tin of een ander geleidend materiaal op dat stukje gesoldeerd om de verbinding te herstellen.

Of je hebt net zoals de vorige eigenaar van mijn telefoon na het vervangen van onderdelen de antenne er niet goed opgeklikt. Ik had vaak geen service of een of twee streepjes thuis. Buiten gewoon vol bereik maar dat viel soms weg. Na het open maken van mijn 4S zag ik gelijk dat de antenne er niet op was geklikt maar er tegenaan zat.

Fireball 19-08-13 17:59

Ik zag een melding dat een Iphone 4 150 euro kost?
Kijk even op de site:
Apple Iphone 4 8 Gb......388 euro!!!!!

stelcos 19-08-13 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fireball (Bericht 907979)
Ik zag een melding dat een Iphone 4 150 euro kost?
Kijk even op de site:
Apple Iphone 4 8 Gb......388 euro!!!!!

Dan ben ik niet de enigste die dacht dat 150 belachelijk weinig was.
319 bij "the phonehouse" voor 16gb is het goedkoopst wat ik kan vinden. Dit is wel in België.

RWK 19-08-13 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steel Dogg (Bericht 900210)
Dus ik heb nu nog steeds de problemen, maar het gekke is:

Ik heb nu alleen heel slecht bereik in mijn buurt.. Op school heb ik vol 4 strepen bereik. Op de meeste plekken erg goed bereik, maar thuis heeel zwak tot geen bereik.

Hoe is dit te fixen? Word wel heel irritant zo.

Welke provider heb je? Het kan namelijk ook daar aan liggen. Als iemand dezelfde provider in je huis heeft, stop je zijn simkaart in jou iPhone en jou simkaart in zijn telefoon. Test het bereik! Een tijdje terug had ik in mijn huis ook nauwelijks bereik met T-Mobile. Dit is inmiddels opgelost. Indien dit probleem ook bij jou is, kan je een klacht indienen. Ze geven je dan korting of je mag je contract opzeggen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 augustus 2013 om 19:28 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stelcos (Bericht 908001)
Dan ben ik niet de enigste die dacht dat 150 belachelijk weinig was.
319 bij "the phonehouse" voor 16gb is het goedkoopst wat ik kan vinden. Dit is wel in België.

Hij heeft het erover dat als je je kapotte iPhone inlevert, je voor een nieuwe iPhone maar 150 euro moet betalen ;)

Fireball 19-08-13 21:23

Hij heeft het erover dat als je je kapotte iPhone inlevert, je voor een nieuwe iPhone maar 150 euro moet betalen ;)[/QUOTE]


OOk niet waar!!!
Ik heb een Iphone 4 geupdate naar 6.3.1 en daarna GEEN SERVICE
Contact met Apple gezocht en geen garantie( 3jaar oud)
Kan het laten maken voor....161.10 euro!!!
Dit komt dus door HUN software!!!
Ik heb het nu aan Radar gemeld.

RWK 19-08-13 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fireball (Bericht 908028)
Hij heeft het erover dat als je je kapotte iPhone inlevert, je voor een nieuwe iPhone maar 150 euro moet betalen ;)


OOk niet waar!!!
Ik heb een Iphone 4 geupdate naar 6.3.1 en daarna GEEN SERVICE
Contact met Apple gezocht en geen garantie( 3jaar oud)
Kan het laten maken voor....161.10 euro!!!
Dit komt dus door HUN software!!!
Ik heb het nu aan Radar gemeld.[/QUOTE]

Het is waar, de €11,10 zijn de verzendkosten. Als je langs gaat dan zal het ongeveer €150,- zijn.

Daarbij moet je nagaan of het een iPhone 4 was met of zonder simlock.

Steel Dogg 19-08-13 22:50

Het probleem was niet meer op te lossen, dus heb ik mijn iPhone verkocht en een nieuwe gekocht (nu inmiddels een 4S)

Dit probleem komt heel vaak voor bij mensen die hun iPhone hebben opengemaakt en het is heel vervelend, want het kan werkelijk overal aan liggen. 1 schroefje kan het verschil maken.

RWK 19-08-13 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steel Dogg (Bericht 908065)
Het probleem was niet meer op te lossen, dus heb ik mijn iPhone verkocht en een nieuwe gekocht (nu inmiddels een 4S)

Dit probleem komt heel vaak voor bij mensen die hun iPhone hebben opengemaakt en het is heel vervelend, want het kan werkelijk overal aan liggen. 1 schroefje kan het verschil maken.

Inderdaad, als 1 schroefje mis word geplaatst kan dat veel verschil hebben.

Succes met je 4S :)

Fireball 20-08-13 00:08

Deze was inderdaad zonder simlock.
Weet iemand of je ook een 4 voor een 4s kan ruilen met bijbetaling bij Apple???

Steel Dogg 20-08-13 00:35

Kan niet. Alleen gelijkwaardige toestellen. Zelfs omruilen naar een andere kleur kan niet ;)

RWK 20-08-13 01:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fireball (Bericht 908093)
Deze was inderdaad zonder simlock.
Weet iemand of je ook een 4 voor een 4s kan ruilen met bijbetaling bij Apple???

Dat kan nog niet. Wie weet in de toekomst wel!

Fireball 20-08-13 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steel Dogg (Bericht 908097)
Kan niet. Alleen gelijkwaardige toestellen. Zelfs omruilen naar een andere kleur kan niet ;)

Mijn Iphone was zwart bij aankoop.
Ik heb hem later omgebouwd tot wit.
Als ik hem nu inruil, krijg ik dan een zwarte of een witte?

Guest-20180925190238 20-08-13 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fireball (Bericht 908121)
Als ik hem nu inruil, krijg ik dan een zwarte of een witte?

Dan krijg je waarschijnlijk niets. Apple ruilt geen gemodificeerde/verknoeide toestellen om. Aan het serienummer kunnen ze zien of het een witte of zwarte was.

Fireball 20-08-13 10:05

ben benieuwd!

Laat ik nog horen.

Pleur 20-08-13 10:25

Gaat je niet lukken :P Heb ik al vaker gehoord.

Toch succes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:33.