iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 activeren icm nummerbehoud (abbonnement overstap) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139122-iphone-5-activeren-icm-nummerbehoud-abbonnement-overstap.html)

Tiuri 08-05-13 19:04

iPhone 5 activeren icm nummerbehoud (abbonnement overstap)
 
Hallo allemaal ik heb een vraag over mijn iPhone 5.

Onlangs heb ik een iPhone 5 gehaald met daarbij een RED abonnement van Vodafone. Ik gebruik momenteel nog mijn iPhone 4 met mijn T-Mobile abbo (verloopt 18 mei 2013), omdat een Vodafone medewerker zei dat ik mijn iPhone 5 nog niet kan activeren ivm het nummerbehoud. Het RED abonnement gaat officieel pas 3 juni 2013 in.

Kan het kwaad als ik bij T-mobile een nano-sim haal en deze in de iPhone 5 doe om hem alvast te activeren?

Het is namelijk zo lastig om tot 3 juni te wachten, totdat ik m'n nieuwe iphone kan gebruiken (:

Bij voorbaat dank!

Tiuri

Werner1963 08-05-13 19:10

Ik ben niet op de hoogte van een RED abo maar

Ik kan u wel zeggen dat de 2 jaar garantie voor de iPhone 5 ingaat vanaf de activatie (bij apple).
Zo Dus toch misschien even wachten. :)

Bubbly 08-05-13 20:08

Als je je iPhone 5 vanaf nu wilt gebruiken, haal dan inderdaad een nano-sim bij T-Mobile.

Erg nuttig is het wachten wegens garantie niet, want je garantie tijdens gebruik van het apparaat wordt er niet langer op.

Tiuri 08-05-13 22:31

Nee ik wilde wachten omdat de medewerker van Vodafone zei dat als ik nu de iPhone 5 ga gebruiken (dus voor 3 juni) er misschien dingen "in de war kunnen lopen" met het nummerbehoud. Maar ik heb inmiddels een nano-sim van T-mobile aangevraagd zodat ik daar alvast even mee uit de voeten kan. Dat moet wel gewoon kunnen toch?

vuurvreter 08-05-13 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri (Bericht 894014)
Nee ik wilde wachten omdat de medewerker van Vodafone zei dat als ik nu de iPhone 5 ga gebruiken (dus voor 3 juni) er misschien dingen "in de war kunnen lopen" met het nummerbehoud. Maar ik heb inmiddels een nano-sim van T-mobile aangevraagd zodat ik daar alvast even mee uit de voeten kan. Dat moet wel gewoon kunnen toch?

Dat klopt niet hoor ;) gewoon een nano sim halen en gebruiken die fijne iPhone 5.

Werner1963 09-05-13 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 893995)
Erg nuttig is het wachten wegens garantie niet, want je garantie tijdens gebruik van het apparaat wordt er niet langer op.

De garantie op een toestel begint te lopen na het bij Apple te activeren.
(Het toestel is toch niet te gebruiken zonder simkaart)
In dit geval, daar hij 1 maand moet wachten loopt zijn garantie 1 maand later af.
Natuurlijk begrijp ik wel dat hij liever het toestel zo snel mogelijk wil gebruiken.

Bubbly 09-05-13 14:22

Ja, maar hij activeert het met een nano van zijn huidige provider, dus wat dat betreft verliest hij geen maand o.i.d.

Werner1963 09-05-13 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 894079)
Ja, maar hij activeert het met een nano van zijn huidige provider, dus wat dat betreft verliest hij geen maand o.i.d.

Hij verliest geen maand maar vanaf hij het toestel activeert bij Apple begint zijn garantie van 2 jaar te lopen en nu nog niet ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:19.