iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   geen geluid bij facetime (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139152-geen-geluid-facetime.html)

lisette226 09-05-13 13:53

geen geluid bij facetime
 
Hallo ik ben Lisset en sinds kort in het trotse bezit van een i phone 4 dus valt nog heel wat te leren voor mij:-) Nu heeft mijn zoon al heel lang een i phone maar daar kan ik het niet aan vrgen die zit in het buitenland! Maar laatst waren we op facetime en wij kregen geen geluid, hij hoorde ons wel maar wij hem niet, heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen ???

ForzacArsi 09-05-13 14:09

Herstel zou een oplossing kunnen zijn, maar heb geduld Miss komen er betere ideeën.

Bubbly 09-05-13 15:09

Probeer eerst eens een harde reset. Dit doe je door zowel de aan/uit-knop als de thuisknop tegelijk in te houden tot het scherm uitgaat en er een Apple-logo verschijnt.

lisette226 09-05-13 15:20

de telefoon heeft het altijd gedaan maar er is een compleet nieuw kabeltje ingezet, zou het daarmee te maken hebben??

Bubbly 09-05-13 15:23

Dat zou best kunnen :)

Om wat voor kabeltje gaat het en door wie is dat erin gezet?

lisette226 09-05-13 15:31

het probleem begon dat de powerbutton niet meer werkte, daarom is er een geheelnieuw kabeltje in gezet dus niet alleen het knopje van de powerbutton maar de gehele kabel, waar dus ook microfoontje en andere onderdelen op zitten, dat is gedaan, door iemand die adverteert met reparaties van i phones maar hij heeft alles getest en alles werkte alleen factime hebben we niet geprobeert, we kwamen er gisteren achter dat mijn zoon op facetime met ons zat en wij hem niet hoorde en hij ons wel, beeld was prima was vanuit Mallorca.

Bubbly 09-05-13 15:33

Als je wel gewoon kunt bellen of je microfoon gebruiken met een ander programma (Dictafoon bv.), dan zal het daar niet aan liggen.

Vaak kan het probleem veel simpeler liggen en denken we te moeilijk. Hebben jullie gecheckt of het geluid wel aanstond? Volume omhoog knop tijdens het bellen... :P

lisette226 09-05-13 15:39

volgens onze zoon wel maar we gaan het vandaag nog eens proberen, bedankt voor je reacties, we laten zeker nog horen of het probllem opgelost is:-)

suzuki2002 09-05-13 15:59

Wanneer je handsfree belt werkt je speaker dan wel?

lisette226 09-05-13 19:21

dat weten we niet want onze zoon zit op Mallorca en is niet goed te bereiken, hij werkt daar maar zowel met een ipad als i phone geen geluid !!! dus je zou haast zeggen dat het aan de i phone ligt want als hij met zijn vriendin op facetime zit zij heeft ook een iphone dan ook geen geluid!! maar gewoon bellen kunnen we elkaar prima verstaan!

Gilles111 09-05-13 19:49

En als jullie met zijn vriendin facetime gebruiken? Gaat dat wel goed? Mogelijk ligt het aan de iPhone van jullie zoon.

lisette226 12-05-13 20:12

hallo allemaal, we hebben de oplossing gevonden voor geen geluid, blijkbaar heeft de reparateur toch iets verkeerd gedaan hij heeft de rubbertjes er niet tussen gedaan en dat is waarschijnlijk de oorzaak bij het bovenste microfoontje, dat werkt niet meer kunnen er helaas niet mee terug aangezien de foon in mallorca is nu doet onze zoon het met een headset met microfoon en dat gaat prima dus het probleenm was het bovenste microfoontje!!! met dank aan de reparateur voor 40 euro!!:mad:!Verder wil ik iedereen bedanken die hierop in gegaan zijn en voor de suggesties :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:18.