iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 houden of iPhone 5 kopen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139203-iphone-4-houden-iphone-5-kopen.html)

Marissie 10-05-13 18:55

iPhone 4 houden of iPhone 5 kopen
 
Dit is moeilijk!
Ik heb een iphone 4 16 gb ,geen krasje en nooit laten maken. Mijn abbo is dit jaar nog, en daarna is mijn abbo afgelopen

Ik wil deze keer niet vast zitten aan een verschrikkelijk duur abonnement. En met vakantiegeld voor de deur, begint t te kriebelen.
Mijn vader die wilt mijn iphone nu overnemen voor 250 euro.

Ik twijfel, een ja, of een nee? ben inprincipe tevreden met mijn iphone, maar kriebelen doet t :cool:
Is hij het waard?
(ik weet denk ik wel het antwoord, maar t is toch leuk om te horen :p)

Dantis 10-05-13 20:15

Gewoon aan je vader geven en niet verkopen aan hem:)

apotheosis 10-05-13 20:26

Geef die aan je pa, geef hem die 4 cadeau man.

En wacht gewoon op de nieuwe iPhone 5S man en geef dan de 4 aan je ouwe :).
Nu nog de 5 kopen vind ik beetje laat en wacht eens af tot juni want dan zit er mss een kansje in Apple al dan niet de nieuwe iPhone zal aankondigen ;).

hanske636 10-05-13 20:30

Jailbreaken en bijhouden.

suzuki2002 10-05-13 23:13

Niet aan beginnen de iphone 5. Als je een sim only neemt. Ben je veel goedkoper uit

DHL 10-05-13 23:17

Ik heb zojuist hetzelfde gedaan:) Iphone 4 aan de vrouw gegeven en een 5 gekocht. Splinternieuw, maar bij particulier. Kan je al eens een koopje aan doen als je zoekt...

Bubbly 11-05-13 14:49

Het is het zeker waard. Ik ben ook van een 4 naar een 5 gegaan en heb er geen enkele spijt van :)

Je neemt dan na je abo een sim-only neem ik aan? Er zijn er ook die je maandelijks kunt opzeggen, zoals Ben :)

Marissie 12-05-13 18:17

Dankjulliewel voor de reacties.
Aan mijn vader geven zie ik niet zo zitten, dit vanwege verleden, dat hij wel wat ervoor kan doen. Hier wijd ik ook niet verder over uit.

Overigens apotheosis, voor man ben ik afgekeurd ;)

DHL, particulier kan inderdaad ook, had ik met mijn iphone 3G gedaan, en ook lang plezier van gehad, totdat er hete koffie over kwam :p

Bubbly, ik wil idd weer terug gaan naar Ben, had ik veel beter bereik, en niet zoveel storingen

Bubbly 12-05-13 18:40

€ 250 is op dit moment een uitstekende prijs, zowel voor koop als verkoop. Als je een iPhone 5 wilt, dan kan ik je alleen maar aan raden deze zo snel mogelijk te halen. Je kunt ook enkele maanden wachten tot de 5S uitkomt en die halen voor dezelfde prijs. Je iPhone 4 is dan in principe wel minder waard dan nu, tenzij je vader het dan nog wilt en dezelfde prijs zou willen betalen.

apotheosis 14-05-13 02:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marissie (Bericht 894535)
Dankjulliewel voor de reacties.
Aan mijn vader geven zie ik niet zo zitten, dit vanwege verleden, dat hij wel wat ervoor kan doen. Hier wijd ik ook niet verder over uit.

Overigens apotheosis, voor man ben ik afgekeurd ;)

DHL, particulier kan inderdaad ook, had ik met mijn iphone 3G gedaan, en ook lang plezier van gehad, totdat er hete koffie over kwam :p

Bubbly, ik wil idd weer terug gaan naar Ben, had ik veel beter bereik, en niet zoveel storingen

Ik zou nooit nu nog 700 euro of meer uitgeven wetende binnen x tal maand de nieuwe iPhone op komst is. Maar uiteraard moet ieder die beslissing voor zichzelf maken.
Begin juni houd Apple een conference, ben benieuwd met wat ze gaan komen: mss een nieuwe iPhone maar kan evengoed dus een iwatch ofzo worden. Voir ge u iPhone 4 wegdoet, mss best wachten na 10juni.

HIgHer 14-05-13 20:46

Ik zou sowieso voor de 5 gaan... Scherm is echt lekker en de snelheid... niet normaal, ik heb nog een 4 (voor werk) en een 5 (prive), niet normaal wat een snelheidverschil...
Verpatsen en een nieuwe 5 via dit forum halen, heb ik goede ervaringen mee!

ergoboy 14-05-13 22:12

Ik heb een witte 4 als vast nummer en een 5 privénr..ik merk momenteel weinig of niets verschil..als je niet veel geld wil besteden kan een 4 voor de meeste zaken prima mee

Bubbly 14-05-13 22:17

Je merkt niets? Gebruik je de 5 überhaupt wel? :P

ergoboy 14-05-13 23:22

Natuurlijk,zelf meer dan de 4 ...ik bedoel eig qua snelheid ed merk ik weinig verschil..

apotheosis 15-05-13 01:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ergoboy (Bericht 894853)
Ik heb een witte 4 als vast nummer en een 5 privénr..ik merk momenteel weinig of niets verschil..als je niet veel geld wil besteden kan een 4 voor de meeste zaken prima mee

Hug? Ik tegen u; ik mee mijn 5 gij met uwe 4 en we gaan eens verschillende sites opladen en we gaan eens apps downloaden oke; we gaan zien dan of het verschil zo klein is :-).
Ik heb al tests gedaan met ne maat van mij die een 4S heeft, ik win 9,9/10 altijd. Een 4 is nog een tikje trager dan de 4S.

Tuurlijk; voor vele mensen is een 4 nog steeds voldoende, dat betwist ik niet maar het verschil in snelheid tussen de 4 en 5 is weldegelijk merkbaar ;).

ergoboy 15-05-13 22:14

Idd mijn 5 werkt uiteraard iets sneller,maar ik persoonlijk vind die tijd dat je langer moet wachten op een site of app die geladen word bij mijn 4 niet extreem trager zoals bij mijn iphone 3g het geval werd na 4.2 update.zelf mijn 3gs (werk) doet het in dat opzicht nog prima.weliswaar ook iets trager maar niet hinderlijk voor mij

BigG 16-05-13 10:43

Ik heb nu enkele dagen een 5 ipv van mijn oude 4 16gb.
Heb lang getwijfeld maar nu ik toch de knoop doorgehakt heb, heb ik nog geen seconde spijt gehad. Alle dingen die mij begonnen te ergeren aan de 4 (lag, sommige aplicaties héél traag starten) zijn opgelost.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.