//

Iphone geeft "geen service" bij uitschakelen 3G

Iphone geeft "geen service" bij uitschakelen 3G discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het volgende is aan de hand: ik heb sowieso bar slecht met mijn iphone, maar wanneer ik mobiele data, 3G en dataroaming uitschakel (zoals bijvoorbeeld ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-05-13, 13:13
Herkieeee Herkieeee is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 6
Standaard Iphone geeft "geen service" bij uitschakelen 3G

Het volgende is aan de hand: ik heb sowieso bar slecht met mijn iphone, maar wanneer ik mobiele data, 3G en dataroaming uitschakel (zoals bijvoorbeeld in het buitenland) verschijnt vrijwel direct "geen service", en kan ik dus ook niet meer bellen en smsen. let op: dit gebeurt niet alleen in het buitenland maar ook in nederland wanneer ik dit doe.

mijn eerste gedachte zegt dat het iets met de instellingen te maken heeft, al heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn. of is dit toch hardwarematig?

heeft iemand hier verstand van?

bij voorbaat dank!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-05-13, 17:27
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Wat gebeurt als je nu of voor dat je naar het buitenland gaat met de volgend instelling?
dataroaming uit

ps. Als je naar het buitenland gaat is het voldoende om enkel
dataroaming uit te schakelen.

In het binnenland (je provider) heeft dataroaming geen enkel nut. Mag je dus uitzetten
Om verrassingen te vermijden als je naar het buitenland gaat laat je dit gewoon uit staan.

Laatst gewijzigd door Werner1963; 13-05-13 om 17:45.
  #3  
Oud 14-05-13, 11:27
Herkieeee Herkieeee is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 6
Standaard

okee, helder verhaal. hiermee ben ik echter nog niet overtuigd: feitelijk zou ik gewoon moeten kunnen bellen wanneer ik mobiele data uitschakel, of dat nou zinvol is of niet. het feit dat er dan direct "geen service" komt te staan, is niet naar m'n zin. is het een optie om eens langs een winkel van mijn provider te gaan om daar naar mijn instellingen te laten kijken?
  #4  
Oud 14-05-13, 11:52
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Natuurlijk zou je nog gewoon moeten kunnen bellen met mobiele data uitgeschakeld

Doe eens een harde reset
Zorg wel dat datum en tijd juist staan.
Als dit niet helpt vermoed ik dat het probleem aan je toestel is
  #5  
Oud 14-05-13, 12:38
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herkieeee Bekijk bericht
okee, helder verhaal. hiermee ben ik echter nog niet overtuigd: feitelijk zou ik gewoon moeten kunnen bellen wanneer ik mobiele data uitschakel, of dat nou zinvol is of niet. het feit dat er dan direct "geen service" komt te staan, is niet naar m'n zin. is het een optie om eens langs een winkel van mijn provider te gaan om daar naar mijn instellingen te laten kijken?
Yep. Als Werner's tips niet helpen, zou ik bij voorkeur naar de Apple Store Amsterdam gaan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3gs "geen service"/"zoeken.." zozamis Unlock 10 21-12-11 20:48
"geen service" bij Ipad2 3g Boktor2 iPad algemeen 2 26-03-11 23:38
"Geen Service" "herstel vereist" melding Martijnvdberge iPhone algemeen 13 24-01-11 12:59
iphone "no service" bij "enable 3G" optie arnevt iPhone algemeen 4 13-09-10 19:03
"Autocorrectie" en "call forwarding" Uitschakelen - OPLOSSING! Trish iPhone algemeen 33 19-10-08 01:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:15.