//

iPhone wordt door geen enkele computer herkent

iPhone wordt door geen enkele computer herkent discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een paar maanden geleden de iPhone 4 van mijn man overgenomen. Hij hing zijn telefoon nooit aan iTunes en deed alle updates etc. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-05-13, 14:54
Jibb Jibb is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 3
Unhappy iPhone wordt door geen enkele computer herkent

Ik heb een paar maanden geleden de iPhone 4 van mijn man overgenomen. Hij hing zijn telefoon nooit aan iTunes en deed alle updates etc. via de iPhone zelf.

Toen ik hem overnam (ik had een 3GS, hij kocht een 5) en hem wilde leeghalen herkende onze MacBook de iPhone niet. Ook het laad-symbool op de iPhone ging niet branden. Onze MacBook is al zeker 6 jaar oud dus ik dacht dat het aan de computer lag. Ook op internet vond ik mogelijke problemen met bijvoorbeeld verouderde usb-poort, de bekabeling, oude versies van iTunes etc. Doordat we een nieuwe iMac zouden gaan kopen (en ik dacht dat dat de oplossing van de problemen zou zijn) heb ik de iPhone grotendeels via de telefoon zelf leeggehaald en eigen profielen aangemaakt en ben hem zo gaan gebruiken.

Nu hebben we vorige week de nieuwe iMac in huis en helaas ook deze herkent de iPhone niet. Ik heb echt geen idee meer hoe ik dit op moet lossen.

Ik vind het op zich geen probleem om de iPhone zo te blijven gebruiken. Maar wat ik wel erg vind is dat ik alle foto's die ik er op heb staan er niet af krijg. De foto's die ik de afgelopen maanden heb gemaakt en de foto's van mijn man die er nog op staan (waaronder de foto's die hij maakte tijdens de bevalling van onze zoon).

Wat kan ik nog doen? Ik heb alles gelezen op de site van Apple wat je kan doen bij sync problemen maar het helpt bij mij allemaal niks...

Laatst gewijzigd door Jibb; 13-05-13 om 15:33.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-05-13, 15:27
Emile5213 Emile5213 is offline
• iOS 6.0
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 6
Standaard

Als je iTunes installeert word ook de driver voor de iPhone geinstalleerd. Zo herkent je computer de iPhone als je m aansluit en krijg je de DCIM map te zien. Daar zitten je fotoos in die je dan kunt kopieren.
En verder zijn er nog wat trucjes, maar dit lijkt mij het eenvoudigst.
Suc6
  #3  
Oud 13-05-13, 15:45
Jibb Jibb is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor je reactie maar wat moet ik precies nu doen? iTunes is op deze Mac al geïnstalleerd maar reageert niet op m'n iPhone.
  #4  
Oud 13-05-13, 15:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jibb Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie maar wat moet ik precies nu doen? iTunes is op deze Mac al geïnstalleerd maar reageert niet op m'n iPhone.
Wat Emile2513 schrijft is allemaal voor Windows en dat werkt niet op een Mac. Op een Mac zou je de foto's moeten kunnen importeren met iPhoto. iPhoto moet de iPhone zien als een camera.

En als dat ook niet werkt kan je nog de app PhotoSync op de iPhone en Mac gebruiken.
  #5  
Oud 13-05-13, 16:04
Jibb Jibb is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 3
Standaard

Ook iPhoto herkent de iPhone niet. Als ik mijn oude 3GS aan de Mac hang, geeft die een signaal, gaat de batterij laden en opent iTunes en als ik iPhoto open herkent die hem inderdaad als camera. Maar bij deze iPhone4 gebeurt helemaal niks van dit alles...
  #6  
Oud 13-05-13, 16:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jibb Bekijk bericht
Maar bij deze iPhone4 gebeurt helemaal niks van dit alles...
Dan kan er iets mis zijn met de USB-aansluiting van de iPhone. Eventueel is dat de reden waarom jouw echtgenoot nooit iTunes gebruikt heeft.

Probeer eerst om de foto's te redden met PhotoSync op de iPhone en Mac:

Home - www.photosync-app.com
  #7  
Oud 13-05-13, 17:08
Emile5213 Emile5213 is offline
• iOS 6.0
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 6
Standaard

Heb je de nieuwste versie van iTunes voor je Mac? Nu staat de iPhone aan de rechter kant en niet meer in de kantlijn.
Wellicht is er ook iets mis met de installatie van de phone, herinstalleren kan je ook proberen. Dat een hardware defect de oorzaak is lijkt niet zo waarschijnlijk. Maar ik zie dat er veel Mac mensen zijn die je verder kunnen helpen
  #8  
Oud 13-05-13, 17:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emile5213 Bekijk bericht
Dat een hardware defect de oorzaak is lijkt niet zo waarschijnlijk.
Als iTunes én iPhoto de iPhone niet herkennen is er waarschijnlijk wel een hardware probleempje.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe iPhone 4 wordt niet herkent door iTunes, 3GS wel TJaXn iTunes 18 24-04-13 09:57
iphone wordt gloeiend heet na enkele seconden zonder sim rusty600 iPhone algemeen 3 21-04-12 02:19
iphone4 wordt niet herkent door desktop mragurk iPhone algemeen 4 09-02-12 12:32
iphone wordt niet herkent door Itunes..HELP?! vy_k Archief 0 11-04-08 17:48
Iphone niet meer herkent door computer Frank88 Unlock [archief] 1 29-01-08 14:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:33.