iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Chinees iphone, kan itunes niet laden. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139304-chinees-iphone-itunes-niet-laden.html)

rosettje 13-05-13 19:50

Chinees iphone, kan itunes niet laden.
 
Heb op het internet een iphone S4 gekocht. Dat blijkt dat dit een chinese versie is, en kan enkel de iphone gebruiken om te bellen en berichten te sturen, kan ook op Wi-Fi internet, maar kan geen connectie maken met mobile internet, dan krijg ik de melding dat de simkaart niet word ondersteunt, en als ik naar de apps ga dan komt er een site op die niet bestaat.
Wie kan mij hierbij helpen om dan toch die iphone aan de praat te krijgen?
Met dank.
Rose

ergoboy 13-05-13 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rosettje (Bericht 894689)
Heb op het internet een iphone S4 gekocht. Dat blijkt dat dit een chinese versie is, en kan enkel de iphone gebruiken om te bellen en berichten te sturen, kan ook op Wi-Fi internet, maar kan geen connectie maken met mobile internet, dan krijg ik de melding dat de simkaart niet word ondersteunt, en als ik naar de apps ga dan komt er een site op die niet bestaat.
Wie kan mij hierbij helpen om dan toch die iphone aan de praat te krijgen?
Met dank.
Rose

Het is mischien nen fake iphone?? Foto s brengen uitsluitsel (toegangsscherm etc)

Techfreak 13-05-13 22:30

Klinkt heel hard als een fake iPhone.

King1987 13-05-13 23:08

Heel simpel, als iTunes hem niet herkent heb je een echte fake iPhone gekocht. Draait er niet toevallig Android op? (en welke conector heb je? Als het de 30 pins niet is maar micro usb weet je zeker dat hij fake is.)

apotheosis 14-05-13 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rosettje (Bericht 894689)
Heb op het internet een iphone S4 gekocht. Dat blijkt dat dit een chinese versie is, en kan enkel de iphone gebruiken om te bellen en berichten te sturen, kan ook op Wi-Fi internet, maar kan geen connectie maken met mobile internet, dan krijg ik de melding dat de simkaart niet word ondersteunt, en als ik naar de apps ga dan komt er een site op die niet bestaat.
Wie kan mij hierbij helpen om dan toch die iphone aan de praat te krijgen?
Met dank.
Rose

Als het goedkoop staat dan is het te mooi om waar te zijn, een echte iPhone 4s word als deze nog goed werkt nooit aan een lage prijs verkocht, mss binne dikke 2j ofzo maar nu nog niet.
Je had je ook beter eerst eens laten informeren door de kenners hier ;). Ik veronderstel je er niet teveel voor betaald hebt? Alleeja, ik hoop het toch voor u.
Je hebt een zoals je ondertussen zelf weet een fake iPhone gekocht.
De echte iPhone die moet ook met itunes werken, als dat niet gaat dan weet je het meteen of het een echte is of niet.

rosettje 14-05-13 17:55

Is inderdaad een fake toestel, werkt veel trager dan een echte iphone. Heb er 400 euro voor betaald, maar kan er daar niets aan gedaan worden om dat te laten werken, of is dat apparaat voor de vuilbak :-(
Weet wel, heb me laten vangen.

apotheosis 14-05-13 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rosettje (Bericht 894820)
Is inderdaad een fake toestel, werkt veel trager dan een echte iphone. Heb er 400 euro voor betaald, maar kan er daar niets aan gedaan worden om dat te laten werken, of is dat apparaat voor de vuilbak :-(
Weet wel, heb me laten vangen.

Maar wat wil je er dan mee doen?
Je kan ermee op Wi-Fi mee surfen, je kan bellen en smsen, natuurlijk veel geld betaald maarja, zomaar gaan weggooien zou ik nu ook niet doen.
Via itunes werken zal niet gaan.
Ermee op edge/3G surfen weet ik niet of het zal gaan, kan je ergens je instellingen instellen? Welke provider heb je?
Waar heb je die phone gekocht? Stond er bv dan niet bij het om een chinese iPhone ging?
Want als dien kerel niet eerlijk is geweest heel mss kan je er mss toch nog tegen optreden.

Moest ik die persoon zijn gegevens hebben en die heeft er nergens bijgezet het om een fake iPhone ging dan ga ik eerst bij de flikken, doen die niks dan zou ik tot deze z'n thuis gaan en eerst beleefd vragen om het geld terug te geven.

Techfreak 14-05-13 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rosettje (Bericht 894820)
Is inderdaad een fake toestel, werkt veel trager dan een echte iphone. Heb er 400 euro voor betaald, maar kan er daar niets aan gedaan worden om dat te laten werken, of is dat apparaat voor de vuilbak :-(
Weet wel, heb me laten vangen.

Klacht neerleggen voor fraude. Je hebt de contactgegevens en eventuele emails van de persoon van wie je hem gekocht hebt toch nog wel ergens?

Gilles111 14-05-13 20:10

Iemand die je zo'n telefoon verkoopt weet heel goed dat hij/zij je een namaak verkoopt. Aangifte doen van oplichting dus... Toevallig gekocht via Marktplaats ofzo? Dat soort sites hebben pagina/afdeling die je kunnen helpen met aangifte doen.

Succes :(

Bubbly 14-05-13 20:51

Er is een reden dat de eigenaar van Marktplaats een uitzonderingsclausule heeft, speciaal voor Marktplaats, in de aankoopverzekering van hun betaalmiddel :)
Citaat:

Wat komt niet in aanmerking?
PayPal Aankoopbescherming geldt niet voor digitale licenties of bestanden, diensten en services, op maat gemaakte goederen, onroerend goed, voertuigen, vliegtickets of Marktplaats-aankopen.
Citaat:

Marktplaats maakt sinds november 2004 onderdeel uit van eBay en is gevestigd in Amsterdam.
Citaat:

PayPal is in oktober 2002 door eBay Inc. overgenomen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:55.