iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wat zit er nu precies onder de motorkap ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/13934-zit-precies-onder-de-motorkap.html)

PWI 04-06-08 11:55

Wat zit er nu precies onder de motorkap ?
 
1 Bijlage(n)
Momenteel werk ik met een iphone software versie 1.1.4
Telkens als ik door middel van itunes verbinding maak met de iphone zie ik het aantal Megabytes toenemen ?

Mijn vermoeden is dan ook, dat er veel dubbel op staat als je naar de stuctuur kijkt van de folders en documenten ?

Wie weet er hoe de indeling is, en wat waar staat ?

Of is het niet verstandig om de boel eens grondig op te schonen ? :)

Wat mij ook opvalt is dat niet alle apps na deinstallatie worden verwijderd !

Dus manueel ingrijpen hier en daar is geen overbodige luxe ;)

Mvg,

Peter

PauluS87 04-06-08 11:58

Aan het plaatje hebben we niks, zo ziet iedere indeling van de iphone 1.1.4 eruit :) Het gaat erom wat er zich in die mappen bevindt :) Als daar mappen zich bevinden van applicaties die je verwijderd hebt en nog wel mappen van bestaan, dan kun je die zonder probleem handmatig verwijderen, wat ik overigens ook altijd doe ;)

Check maar even na, and report back :)

PWI 04-06-08 12:32

Dat plaatje was alleen maar ter verduidelijking van mijn vraag :)

En het klopt dat je onder de folder Applications, na deinstallatie (nog) de applicatie vind, dat je deze zonder problemen kan verwijderen :rolleyes:

Maar ik wou eigenlijk nog een stapje verder, namelijk uit weten te vinden hoe de folder structuur in het algemeen is opgebouwd op je iPhone ?

Mijn gevoel zegt dat er heel wat "dubbel" op staat ?
Bijvoorbeeld : de folders Var -> Library en Media, deze komen (althans bij mij) twee keer op verschillende plaatsen voor ?

Ter info mijn Other onder itunes -> iphone is inmiddels 384 Megabyte !

Bibi2205 04-06-08 13:50

Ben je zeker dat het 2x een "verschillende" map is? Het kan ook een symlink (?) zijn naar de andere map...

PWI 04-06-08 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bibi2205 (Bericht 121913)
Ben je zeker dat het 2x een "verschillende" map is? Het kan ook een symlink (?) zijn naar de andere map...

Hmmm, interessant maar hoe om je daar achter ? :confused:

Tenzij je folder per folder gaat vergelijken op inhoud ?

croiman 04-06-08 16:10

opletten met Symlinks. Door pwnage, bosstool en cydia, deze creeren symlinks in je iphone voor plaats vrij te maken op je OS schijf.

ControlSje 04-06-08 16:20

Een symlink herken je door een klein pijltje links onder op het icoontje.

PWI 04-06-08 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 121981)
Een symlink herken je door een klein pijltje links onder op het icoontje.

Maar is die ook zichtbaar met bv Iphone PC Suite of Iphone browser onder Windows ?

Of heb ik een nieuwe bril nodig ? :)

Bibi2205 05-06-08 01:10

Met WinSCP is het zeker zichtbaar.. De andere heb ik nog niet geprobeerd (ik vermoed dat je het daar ook wel zal kunnen zien?)

PWI 12-06-08 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bibi2205 (Bericht 122294)
Met WinSCP is het zeker zichtbaar.. De andere heb ik nog niet geprobeerd (ik vermoed dat je het daar ook wel zal kunnen zien?)

Nee, helaas NIET zichtbaar :confused:

Nog andere suggesties en/of opties ?

slodo 12-06-08 17:12

winscp gebruiken:)

PWI 12-06-08 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slodo (Bericht 126500)
winscp gebruiken:)

Tja, als dat dan de enige oplossing is, dan moet dan maar ? :)

Maar ehh, is er dan niemand die de onderliggende folderstructuur eens heeft uitgezocht met de symlinks inbegrepen ? :confused:

Kan het me haast niet voorstellen met zo een groep van knappe bollen op dit forum !

croiman 12-06-08 17:36

Heel soms gebeurt t wel eens dat je de map Applications in je iphone 3x hebt staan, dat er iets is fout gegaan met symlinks, dit gebeurt niet veel.
Wat mijn oplossing hiervoor is, als het dit is wat jij hebt (meerdere keren de Applications map) is vergelijken wat waar staat en zorgen dat je iedere app copieerd naar de hoofdmap apps in je iphone, en daarna de twee extra Applications mappen verwijderd, verwijder je de verkeerde zullen deze apps verdwijnen uit je iphone, en de enige die overblijft zijn symlinks die na niks verwijzen.

Veel plezier ermee als dit is wat jij nu aan de hand hebt, k heb t nog maar twee keer gezien, en iedere keer bij Ziphone unlock.

tonhaarmans 04-07-08 22:20

Bij mij staan er pijltjes bij de volgende mappen: etc, mach, tmp en var.

Ik vind zelf de mappenstructuur ingewikkelder dan volgens mij nodig is. Veel dingen zijn nogal versnipperd en moeilijk terug te vinden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:42.