iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Whatsapp tweede groene vinkje? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139426-whatsapp-tweede-groene-vinkje.html)

GG88 16-05-13 09:07

Whatsapp tweede groene vinkje?
 
Hallo,

Zoals iedereen al weet draait de hele wereld vandaag de dag zowat op whatsapp.

Nu heb ik opgemerkt dat de laatste 2 dagen mijn berichten pas heel laat bij mijn vriendin aankomen, eigenlijk na 1 nachtje ziekenhuis met instabiel Wi-Fi.

Nu hebben we haar Wi-Fi opgeschoont en opnieuw ingesteld, pushberichten staan ook aan.

Vanmorgen had ze dus ook pushberichten in haar scherm maar ik had nog altijd 1 vinkje, pas na openen werden het 2 vinkjes, dit heb ik nooit eerder gezien en vind het best vervelend, helemaal gezien ze per ongeluk de tijd weergave heeft uit gezet(24uur wachten) dus weet ik niet goed of ze de berichten soms wel of niet heeft binnen gekregen/ gelezen.

Is dit een fout op de server of in de app/telefoon?

Metieske 16-05-13 10:14

Het tweede vinkje betekend dat zij de app geopend heeft en jou bericht gelezen heeft.
Behalve als zij android gebruikt want ik dat geval zouden er wel meteen 2 vinkjes moeten komen

colliehome 16-05-13 10:26

Maar als er dan echt iets dringend is kan een SMS, iMessage of een telefoontje nog steeds...:rolleyes:

Nikooos 16-05-13 10:35

Kijk eens:

WhatsApp FAQ - Wat zijn die groene vinkjes naast mijn berichten?

GG88 16-05-13 12:31

Telefoon doen we sowieso wel, maar vind het appart

Eerst kwamen er telkens 2
De 2 e staat inderdaad voor ontvangen, en hoeft dus nier perse gelezen te zijn

Maar ze ontvangt de berichten niet, pas als de telefoon uit uit standby komt? Of whatsapp opent.

Zelfs midden in gesprekken komen berichten soms niet meer aan terwijl netwerk bereik via Wi-Fi of mobiel prima is.

Het nadeel is dat je zo verslaafd kunt raken aan sommige dingen, en gezien ik hier niet de enige ben met een iPhone en whatsapp dat iemand van jullie dit misschien bekend in de oren klonk ;)

Gaan we wachten op een update van whatsapp :p

Metieske 16-05-13 12:37

Bij mij heeft op het moment dat ik naar een iPhone iets stuur het tweede vinkje altijd betekend dat het gelezen is en niet alleen ontvangen.
Als je naar een android of BB stuurt dan betekend het tweede vinkje wel dat het ontvangen is.

GG88 16-05-13 12:59

Vreemd, de beschrijving van hier boven geeft ook aan dat het 2 vinkje alleen betekend dat het is aangekomen dus niet aangeeft dat het daadwerkelijk gelezen is

Als wij namelijk ook midden in gesprek zijn ontvangt zij mijn berichten niet maar ik haar berichten die daarna zijn gestuurd ontvang ik wel weer, dus verbinding is er wel.
En dan duurt het soms nog heel lang voor zij ze leest.

App mss maar even opnieuw instaleren, zou het anders ook niet meer weten.

Bedankt,

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 mei 2013 om 12:08 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nikooos (Bericht 895087)

Dank u,

Helaas verklaard dit niet waarom er midden in gesprekken niks bij haar aankomt, heb het probleem nooit eerder mee gemaakt met app op de htc of iphone daarom vind ik het zo vreemd, van weekend haar telefoon(300km afstand) maar eens over hoop halen haha

Bellen en sms is idd altijd het beste maar dat tikt behoorlijk aan

Bubbly 16-05-13 13:45

Ligt aan de wi-fi van het ziekenhuis ;)

GG88 16-05-13 13:49

Og stom, ze is zins maandag weer thuis, excuses


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:05.