iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Itunes kan inhoud van Iphone niet lezen [HELP!] (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139475-itunes-inhoud-iphone-niet-lezen-help.html)

riffii 17-05-13 11:32

Itunes kan inhoud van Iphone niet lezen [HELP!]
 
Hallo Allemaal,

Ik krijg momenteel mijn Iphone met 6.1.2 (incl. Evasi0n JB) niet gesynchroniseerd met ITunes. Telefoon werkt wel perfect...alles loopt netjes door naar mijn Icloud/fotostream etc etc.

Maar het is wel vervelend dat ik geen muziek etc kan laden.
Van de ene dag op de andere dag krijg ik het probleem.
Enige oplossing volgens ITunes is herstellen naar fabrieksinstellingen maar dan ben ik mijn JB kwijt en is ie automatisch naar 6.1.3.

Nu heb ik hier op het forum al heel veel topics gelezen waarin oplossingen zijn aangedragen zoals originele kabel gebruiken, reinstall ITunes, reboot PC, Terminal geprobeerd aan de praat te krijgen (cydia etc etc

Om moedeloos van te worden! Is er ondertussen in 2013 hier al een oplossing voor?

Guest-20180925190238 17-05-13 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door riffii (Bericht 895278)
Van de ene dag op de andere dag krijg ik het probleem.

Welke Cydia tweaks en apps heb je van de ene dag op de andere dag uit de standaard Cydia repo's geïnstalleerd?

riffii 17-05-13 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 895279)
Welke Cydia tweaks en apps heb je van de ene dag op de andere dag uit de standaard Cydia repo's geïnstalleerd?

Dat is het gekke, heb niets geïnstalleerd in tussentijd dat het probleem zich voor is gaan doen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 mei 2013 om 10:40 ----------

Kan ik misschien niet heel cydia eraf knallen en weer met een "Blanco" JB beginnen...kijken of het probleem zich dan nog voordoet?

Guest-20180925190238 17-05-13 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door riffii (Bericht 895280)

Kan ik misschien niet heel cydia eraf knallen en weer met een "Blanco" JB beginnen...kijken of het probleem zich dan nog voordoet?

Cydia kan je er niet "af knallen". Heeft ook geen zin want Cydia is maar een browsertje, meer niet. De jailbreak is veel meer dan het Cydia browsertje.

Kijk maar eens goed na welke apps en tweaks je geïnstalleerd hebt. Als je per ongeluk obscure niet-standaard repo's gebruikt dan verwijder alle tweaks/apps uit uit die repo's en verwijder dan de repo's zelf.

Succes gewenst :)

riffii 17-05-13 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 895282)
Cydia kan je er niet "af knallen". Heeft ook geen zin want Cydia is maar een browsertje, meer niet. De jailbreak is veel meer dan het Cydia browsertje.

Kijk maar eens goed na welke apps en tweaks je geïnstalleerd hebt. Als je per ongeluk obscure niet-standaard repo's gebruikt dan verwijder alle tweaks/apps uit uit die repo's en verwijder dan de repo's zelf.

Succes gewenst :)

Ja ik weet dat het niet zomaar kan, dan zou je moeten herstellen naar fabriekinstellingen en dan krijg je automatisch de upgrade.
Iets wat ik juist wil voorkomen.

Mijn allerlaatste troef is dan door alle 'niet standaard repos eraf te gooien...kijken wat ie dan doet.

thnx voor je tijd...i'll keep u posted

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 mei 2013 om 11:42 ----------

Het is me gelukt!!!! Nondeju zeg.
Ik heb eerst Ifile geinstalleerd, hiermee kun je in je iphone browsen.

daarna heb ik de inhoud van het mapje van itunes_control verwijdert.
Hierdoor herkent ITunes je iphone j telefoon als een nieuwe maar met behoud van je appz en stuff.

Deze map vind je door te zoeken :
/var/itunes_control
/private/var/itunes_control
/var/mobile/media/itunes_control

Daarna gewoon mijn telefoon aangesloten op ITunes en werd herkend!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:42.