//

Weet iPod wachtwoord niet

Weet iPod wachtwoord niet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag iedereen, Een tijdje geleden was ik mijn iPod vergeten en iemand heeft hem meegenomen, dankzij de Zoek mijn iPhone-app, heb ik hem teruggevonden. Sinds ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-05-13, 18:54
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard Weet iPod wachtwoord niet

Dag iedereen,

Een tijdje geleden was ik mijn iPod vergeten en iemand heeft hem meegenomen, dankzij de Zoek mijn iPhone-app, heb ik hem teruggevonden.
Sinds deze middag heb ik hem terug maar nu ik thuis ben zie ik dat er een wachtwoord (4 cijfers) opstaat........
Ik kan nog wel aan mijn muziek (door 2x thuisknop).
Herstellen met ipsw van iOS 4.3.2 wil hij niet, en ook zonder een ipsw in te geven (wanneer hij iOS 6.1.3 download) krijg ik dezelfde foutmelding...
Herstellen kan dus niet.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Sorry als dit topic hier misschien een beetje verkeerd staat (bij 'iPhone algemeen'), maar ik vond geen 'iPod algemeen'...
Het is een zwarte iPod touch 4th generation, al ruim 2 jaar oud, 8GB, heb er nog maar 2 of 3 updates op gedaan, en loopt momenteel iOS 4.3.2...
Ik zou niet graag willen updaten naar 6 en iCloud enal is ook niet nodig, ik gebruikte hem vroeger als 'gameboy' maar nu ik een iPhone en iPad heb ligt hij de hele dag in mijn radiodock en luister ik er muziek mee. Dus alle ruimte gaat naar muziek, dus de mogelijkheid om iCloud, Herinneringen,... te kunnen activeren is absoluut niet nodig, meer ruimte voor muziek ook al zal het misschien niet veel schelen ...
Maar dus, hopelijk heeft iemand een oplossing ..

Alvast bedankt!


Mvg,
Arne M.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-05-13, 18:57
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Als u de toegangscode niet meer weet, zult u het apparaat moeten herstellen op de computer waarmee u het apparaat het laatst hebt gesynchroniseerd. Hiermee kunt u uw toegangscode opnieuw instellen en de gegevens van het apparaat opnieuw synchroniseren (of herstellen vanaf een reservekopie). Als u het herstel uitvoert op een andere computer die nooit is gesynchroniseerd met het apparaat, kunt u het apparaat wel ontgrendelen voor gebruik en de toegangscode verwijderen, maar zijn uw gegevens niet aanwezig. Raadpleeg iPhone-, iPad- en iPod touch-software bijwerken, herstellen of een reservekopie maken.
  #3  
Oud 17-05-13, 22:12
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Als u de toegangscode niet meer weet, zult u het apparaat moeten herstellen op de computer waarmee u het apparaat het laatst hebt gesynchroniseerd. Hiermee kunt u uw toegangscode opnieuw instellen en de gegevens van het apparaat opnieuw synchroniseren (of herstellen vanaf een reservekopie). Als u het herstel uitvoert op een andere computer die nooit is gesynchroniseerd met het apparaat, kunt u het apparaat wel ontgrendelen voor gebruik en de toegangscode verwijderen, maar zijn uw gegevens niet aanwezig. Raadpleeg iPhone-, iPad- en iPod touch-software bijwerken, herstellen of een reservekopie maken.
Bedankt voor je reactie, Werner.
De iPod heeft al gesynct met mijn MB, maar ik heb (dat ik) al verteld dat het herstellen niet gaat! En de gegevens mogen er af, de muziek staat toch nog allemaal in een afspeellijst op iTunes.

Toch nog bedankt!

Mvg, Arne
  #4  
Oud 17-05-13, 22:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Probeer eens om het ding in DFU mode te zetten en dan te herstellen met iTunes naar iOS 6.1.3
  #5  
Oud 17-05-13, 22:15
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Probeer eens om het ding in DFU mode te zetten en dan te herstellen met iTunes naar iOS 6.1.3
Ik heb al DFU mode gedaan en dan recovery met ipsw van iOS 4.3.2 voor iPod 4,1. Daarna (terug aan) recovery naar nieuwste iOS, bij beide kreeg ik dezelfde foutmelding. Ik zal straks eens proberen wat jij zegt!
Bedankt

Mvg, Arne
  #6  
Oud 17-05-13, 22:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Ik heb al DFU mode gedaan en dan recovery met ipsw van iOS 4.3.2 voor iPod 4,1. Daarna (terug aan) recovery naar nieuwste iOS...
Daar heb je de SHSH hashes van iOS 4.3.2 voor nodig. Heb je die? Kijk ook na of het hosts bestand niet verknoeid is.
  #7  
Oud 17-05-13, 22:20
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Daar heb je de SHSH hashes van iOS 4.3.2 voor nodig. Heb je die? Kijk ook na of het hosts bestand niet verknoeid is.
Nee. Ik heb die SHSH blog dingen niet... Hoe check ik of het hosts bestand verknoeid is? Ik las ergens dat je met een Windows pc verkenner moet openen en dan ergens in een of andere map een bestand dat locked heet, moet veranderen naar unlocked. Maar weet het niet meer precies en ook niet of dat werkt. Ik probeer straks in DFU mode een recovery naar iOS6.1.3
Thanks!!

Groets, ik
  #8  
Oud 17-05-13, 22:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je met een Mac bezig bent dan gebruik Gas Mask om het hosts bestand te bekijken en eventueel aan te passen. Dan ben je zeker dat je de permissies niet verknoeid.

https://www.macupdate.com/app/mac/29949/gas-mask

Als je die SHSH hashes niet hebt moet je herstellen naar iOS 6.1.3.
  #9  
Oud 17-05-13, 22:24
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je met een Mac bezig bent dan gebruik Gas Mask om het hosts bestand te bekijken en eventueel aan te passen. Dan ben je zeker dat je de permissies niet verknoeid.

https://www.macupdate.com/app/mac/29949/gas-mask

Als je die SHSH hashes niet hebt moet je herstellen naar iOS 6.1.3.
Ok! Bedankt! Zal ik straks eens effe doen!
En zo'n ramp is het niet dat er iOS 6 op draait, wat moet dat moet..

Arne
  #10  
Oud 17-05-13, 22:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
En zo'n ramp is het niet dat er iOS 6 op draait, wat moet dat moet..
De systeempartitie (/) is 1.28 GB groot. Het maakt niet uit welke firmware je er op zet, de partitie blijft even groot.
  #11  
Oud 17-05-13, 22:31
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De systeempartitie (/) is 1.28 GB groot. Het maakt niet uit welke firmware je er op zet, de partitie blijft even groot.
Dus misschien is iOS 6 geen 1.28GB groot, heb je toch een paar MB's 'geheugenverspilling' .. lol
  #12  
Oud 17-05-13, 22:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Dus misschien is iOS 6 geen 1.28GB groot, heb je toch een paar MB's 'geheugenverspilling' .. lol
Er moeten ook wat Property Lists en caches aangemaakt worden, dus zo groot is die geheugenverspilling niet.

Het hosts bestand op een Mac moet er zo uitzien:

Citaat:
##
# Host Database
#
# localhost is used to configure the loopback interface
# when the system is booting. Do not change this entry.
##
127.0.0.1 localhost
255.255.255.255 broadcasthost
::1 localhost
fe80::1%lo0 localhost
  #13  
Oud 17-05-13, 22:34
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Er moeten ook wat Property Lists en caches aangemaakt worden, dus zo groot is die geheugenverspilling niet.

Het hosts bestand op een Mac moet er zo uitzien:
Ah ok dus als ik straks dat ene programma installeer en mijn iPod aansluit, moet ik exact hetzelfde bekomen?
  #14  
Oud 17-05-13, 22:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Ah ok dus als ik straks dat ene programma installeer en mijn iPod aansluit, moet ik exact hetzelfde bekomen?
Ja, en als het niet zo is moet je het hosts bestand aanpassen dat het zo wordt
  #15  
Oud 18-05-13, 22:04
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Dus even terug over die recovery.
Ik heb hem nu in DFU staan en heb op Herstel > Herstel & Werk bij geklikt.
Ik krijg weer diezelfde foutmelding als altijd...
Klik op de link om te bekijken >> http://sdrv.ms/14hawo0 <<
Alvast bedankt!
Mvg!
  #16  
Oud 18-05-13, 22:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dan ben je niet bezig met iOS 6.1.3 of het hosts bestand is nog steeds verknoeid. Of er draait zoiets als Little Snitch op die Mac. Is dat het geval? Die vraag heb ik al eens gesteld in een ander topic van jou.
  #17  
Oud 18-05-13, 22:10
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dan ben je niet bezig met iOS 6.1.3 of het hosts bestand is nog steeds verknoeid. Of er draait zoiets als Little Snitch op die Mac. Is dat het geval?

Nog nooit gehoord van Little Snitch & vind ik ook niet met Spotlight?
Maar die hosts daar moet ik wel nog even checken.
Ik ga dat programma dat jij zei eens opzoeken

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 mei 2013 om 21:11 ----------

In feite zou ik dan ook een repair kunnen doen met iOS 4 aangezien het toch dezelfde melding is?
Of niet? :/
  #18  
Oud 18-05-13, 22:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht

In feite zou ik dan ook een repair kunnen doen met iOS 4 aangezien het toch dezelfde melding is?
Of niet? :/
Lees jij wel wat we allemaal schrijven in dit topic? Ik ga het hier bij laten. Succes verder.
  #19  
Oud 18-05-13, 22:16
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Je moet niet verwachten dat ik een pro ben wat computers betreft en zeker niet dat ik alles zo goed kan volgen..
Dit zegt Gas Mask wanneer ik het open: http://sdrv.ms/14hcx3G
Moet ik eerst nog iets doen of is dat meteen de hosts van mijn iPod ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 mei 2013 om 21:16 ----------

Jawel, ik was wel bezig met iOS 6.1.3[COLOR="SlateGrey"]

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 mei 2013 om 21:18 ----------

Ik heb 2 regels normaal dan zou moeten?

Laatst gewijzigd door ArneMaes; 18-05-13 om 22:18. Reden: foutje
  #20  
Oud 18-05-13, 22:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Je moet niet verwachten dat ik een pro ben wat computers betreft en zeker niet dat ik alles zo goed kan volgen..
Dit zegt Gas Mask wanneer ik het open: http://sdrv.ms/14hcx3G
Moet ik eerst nog iets doen of is dat meteen de hosts van mijn iPod ?
Het hosts bestand is verknoeid Dat je geen pro bent in computers is niet erg. Maar je moet wel lezen wat ik schrijf. Lees bericht #12 nog eens heel aandachtig.

Dat was het wat mij betreft
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Weet t niet meer early renewal of niet?? silwit Koopinformatie Nederland 1 26-10-10 09:33
wie weet hoe je een iphone op een ipod kan laten lijken? haagsegoof iPhone algemeen 15 22-06-10 21:56
help weet het niet forceback iPhone Apps 2 07-03-09 23:05
Help ik weet niet of ik betaal djvdberg Archief 11 18-02-09 23:38
update naar firmware 2.0 gevaarlijk of niet? ik weet het niet jeffreyk Archief 3 09-08-08 14:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:15.