iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Sluimerknopje iPhone 5 hapert (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139519-sluimerknopje-iphone-5-hapert.html)

Erikkk 18-05-13 15:46

Sluimerknopje iPhone 5 hapert
 
Goedemiddag beste mensen,

Sinds een paar dagen hapert het sluimerknopje van mijn iPhone 5. Hij 'klikt' duidelijk, dus ik weet zeker dat ie hem goed pakt, alleen reageert hij er niet altijd op. De eerste dag vond ik dit nog niet zo erg en drukte ik nog een paar keer tot het scherm uit ging, maar nu begint het al te storen. Zeker gezien ik meestal 2-3 jaar met mijn telefoons doe, is het vrij storend als het eerste mankement al na 7 maanden begint.

Nu heb ik contact gehad met Apple en kan ik uit twee dingen kiezen
- Afspraak maken met koerier om toestel op te laten halen voor reparatie. Ik kan hem dan twee weken kwijt zijn. Heb wel een oude 3GS werken, die heel onbetrouwbaar is (kan met 60% batterij al uitvallen).

- Voor 29 euro een afspraak maken met de koerier die dan gelijk een gereviseerd toestel terugbrengt. Hierbij zijn wel de batterij, voorkant, achterkant en display gloednieuw. Vooral het nieuw zijn van de batterij spreekt mij wel aan, gezien die toch na een jaar vaak wat achteruit gaat, is die weer lekker nieuw.

Nu had ik wat vragen voor de kenners:
- Wat raden jullie aan om te doen?
- Wat zijn jullie ervaringen met een gereviseerd toestel?
- Is het omwisselen eigenlijk ook mogelijk in Amsterdam? Scheelt hele dag wachten op zo een koerier thuis en kan ik gelijk daar testen of daar wel alles goed van werkt.
- Als het gereviseerde toestel achteraf kuren blijkt te hebben, moet ik dan opnieuw 29 euro betalen om een nieuwe te krijgen zonder twee weken wachttijd?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Erik

Eduardboon 10-06-13 22:48

Ik ben benieuwd wat je gedaan hebt, want ik zit ook in deze situatie, al moet ik nog met Apple bellen.

Ik zou ook graag voor de 29 euro voor een nieuwe gaan, want ik heb geen tijd om te wachten op een gereviseerde.

TakkU 10-06-13 23:32

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn iPhone 5, het schijnt een mankement te zijn dat regelmatig voorkomt bij de eerste batch iPhone 5's.

Wat je het beste kan doen is een afspraak maken bij de Genius Bar in de Apple Store Amsterdam. Je krijgt direct een nieuwe iPhone mee, zonder dat het je wat kost. Ik heb dit zelf ook gedaan en kreeg dus te horen dat dit een veel voorkomend probleem is bij de eerste lading iPhones. Gewoon een garantie geval ;)

Dieder 11-06-13 00:21

Heb vorige week ook een afspraak gemaakt bij de Genius bar en gewoon een gereviseerd toestel mee gekregen. Goede service :)

Erikkk 11-06-13 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduardboon (Bericht 898554)
Ik ben benieuwd wat je gedaan hebt, want ik zit ook in deze situatie, al moet ik nog met Apple bellen.

Ik zou ook graag voor de 29 euro voor een nieuwe gaan, want ik heb geen tijd om te wachten op een gereviseerde.

Toevallig ben ik afgelopen zaterdag bij de Genius bar langsgeweest zoals hier ook al een paar keer eerder wordt vermeld. Hierbij hoef je niks te betalen en krijg je gelijk een nieuwe mee. Hier kan je ook mooi het probleem zelf laten zien.
Je moet alleen betalen als je het per koerier laat doen. Gezien ik 3 kwartier met OV van de apple store afwoon vond ik het wel de moeite waard om even een op en neertje te maken. Kan daar ter plekke nog even een reservekopie maken in iCloud en vervolgens op de nieuwe gelijk terug laten zetten zodat ik met een kwartiertje buiten stond met een nieuwe iPhone met mijn oude gegevens (alle apps (behalve whatsapp) zette ik er thuis pas op, duurde mij te lang in zo een winkel).

Mooie van afspraak maken was dat het ook op zaterdagavond kan. Ideaal vond ik dat.

douwef 12-06-13 20:40

helaas hetzelfde probleem.....

Alleen nog een probleem dat ik in drenthe woon en niet even langs de apple store in adam kan...

suzuki2002 13-06-13 08:12

Nieuwe knop laten plaatsen kost 40 euro. Vaak kan je er op wachten

Michelfr90 13-06-13 08:33

Ik heb hetzelfde problem met mijn sluimerknop. Hij werkt nu alleen nog maar als ik helemaal aan de linkerkant van het knopje keihard druk. Nou zie ik hier overall dat je er mee naar de apple store kan. maar ik heb mijn telefoon via T-Mobile besteld. kan ik hier dan ook mee naar de apple store of moet dit via T-Mobile?

RWK 15-06-13 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michelfr90 (Bericht 899104)
Ik heb hetzelfde problem met mijn sluimerknop. Hij werkt nu alleen nog maar als ik helemaal aan de linkerkant van het knopje keihard druk. Nou zie ik hier overall dat je er mee naar de apple store kan. maar ik heb mijn telefoon via T-Mobile besteld. kan ik hier dan ook mee naar de apple store of moet dit via T-Mobile?

Je kan daarmee ook naar de Apple Store :)

RHartmann 29-09-13 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erikkk (Bericht 895439)
- Voor 29 euro een afspraak maken met de koerier die dan gelijk een gereviseerd toestel terugbrengt. Hierbij zijn wel de batterij, voorkant, achterkant en display gloednieuw. Vooral het nieuw zijn van de batterij spreekt mij wel aan, gezien die toch na een jaar vaak wat achteruit gaat, is die weer lekker nieuw.

Mag ik vragen hoe je deze afspraak met de koerier aan kan vragen? Ik heb op verschillende manieren via de officiële Apple Support site geprobeerd dit voor elkaar te krijgen, maar op de een of andere manier krijg ik het niet gedaan? Iemand tips?

kneusteun 29-09-13 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RHartmann (Bericht 918863)
Mag ik vragen hoe je deze afspraak met de koerier aan kan vragen? Ik heb op verschillende manieren via de officiële Apple Support site geprobeerd dit voor elkaar te krijgen, maar op de een of andere manier krijg ik het niet gedaan? Iemand tips?

Ja dan moet je even bellen, kost je die koerier wel 29 euro :(
Of gratis, maar dan duurt het 10 dagen!!!!

Ik wou langs de apple store in Duitsland, maar een afspraak maken is ook onmogelijk daar. De ene keer is die agenda niet beschikbaar en als je er dan al in kan komen is alles vol :( Ben er ook wel redelijk klaar mee met die "service" van apple.

RWK 29-09-13 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RHartmann (Bericht 918863)
Mag ik vragen hoe je deze afspraak met de koerier aan kan vragen? Ik heb op verschillende manieren via de officiële Apple Support site geprobeerd dit voor elkaar te krijgen, maar op de een of andere manier krijg ik het niet gedaan? Iemand tips?

Je moet ook in bezit zijn van een creditcard want je moet je oude toestel zelf opsturen naar Apple.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:18.