iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Personal hotspot iPhone 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139579-personal-hotspot-iphone-5-a.html)

Motley 20-05-13 19:29

Personal hotspot iPhone 5
 
Ik heb dus een onbeperkt data abbo van tmobile. (Word geknepen bij teveel gebruik) op mijn iphone 5

Nu ben ik even een tijdje ergens zonder pc in de buurt.
En gebruik ik mijn ipad via de persoonlijke hotspot van mijn iphone 5
Echter als ik een paar tellen me ipad laat liggen en ik kom terug ben ik de verbinding weer kwijt.
Waar komt dit door en hoe valt dit te veranderen?

Guest-20180925190238 20-05-13 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Motley (Bericht 895706)
Waar komt dit door en hoe valt dit te veranderen?

De iPad aan de lader aansluiten dan valt de Wi-Fi verbinding niet uit als het ding in slaap valt. Idem dito voor de iPhone.

Motley 20-05-13 19:52

Kan ik dat inslaapvallen niet verhelpen zonder me ipad aan de drugs te helpen :)
Probleem is niet zo dat hij de verbinding verliest maar ik krijg m zo moeilijk weer aan elke keer.
Dan moet ik persoonlijke hotspot weer uit en in schakelen.

Guest-20180925190238 20-05-13 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Motley (Bericht 895709)
Kan ik dat inslaapvallen niet verhelpen zonder me ipad aan de drugs te helpen :)

Je kan eens proberen om "Auto-Lock" op "never" te zetten (weet niet hoe dat in het Nederlands heet). Misschien helpt het en als het helpt gaat het wel wat energie vergen van de accu.

Bubbly 20-05-13 21:35

Instellingen > Algemeen > Automatisch slot > Nooit

Motley 20-05-13 22:40

Probleem lijkt voor een groot deel bij de iphone te liggen.
Als ik de ipad weer pak en dus geen verbinding meer heb.
Maar ook als ik met de samsung van mijn vrouw Wi-Fi netwerken zoek word de iphone niet meer gezien. Dan moet ik eerst persoonlijke hotspot op de iphone uit en aan zetten dan word het weer gevonden.

Bubbly 21-05-13 00:19

Het 'probleem' ligt in oorsprong bij de iPad, maar inderdaad ligt er ook een bij de iphone.

- Zodra iPad in slaapmodus gaat, dan gaat wordt wi-fi uitgezet.
- Zodra er geen apparaat meer is verbonden aan de hotspot van de iPhone, wordt die onzichtbaar.

Zorg dus dat de iPad niet in slaapmodus gaat en je zit gebakken. Mogelijk is de iPhone niet in slaapmodus zetten ook een oplossing. Bij mij verschijnt de iPhone puur en alleen als de instellingen-pagina van personal hotspot geopend is, leuk zo'n rarigheid :)

Motley 21-05-13 00:24

Wel vreemd in de trein zie ik altijd iphone van...... Bij Wi-Fi staan.
Valt die van hun dan niet uit. Bij mij zal je dus niet in de trein zien iphone van .....
Even trein als voorbeeld om het iets duidelijker te maken.

Kan ik de iphone niet zichtbaar laten blijven zonder elke keer de hotspot aan en uit te moeten zetten?
Het werkt allemaal perfect ik ben zeer tevreden over deze optie maar als ik 2 tellen naar de keuken of wc loop of eff iets volg op tv enz kan ik weer de hotspot aan en uit zetten dat is het enigste nadeel. Maar word er wel gek van hahaha.

Bubbly 21-05-13 01:04

Hij valt sowieso niet uit als er een actieve verbinding mee is op dat moment.

Stel gewoon in dat de iPad nooit vergrendelt of pas na 5 minuten en dan zal-ie verbonden blijven. Het gaat voorlopig niet veranderen, laat staan of het ooit zal veranderen :)

Motley 21-05-13 01:29

Iedereen bedankt voor de reacties. Nu ik wist waar ik naar moest zoeken heb ik er meer over kunnen vinden. En idd ik ben niet de enigste. Top bedankt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:23.