iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Nieuw Iphone 4 scherm (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139608-nieuw-iphone-4-scherm.html)

Djippie 21-05-13 18:38

Nieuw Iphone 4 scherm
 
Hallo

Ik heb al een tijdje een gebarsten iphone 4 scherm, de touch enzo werkt nog perfect maar het is volledig gebarsten en echt lelijk.

Ik vond het veel te veel geld om een nieuw scherm te laten steken dus kocht ik er een van Engeland op Ebay. Ik betaalde slechts 11 pond en kreeg er tools bij om zelf mijn scherm te vervangen.

Heb het net gekregen en ziet er redelijk deftig uit. Zijn er veel risico's als ik het zelf wil proberen te vernieuwen of zou ik het best laten doen door iemand?

Iemand die ik ken wil het vervangen en die doet het vaak, maar hij vraagt er 30 euro voor.. Best laten doen en betalen of zelf doen?


Wat zijn de risico's van zo'n goedkoop scherm?

Guest-20180925190238 21-05-13 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Djippie (Bericht 895816)
Wat zijn de risico's van zo'n goedkoop scherm?

Op die vraag gaat het forumlid Suzuki2002 een heel competent antwoord geven. Even wachten dus op het (slechte) nieuws :D

Starscreamer 21-05-13 20:39

Ik trok mijn iPhone3G binnen een seconde aan str*nt.
Dus ik zou nooit meer die risico nemen :o

Onyx 21-05-13 21:19

Van de 3GS heb ik t wel zelf gedaan, bleek mbv YouTube vrij simpel verhaal.
De iPhone 4 moet voor zover ik weet helemaal uit elkaar om het voorste glas te kunnen vervangen, zou ik zelf niet zo snel aan beginnen voor die 20.-

ForzacArsi 21-05-13 21:36

Hallo,

ik heb ook een barst, had eerder al een bericht gepost,,, Ik ben van plan om hem zelf te repareen,,, goedkope scherm kan betekenen: niet - origineel
Had een x dit gezien over de prijzen van een display

50< troep
50-60 high copy
70-80 origineel
80> je wordt genaaid

suzuki2002 22-05-13 10:09

Nou hier komt het antwoord
 
1 Bijlage(n)
50< troep. Imitatie lcd en imitatie touchscreen Prijs rond de 20 euro
50-60 high copy. Origineel lcd. En imitatie touchscreen prijs rond de 30 euro
70-80 origineel. Origineel. Vanaf 60 euro.
80> je wordt genaaid. Dit is zeker waar

Dit zijn de losse verkoop prijzen dus zonder montage


Let op met origineel. High copy worden ook vaak als origineel verkocht .
Hoe herken je een origineel belangerijkste herkenningspunt waar de verkoper niet mee kan sjoemelen. Is de flexkabel van het touchscreen.
Op deze flexkabel moet een V te zien zijn .


Vaak zijn de schermen ook te herkennen aan de transport verpakking
B kwaliteit. Vaak een rode beschermfolie op de achterzijde van het scherm
A kwaliteit Vaak een blauwe beschermfolie op de achterzijde van het scherm

Techfreak 22-05-13 13:27

Ik dacht dat vervang onderdelen nooit origineel zijn? Aangezien Apple ze niet verkoopt?

Guest-20180925190238 22-05-13 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 895958)
Ik dacht dat vervang onderdelen nooit origineel zijn? Aangezien Apple ze niet verkoopt?

Dat zou dan betekenen dat bedrijfjes zoals DynaFix met namaakonderdelen werken. Is dat ook zo?

suzuki2002 22-05-13 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 895958)
Ik dacht dat vervang onderdelen nooit origineel zijn? Aangezien Apple ze niet verkoopt?



Alles is te krijgen als je de goede weg weet te bewandelen

RWK 22-05-13 18:42

Risico lopen doe je altijd, maar als je het perfect zelf of door iemand laat installeren dan kan er weinig misgaan.

Zoals suzuki2002 al vermeldde, het is een imitatie maar hoeft perse naar mijn mening niet gelijk troep te zijn, maar houdt duidelijk rekening met het feit dat ze sneller kapot gaan dan normaal, het glas kan bijvoorbeeld loskomen van het scherm om een voorbeeld te noemen.

Installeren kan geen kwaad, als hij werkt, en naar jou wens is, ga er dan in de toekomst ook goed mee om, om schade te minimaliseren!

Succes :)

Techfreak 22-05-13 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 895959)
Dat zou dan betekenen dat bedrijfjes zoals DynaFix met namaakonderdelen werken. Is dat ook zo?

Voor bedrijven is alles makkelijker te verkrijgen als voor een particulier hè. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:50.