//

iPhone 5 laadt niet/nauwelijks op

iPhone 5 laadt niet/nauwelijks op discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi Ik heb sinds een aantal maanden een iPhone 5, alleen begint hij nu al wat kuren te vertonen. Van het een op het andere ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-05-13, 22:09
Baelish Baelish is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 4
Standaard iPhone 5 laadt niet/nauwelijks op

Hoi

Ik heb sinds een aantal maanden een iPhone 5, alleen begint hij nu al wat kuren te vertonen. Van het een op het andere moment maakt de lader geen/slecht contact.

Ik dacht eerst dat het aan de Lightning kabel lag, maar het euvel bleef nadat ik die had vervangen. Ik heb vervolgens beide kabels getest op m'n iPad, en daarop werken ze prima. Dit betekent dus dat het ligt aan de telefoon, en niet aan de kabel.

Als ik de kabel echter wat aandruk, maakt hij wel contact en laadt m'n iPhone gewoon op. De lader maakt dus slecht contact.

Ik heb mijn abonnement verlengt via een Vodafone winkel en daar dus ook de telefoon aangeschaft. Ik heb even gezocht op internet en daaruit maak ik op dat Vodafone reparaties uitbesteedt aan Dynafix (correct me if I'm wrong), en daar heb ik niet veel goeds over gelezen.

Nu is mijn vraag:

Is het mogelijk om de telefoon ter reparatie aan te bieden bij de Apple Store in Amsterdam, of moet dit per se via de winkel waar ik de telefoon heb gekocht? Ik heb sowieso nog garantie op het toestel, maar ik weet niet of dit enig verschil maakt?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-05-13, 22:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baelish Bekijk bericht
Is het mogelijk om de telefoon ter reparatie aan te bieden bij de Apple Store in Amsterdam...
Dat is geen enkel probleem tijdens het eerste jaar (fabrieks)garantie. Je kan het ding ook laten ophalen door Apple.
  #3  
Oud 21-05-13, 22:20
Baelish Baelish is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is geen enkel probleem tijdens het eerste jaar (fabrieks)garantie. Je kan het ding ook laten ophalen door Apple.
Bedankt voor je snelle reactie! Kort maar krachtig
Gelijk maar even een afspraak maken voor de Genius Bar dan.
  #4  
Oud 21-05-13, 22:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baelish Bekijk bericht
Bedankt voor je snelle reactie! Kort maar krachtig
Ik spreek uit ervaring. Succes gewenst
  #5  
Oud 23-05-13, 19:31
iTinusz iTinusz is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 8
Standaard

Heb precies hetzelfde probleem, alleen ik hier geen apple store in de buurt.
Ik heb mijn iPhone 5 via Hi Toestel Lease; ik kan met dit probleem ook gewoon bij de Hi-shop terecht?? die zit hier wel in de buurt. en heb ook een nieuwe Lightning kabel besteld (via de apple store online) maar helaas zonder het gewenste resultaat.
  #6  
Oud 23-05-13, 19:42
Baelish Baelish is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iTinusz Bekijk bericht
Heb precies hetzelfde probleem, alleen ik hier geen apple store in de buurt.
Ik heb mijn iPhone 5 via Hi Toestel Lease; ik kan met dit probleem ook gewoon bij de Hi-shop terecht?? die zit hier wel in de buurt. en heb ook een nieuwe Lightning kabel besteld (via de apple store online) maar helaas zonder het gewenste resultaat.
Helemaal met toestel lease kan je juist bij je provider terecht. Als het goed is, krijg je dan gewoon een vervangend toestel. Ik heb echter slechte verhalen gehoord over de reparatiedienst van Vodafone en met een uurtje ben ik in Amsterdam. Ik heb voor maandag een afspraak staan bij de Genius Bar, dus ben benieuwd!

Veel succes ermee.
  #7  
Oud 23-05-13, 20:03
iTinusz iTinusz is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baelish Bekijk bericht
Helemaal met toestel lease kan je juist bij je provider terecht. Als het goed is, krijg je dan gewoon een vervangend toestel. Ik heb echter slechte verhalen gehoord over de reparatiedienst van Vodafone en met een uurtje ben ik in Amsterdam. Ik heb voor maandag een afspraak staan bij de Genius Bar, dus ben benieuwd!

Veel succes ermee.
Oke, bedankt voor je reactie.
Dan ga ik daar maar eens langs en eens kijken wat ze er van zeggen.
Ik heb inderdaad ook veel slechte verhalen over de vodafone reparatiedienst gehoord, maar over hi/kpn eigenlijk niks, nu heb ik daar ook totaal geen ervaring mee, maar daar komen we wel achter haha.

Groet Martijn
  #8  
Oud 23-05-13, 20:15
Baelish Baelish is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iTinusz Bekijk bericht
Oke, bedankt voor je reactie.
Dan ga ik daar maar eens langs en eens kijken wat ze er van zeggen.
Ik heb inderdaad ook veel slechte verhalen over de vodafone reparatiedienst gehoord, maar over hi/kpn eigenlijk niks, nu heb ik daar ook totaal geen ervaring mee, maar daar komen we wel achter haha.

Groet Martijn
Ik ben nooit klant geweest bij KPN/Hi, dus heb er geen ervaring mee. Maar het voordeel van een abonnement met toestel lease is dat je gewoon een vervangend leentoestel krijgt, om de periode dat je je eigen toestel kwijt te overbruggen. Je kan eventueel zoeken op internet naar ervaringen van anderen met de reparatiedienst van Hi? Al denk ik dat je sowieso niet slecht zit, vanwege het leentoestel. Daar is in mijn geval geen sprake van, vandaar ook dat ik er voor kies om naar direct naar de Apple Store te stappen Maar helemaal als je ver weg woont, snap ik dat dat je het gewoon via je provider speelt.

Laat even weten hoe het is afgelopen!
  #9  
Oud 23-05-13, 23:24
iTinusz iTinusz is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baelish Bekijk bericht
Ik ben nooit klant geweest bij KPN/Hi, dus heb er geen ervaring mee. Maar het voordeel van een abonnement met toestel lease is dat je gewoon een vervangend leentoestel krijgt, om de periode dat je je eigen toestel kwijt te overbruggen. Je kan eventueel zoeken op internet naar ervaringen van anderen met de reparatiedienst van Hi? Al denk ik dat je sowieso niet slecht zit, vanwege het leentoestel. Daar is in mijn geval geen sprake van, vandaar ook dat ik er voor kies om naar direct naar de Apple Store te stappen Maar helemaal als je ver weg woont, snap ik dat dat je het gewoon via je provider speelt.

Laat even weten hoe het is afgelopen!
Ik ben al jaren klant bij hi/kpn en tot dusver ben ik zeer tevreden, niet dat er vaak in raking mee ben geweest, maar de keren dat ik ze wel nodignhad was het prima, kga er vanuit dat het nu niet anders is.

Via de apple store is wel het makkelijkste maar via mijn provider is voor mij het makkelijkste. Dat krijg je hea als je in een dorp woont haha

Ik laat het je zeker weten, maar het wordt pas ergens volgende week aangezien ik geen tijd heb de komende dagen.

Groet Martijn

Laatst gewijzigd door iTinusz; 23-05-13 om 23:36.
  #10  
Oud 23-05-13, 23:41
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Dock connector laten vv. Kosten ongeveer 45 euro
  #11  
Oud 25-05-13, 22:38
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Even onderscheid maken hier, als je de telefoon hebt gekocht (al dan niet in combinatie met een abonnement) dan is de iPhone van jou en mag je dus rustig direct naar Apple gaan (of laten ophalen als je geen Applestore in de buurt hebt). Als je nog garantie hebt zou ik zeker niet naar een bedrijf als Dynafix (via Vodafone) gaan. Hoor eigenlijk vooral veel slechte verhalen over ze. Heb je geen garantie meer zoek dan een goede reparateur en volg het advies van Suzuki2002

Als je je iPhone hebt via toestel-lease (bv bij Hi) dan is het toestel niet van jou en mag je dus ook niet zomaar het toestel omruilen bij Apple (net zoals je het niet mag verkopen ). Voordeel wat je dan weer hebt is dat je je provider kunt bellen en een andere iPhone krijgt. Eventueel als leentoestel tot je eigen iPhone is gerepareerd.
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #12  
Oud 10-06-13, 17:32
iTinusz iTinusz is offline
 
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 8
Standaard

Even een update met betrekking tot het niet goed opladen van mijn iphone,
Er is vanmorgen een monteur van Hi Smartcare bij mij thuis geweest en de oplossing was heel eenvoudig in mijn geval; mijn connector zat vol met opgehoopt stof, dat is verwijderd en nu laad mijn iphone weer zoals het hoort.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3G laad niet meer op en wordt niet herkend door PC roelske iPhone algemeen 29 29-06-13 11:12
Mijn iphone laad niet op met kabel, ipod wel.Iphone laad wel op met dock voor muziek Loveaddiicted iPhone algemeen 0 17-12-12 21:02
internet werkt niet of nauwelijks na update iOS 4.3 Emper Archief 3 20-03-11 17:14
Iphone 3g pakt simkaarten niet (of nauwelijks) Speeddragon iPhone algemeen 0 09-10-10 10:43
speaker doet het nauwelijks of niet meer free willy iPhone algemeen 4 23-09-10 22:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:26.