iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone en aansluiting in Volvo S60 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139704-iphone-aansluiting-volvo-s60.html)

KrisDP 23-05-13 13:50

Iphone en aansluiting in Volvo S60
 
Hoi, ik heb recent een Volvo S60. Nou wil ik de muziek die op mijn Iphone staat via de speakers afspelen, alleen daarmee ondervind ik problemen. Of ik de iphone nou aansluit via de AUX of de USB (of beide), na zo'n 45 sec stopt ie ermee. Haal je het kabeltje uit de iphone en steek je het er weer in, gaat ie vrolijk verder...
Iemand een tip hoe dit te verhelpen? Wat doe ik fout? De iphone is wel via bluetooth met de auto verbonden.
Bedankt,
Kris

Stevenleemans 23-05-13 21:39

Volvo is meestal slecht compatibel. Ligt niet aan Iphone.
Klagen bij Volvo dus...

uitsmijter 23-05-13 22:26

Zet de Bluetooth op je iPhone eens uit voordat je in de auto stapt.
Sluit de iPhone via USB aan en probeer het dan nog eens,als het dan werkt dan pas Bluetooth aanzetten op iPhone en verbinden met de auto
Bij mij (Volvo C30 2010) werkt alles zo perfect.
Ik kan zelfs Siri bedienen via de stuurbediening/Bleutooth carkit.
Dus dat Volvo ''slecht compatibel'' is klopt niet.

rsnhakan 23-05-13 22:51

Op het Volvo-forum (Volvo-Forum.nl :: Bekijk forum - Algemeen A-V-N) kun je meer informatie vinden.

Wij hebben zelf ook een S60 (uit 2011). Waarschijnlijk ben je ook via bluetooth verbonden? Vraag de dealer naar een software update (een IAM oftwel Integrated Audio Module upgrade) Indien je auto nog onder de garantie valt, wordt dit kosteloos uitgevoerd. Dit zal de problemen, die je ondervindt, verhelpen.

KrisDP 23-05-13 22:52

Ok, dat ga ik morgen eens proberen! Dank voor de suggestie. Kris

rsnhakan 23-05-13 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KrisDP (Bericht 896242)
Ok, dat ga ik morgen eens proberen! Dank voor de suggestie. Kris

De optie die uitsmijter aankaart, helpt tijdelijk. Want na een telefoontje, is de kans groot dat de iPhone je liedjes weer via bluetooth wilt afspelen, terwijl jij wilt dat dit via USB/AUX gaat. Is een bekend probleem: oplossing is een software update bij de dealer. Zie mijn post hiervoor.

Over welke softwareversie beschikt je S60? MY CAR --> instellingen --> systeeminformatie --> kaart en softwareversie

Heb je trouwens Sensus 3.0? Als je op MY CAR drukt, zou je een verbruiksmonitor moeten zien.

Stevenleemans 24-05-13 07:53

@uitsmijter: ik werk bij een automerk, dus kan je wel degelijk bevestigen dat er veel problemen zijn met de compatibiliteit van IPhone Vs Volvo. Een softwareupdate van de wagen kan inderdaad wel hulp bieden, al is die enkel gratis tijdens garantie...

S

KrisDP 24-05-13 13:34

Uitzetten van Bluetooth helpt idd. Maar ik moet het wel uit laten staan anders gaat het alsnog mis... Ik ga in het weekend wel eens achter die software aan. Bedankt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:55.