iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3G werkt niet meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139791-3g-werkt-niet-meer.html)

bounthy 26-05-13 08:56

3G werkt niet meer
 
Hallo iedereen.Ben hier nieuw op het forum dus nog even zoeken voor mij.
Dan nu mijn probleem.Sinds vorige week heb een iphone 5.Toen had ik al problemen met 3G verbinding.De ene keer ging het wel,andere keer niet.Kreeg dan soms melding: geen service.Vrijdag het ik een update gedaan naar ios 6.1.4 en nu slaat 3G zelfs helemaal niet meer aan.
Is mijn eerste iphone,dus weet niet zo goed wat te doen.Alvast bedankt voor jullie hulp.
Grtz,Bjorn

suzuki2002 26-05-13 10:13

Simkaart omruilen. .?

bounthy 26-05-13 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 896444)
Simkaart omruilen. .?

zou dit helpen ???

Guest-20180925190238 26-05-13 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bounthy (Bericht 896445)
zou dit helpen ???

Soms helpt dat inderdaad :) Bij mij heeft het eens geholpen met een nieuwe nano-SIM van T-Mobile NL. Werd overigens gratis vervangen.

appie2110 26-05-13 11:14

Probeer eens een reset van je internet instellingen
Instellingen>algemeen>mobiel internet>( kijk daar ook even of 3g en mobiele data aan staat)>Mobiel datanetwerk>stel opnieuw in

een reset helpt vaak,anders even de gehele telefoon instellen
Instellingen>algemeen>stel opnieuw in

indien gewenst voor die tijd een back-up maken via Itunes en daarna terugzetten

Hopelijk werkt een van deze handelingen anders kan het ook inderdaad aan je Sim liggen

Succes

bounthy 26-05-13 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appie2110 (Bericht 896447)
Probeer eens een reset van je internet instellingen
Instellingen>algemeen>mobiel internet>( kijk daar ook even of 3g en mobiele data aan staat)>Mobiel datanetwerk>stel opnieuw in

een reset helpt vaak,anders even de gehele telefoon instellen
Instellingen>algemeen>stel opnieuw in

indien gewenst voor die tijd een back-up maken via Itunes en daarna terugzetten

Hopelijk werkt een van deze handelingen anders kan het ook inderdaad aan je Sim liggen

Succes

via reset van internet instellingen is het alvast niet gelukt.Is het nodig een backup te maken? Welke gegevens kan ik verliezen indien ik dit niet doe ??

appie2110 27-05-13 08:38

je verliest je apps die je gedownload hebt en je instellingen en accounts
Je kunt alles gewoon weer zelf downloaden en betaalde apps blijven geldig en zullen als je die erop had staan in de Appstore gewoon aan te klikken zijn.

Probeer ook eens een andere sim van iemand die ook een Nanosim heeft
om te kijken of je dan wel 3g ontvangt

Gilles111 27-05-13 12:11

Even een tactische vraag, heb je dit probleem overal of alleen op enkele plaatsen (bv in huis of de plaats waar je woont)? Het kan natuurlijk ook aan het netwerk van de provider liggen. Of aan de omgeving (bijvoorbeeld, ik woon in Dordrecht. In Dordrecht heeft Vodafone prima dekking. Alleen woon ik in een huis uit 1830 met van die ouderwetse dikke muren. Gevolg is dat ik binnen vaak weinig tot geen ontvangst heb).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 mei 2013 om 12:16 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appie2110 (Bericht 896661)
je verliest je apps die je gedownload hebt en je instellingen en accounts
Je kunt alles gewoon weer zelf downloaden en betaalde apps blijven geldig en zullen als je die erop had staan in de Appstore gewoon aan te klikken zijn.

Dat kun je ondervangen door als je je iPhone aansluit op iTunes met je rechtermuisknop op de iPhone te klikken en Apps/Aankopen overzetten te klikken. Dan staan al je aangekochte (betaalde en gratis) apps in je iTunes en kun je deze makkelijk weer terug zetten op je iPhone (of gebruiken op je Ipad oid).

Als je een reservekopie / back-up maakt doe dat dan in iTunes en vink gecodeerde kopie aan. Dan slaat de back-up ook je accounts en wachtwoorden op. Ervaring heeft geleerd dat met het terugzetten van zo'n back-up je netjes alle apps, accounts, foto's en ook je whatsapp gesprekken terug hebt (tot aan de back-up dan hè ;) ).

Guest-20180925190238 27-05-13 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 (Bericht 896689)

Als je een reservekopie / back-up maakt doe dat dan in iTunes en vink gecodeerde kopie aan. Dan slaat de back-up ook je accounts en wachtwoorden op.

Dat is alleen nodig als men van plan is om de backup terug te zetten op een iDevice met een ander UDID, een nieuw apparaat bijvoorbeeld. :)

Wordt de backup teruggezet op het apparaat waar de backup van gemaakt is (zelfde UDID) worden ook accounts en wachtwoorden teruggezet. Tenminste, bij mij werkt dat zo (en ik moet regelmatig backups terugzetten door mijn geknoei).

Kevin 27-05-13 12:26

^^

Off-topic
Timosha, is het mogelijk om de Duitse brief voor het unlocken van een iPhone 4 bij T-Mobile Oostenrijk door te mailen samen met het mailadres van T-Mobile?



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:14.