iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone in de trein (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139826-iphone-de-trein.html)

willempie54 26-05-13 21:56

iPhone in de trein
 
Ik heb in het algemeen geen internet-ontvangst als ik met de trein reis.
Het Wi-Fi tekentje van tmobile is meestal wel zichtbaar, maar er is geen enkele ontvangst.
Ik snap er echt niets van en vind dit erg irritant.
Wie herkent dit probleem?
Ligt het aan tmobile, aan mijn iPhone of aan mijn Instellingen?

XIII 26-05-13 21:57

Krijg je wel de T-Mobile pagina in Safari waar je de voorwaarden moet accepteren voor je echt verbinding hebt?

willempie54 26-05-13 21:59

De ene keer wel, de andere keer niet

L23 26-05-13 22:42

Ik had vorig weekend hetzelfde probleem. Mijn iPhone maakt wel verbinding, maar internet doet het niet, de T-Mobile pagina kreeg ik met geen mogelijkheid te voorschijn.
Met mijn iPad Mini kreeg ik de T-Mobile pagina wel in beeld en kon ik gewoon internetten.

apotheosis 26-05-13 23:01

In belgie als je mee den trein reist ligt het voornamelijk aan de te weinig masten aan de spoorwegtrajecten. En in een tunnel rijden is signaal weg.

Bubbly 27-05-13 01:23

Ja, dat ligt aan T-Mobile. De Wi-Fi in de trein is vreselijk. Ik gebruik overigens geen Wi-Fi in de trein meer voor m'n iPhone, hoogstens voor m'n laptop (maar over het algemeen moet ik mijn iPhone gebruiken om een hotspot op te zetten voor mijn laptop).

Guest-20180925190238 27-05-13 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 896631)
In belgie als je mee den trein reist ligt het voornamelijk aan de te weinig masten aan de spoorwegtrajecten.

In België staat er naast de sporen alle vijftig meter een mast om de bovenleiding aan te bevestigen. Aan "te weinig masten" zal het dus wel niet liggen. :cool:

Werner1963 27-05-13 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 896631)
In belgie als je mee den trein reist ligt het voornamelijk aan de te weinig masten aan de spoorwegtrajecten. En in een tunnel rijden is signaal weg.

Ik dacht dat er in Belgie geen Wi-Fi op de treinen is ?
Ik denk dat het (3G) netwerk gestoord wordt door de trein (metaal + isolatie) zelf

AshleyF 27-05-13 11:55

[QUOTE=Ik denk dat het (3G) netwerk gestoord wordt door de trein (metaal + isolatie) zelf[/QUOTE]

Ik denk dat het aan T-Mobile ligt, ik heb kpn en deze werkt prima in de trein.

Gilles111 27-05-13 12:04

KPN heeft geen Wi-Fi in de trein. Hooguit maak je gebruik van de Wi-Fi-hotspots op de stations. De Wi-Fi verbinding in de trein is van T-Mobile. Over het algemeen werkt dat prima, al merk je het wel als in de spits de halve trein op het netwerk zit. Zeker als er wat grappenmakers films zitten te downloaden op hun laptop (ik zie nog wel eens de cijfers van het datagebruik) ;)

Als je geen verbinding krijgt (of geen log-in scherm) helpt het nog wel eens om bij de verbindingen je iPhone het netwerk te laten vergeten en daarna helemaal opnieuw aan te melden.

Bubbly 27-05-13 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 896671)
Ik dacht dat er in Belgie geen Wi-Fi op de treinen is ?
Ik denk dat het (3G) netwerk gestoord wordt door de trein (metaal + isolatie) zelf

De NS installeert de 3G-ontvangers zelf, dus ik betwijfel of er sprake van merkbare ontvangststoring is.

Bastiaan 27-05-13 15:11

Je hebt zeker niet geprobeerd een alternatieve DNS-server te gebruiken, zoals Google DNS? Dat zorgde bij mij lange tijd voor problemen bij het gebruik van de T-Mobile-netwerken in de trein.

Dat zou een hele specifieke reden zijn, hoor. Als je nog nooit aan de DNS-instellingen van je iPhone hebt gezeten, dan is de kans klein dat het hier iets mee te maken heeft.

apotheosis 27-05-13 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 896662)
In België staat er naast de sporen alle vijftig meter een mast om de bovenleiding aan te bevestigen. Aan "te weinig masten" zal het dus wel niet liggen. :cool:

Het maakt geen zier uit; mijne maat gaat iedere week meermaals mee den trein tot Gent, die heeft altijd op dezelfde plaatsen geen bereik, het zal dan aan wat anders liggen, doet er nie veel toe e, geen bereik is geen bereik :).

Werner1963 27-05-13 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 896662)
In België staat er naast de sporen alle vijftig meter een mast om de bovenleiding aan te bevestigen. Aan "te weinig masten" zal het dus wel niet liggen. :cool:

De bovenleiding is voor de elektriciteit. Ze gaan terug elektrisch rijden :)

Guest-20180925190238 27-05-13 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 896754)
De bovenleiding is voor de elektriciteit. Ze gaan terug elektrisch rijden :)

Tis nie waar hé :eek: Ben eens twee dagen niet thuis geweest heeft de SNCB de stoomtractie afgeschaft :D

Bubbly 27-05-13 23:05

Voor wie het nog niet doorhad: Timosha grapte over stroommasten en telefoonmasten :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.