iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Data verbruik klopt niet. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139860-data-verbruik-klopt-niet.html)

KimbadeJong 27-05-13 17:59

Data verbruik klopt niet.
 
Ik heb sinds kort een iPhone 4s met een Simyo abonnement, maar in die twee maanden verbruik ik 1GB aan data volgens simyo, maar als ik dan bij verbruik in iOS kijk is dit nog geen 500 p/maand. Hoe kan dit? Moet ik Simyo bellen of hoort dit?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 mei 2013 om 18:00 ----------

En daarvoor had ik t-mobile en verbruikte ik nooit zo veel.

Guest-20180925190238 27-05-13 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KimbadeJong (Bericht 896766)
Hoe kan dit?

Een netwerk bestaat volgens het OSI-model (referentiemodel) uit zeven (7) lagen. De iPhone meet alleen maar het dataverbruik op de zevende laag, de toepassingslaag.

Een provider meet ook op de onderliggende lagen, laag één (1) tot zes (6), want daar wordt ook data verbruikt.

Ik zou zeggen bel maar eens met jouw provider om meer uitleg. Succes gewenst :)

dimi22 27-05-13 20:19

Ik heb ook het idee dat er niks van klopt, heb zelf 10gb van vodafone dus kom er nooit overheen maar merk wel dat ik maandelijks 5 gb opmaak terwijl ik echt niet zoveel doe.

mrboolean 27-05-13 20:28

Wat timosha probeert te zeggen - even in simpel Nederlands :-) - is dat er ook data wordt verbruikt om de verbinding op te zetten en de communicatie in goede banen te leiden. Deze data wordt op de achtergrond verbruikt. Bij Tele2 merk ik dat er meestal zo'n 5 procent extra data wordt verbruikt boven dat wat ios rapporteert. Als je tegen de 500 MB zit per maand, dan kan het kloppen dat Simyo over deze twee maanden 1 GB verbruik rekent.

Als je bang bent dat je over je databundel heen gaat elke maand, zou ik een app installeren die je dataverbruik controleert en eventueel je dataverbinding sluit wannneer je de limiet nadert. Ik heb een bundel van 500 MB en een limiet ingesteld van 470 MB, wegens dit sluipverbruik. Dit voorkomt hoge rekeningen achteraf.

dimi22 27-05-13 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean (Bericht 896788)
Wat timosha probeert te zeggen - even in simpel Nederlands :-) - is dat er ook data wordt verbruikt om de verbinding op te zetten en de communicatie in goede banen te leiden. Deze data wordt op de achtergrond verbruikt. Bij Tele2 merk ik dat er meestal zo'n 5 procent extra data wordt verbruikt boven dat wat ios rapporteert. Als je tegen de 500 MB zit per maand, dan kan het kloppen dat Simyo over deze twee maanden 1 GB verbruik rekent.

Als je bang bent dat je over je databundel heen gaat elke maand, zou ik een app installeren die je dataverbruik controleert en eventueel je dataverbinding sluit wannneer je de limiet nadert. Ik heb een bundel van 500 MB en een limiet ingesteld van 470 MB, wegens dit sluipverbruik. Dit voorkomt hoge rekeningen achteraf.

ik snap wat je bedoeld. Maar idd enkele mb's over 100mb zou kunnen maar bij mijzelf heb ik het idee dat het gaat om een gb of 2 teveel die vodafone rekent.

Guest-20180925190238 27-05-13 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean (Bericht 896788)
Wat timosha probeert te zeggen....

Hoezo "probeert te zeggen"? :) Was dat een probeersel wat ik daar schreef? :rolleyes:

vuurvreter 27-05-13 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 896796)
Hoezo "probeert te zeggen"? :) Was dat een probeersel wat ik daar schreef? :rolleyes:

Ja zo leer jij ook nog eens wat bij :d ;)

Guest-20180925190238 27-05-13 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 896824)
Ja zo leer jij ook nog eens wat bij :d ;)

Ja, dat is ook weer waar :o

mrboolean 27-05-13 22:14

Nee hoor, het klopt precies. Alleen weet niet iedereen wat het OSI model is. Ik heb je gedachte toch goed weergegeven hoop ik? :-)

Verder, ik begreep dat het maar om een paar MB ging. Maar als het om 2 GB gaat is er iets goed mis. De enige die dit dan kan ophelderen is Vodafone. Dataverbruik valt helaas niet zo goed te specificeren als je belgedrag, maar ze kunnen misschien vertellen op welke momenten het verbruik zou hebben plaatsgevonden.

Guest-20180925190238 27-05-13 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean (Bericht 896827)
Ik heb je gedachte toch goed weergegeven hoop ik? :-)

Ja, natuurlijk :) Ik heb helaas het talent om heel simpele zaken heel ingewikkeld uit te leggen :o


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:23.