//

Data verbruik klopt niet.

Data verbruik klopt niet. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds kort een iPhone 4s met een Simyo abonnement, maar in die twee maanden verbruik ik 1GB aan data volgens simyo, maar als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-05-13, 18:59
KimbadeJong KimbadeJong is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 31
Standaard Data verbruik klopt niet.

Ik heb sinds kort een iPhone 4s met een Simyo abonnement, maar in die twee maanden verbruik ik 1GB aan data volgens simyo, maar als ik dan bij verbruik in iOS kijk is dit nog geen 500 p/maand. Hoe kan dit? Moet ik Simyo bellen of hoort dit?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 mei 2013 om 18:00 ----------

En daarvoor had ik t-mobile en verbruikte ik nooit zo veel.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-05-13, 19:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KimbadeJong Bekijk bericht
Hoe kan dit?
Een netwerk bestaat volgens het OSI-model (referentiemodel) uit zeven (7) lagen. De iPhone meet alleen maar het dataverbruik op de zevende laag, de toepassingslaag.

Een provider meet ook op de onderliggende lagen, laag één (1) tot zes (6), want daar wordt ook data verbruikt.

Ik zou zeggen bel maar eens met jouw provider om meer uitleg. Succes gewenst
  #3  
Oud 27-05-13, 21:19
dimi22 dimi22 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 17
Standaard

Ik heb ook het idee dat er niks van klopt, heb zelf 10gb van vodafone dus kom er nooit overheen maar merk wel dat ik maandelijks 5 gb opmaak terwijl ik echt niet zoveel doe.
  #4  
Oud 27-05-13, 21:28
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Wat timosha probeert te zeggen - even in simpel Nederlands - is dat er ook data wordt verbruikt om de verbinding op te zetten en de communicatie in goede banen te leiden. Deze data wordt op de achtergrond verbruikt. Bij Tele2 merk ik dat er meestal zo'n 5 procent extra data wordt verbruikt boven dat wat ios rapporteert. Als je tegen de 500 MB zit per maand, dan kan het kloppen dat Simyo over deze twee maanden 1 GB verbruik rekent.

Als je bang bent dat je over je databundel heen gaat elke maand, zou ik een app installeren die je dataverbruik controleert en eventueel je dataverbinding sluit wannneer je de limiet nadert. Ik heb een bundel van 500 MB en een limiet ingesteld van 470 MB, wegens dit sluipverbruik. Dit voorkomt hoge rekeningen achteraf.
  #5  
Oud 27-05-13, 21:48
dimi22 dimi22 is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean Bekijk bericht
Wat timosha probeert te zeggen - even in simpel Nederlands - is dat er ook data wordt verbruikt om de verbinding op te zetten en de communicatie in goede banen te leiden. Deze data wordt op de achtergrond verbruikt. Bij Tele2 merk ik dat er meestal zo'n 5 procent extra data wordt verbruikt boven dat wat ios rapporteert. Als je tegen de 500 MB zit per maand, dan kan het kloppen dat Simyo over deze twee maanden 1 GB verbruik rekent.

Als je bang bent dat je over je databundel heen gaat elke maand, zou ik een app installeren die je dataverbruik controleert en eventueel je dataverbinding sluit wannneer je de limiet nadert. Ik heb een bundel van 500 MB en een limiet ingesteld van 470 MB, wegens dit sluipverbruik. Dit voorkomt hoge rekeningen achteraf.
ik snap wat je bedoeld. Maar idd enkele mb's over 100mb zou kunnen maar bij mijzelf heb ik het idee dat het gaat om een gb of 2 teveel die vodafone rekent.
  #6  
Oud 27-05-13, 21:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean Bekijk bericht
Wat timosha probeert te zeggen....
Hoezo "probeert te zeggen"? Was dat een probeersel wat ik daar schreef?
  #7  
Oud 27-05-13, 23:04
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Hoezo "probeert te zeggen"? Was dat een probeersel wat ik daar schreef?
Ja zo leer jij ook nog eens wat bij
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #8  
Oud 27-05-13, 23:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter Bekijk bericht
Ja zo leer jij ook nog eens wat bij
Ja, dat is ook weer waar
  #9  
Oud 27-05-13, 23:14
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Nee hoor, het klopt precies. Alleen weet niet iedereen wat het OSI model is. Ik heb je gedachte toch goed weergegeven hoop ik?

Verder, ik begreep dat het maar om een paar MB ging. Maar als het om 2 GB gaat is er iets goed mis. De enige die dit dan kan ophelderen is Vodafone. Dataverbruik valt helaas niet zo goed te specificeren als je belgedrag, maar ze kunnen misschien vertellen op welke momenten het verbruik zou hebben plaatsgevonden.
  #10  
Oud 27-05-13, 23:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean Bekijk bericht
Ik heb je gedachte toch goed weergegeven hoop ik?
Ja, natuurlijk Ik heb helaas het talent om heel simpele zaken heel ingewikkeld uit te leggen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
data verbruik siwa iPhone algemeen 3 19-06-12 16:50
3G data verbruik Iphone 4 MarnickG iPhone algemeen 1 19-03-12 12:53
Wi-Fi data verbruik het zelfde als mobiel data verbruik ? ceesboersen Wi-Fi 1 25-11-10 00:06
KPN internet, niet op data verbruik jlrens KPN 1 04-04-10 00:06
T mobile data verbruik per mei NIET meer onbeperkt benBEN Odido (T-Mobile) 17 22-03-10 11:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:47.