iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ook last van paarse strepen in camera. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139888-last-paarse-strepen-camera.html)

Sasje04 28-05-13 10:45

Ook last van paarse strepen in camera.
 
Ik heb dus ook last van flikkerende, bewegende, verticale strepen zodra ik mijn camera open. Ik heb dit enkele maanden geleden nog gehad en is het na de update verholpen. Nu heb ik het dus weer. Na een minuutje ongeveer zijn de storingen weg, maar dus vlug een foto nemen kan ik niet meer. Het zou ook gewoon niet mogen. Ik dacht eerst dat het met de laatste update te maken had, maar blijkbaar ben ik mis want ben hier de enige met dit specifiek probleem. Heb deze iphone gekocht samen met een abo van Telenet. Kan ik deze ook opsturen naar Apple of moet ik bij Telenet gaan? Of misschien toch de volgende update afwachten?


Hoe kan ik hier foto's van toevoegen?

Guest-20180925190238 28-05-13 10:49

Je bent niet alleen denk ik:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...e-strepen.html

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...en-camera.html

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...n-video-s.html

Sasje04 28-05-13 10:55

Maar als het aan de update lag, zouden er dan niet meer mensen last van moeten hebben?
En de ene heeft strepen, de andere vlekken en dan zijn er nog andere met een paarse waas?
Toch al bedankt voor je snelle antwoord, Timoscha ;-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 mei 2013 om 10:58 ----------

En ik denk dat er maar één persoon is, buiten mij, die er last van heeft, bij deze update?

Guest-20180925190238 28-05-13 10:58

Ik zou zeggen contacteer Apple op Apple en leg het geval uit. Waarschijnlijk wordt het toestel opgehaald en krijg je een nieuw toestel.

Aan een update ligt het niet denk ik. Tenminste, wij hebben er hier geen last van op twee iPhone 5.

Sasje04 28-05-13 12:42

Heb net contact gehad met Apple, blijkbaar kan ik hem niet rechtstreeks bij hen laten repareren en moet ik hem binnendoen bij mijn provider waar ik hem destijds heb gekocht, nl Telenet.
Zie dit eigenlijk niet zitten, maar wil toch van die storing af :-(

Guest-20180925190238 28-05-13 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sasje04 (Bericht 896929)
Zie dit eigenlijk niet zitten, maar wil toch van die storing af :-(

Dat is heel raar :confused: Op het forum staan verschillende topics waar uit blijkt dat het wel kan. Mij is het ook eens gelukt met een iPhone 4S.

Sasje04 28-05-13 13:18

Ik heb tweemaal gebeld en met 2 verschillende mensen en allebei zeggen ze hetzelfde, dus ik veronderstel dat het toch waar is.
Ze zeiden dat ze niet veel kunnen doen en dat ik alles via telenet moest doen.
Was zelfs bereid een Apple protection plan te kopen :-(

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 mei 2013 om 13:20 ----------

Spijtig genoeg zal ik hem dan een paar weken moeten missen...
Maar snap het ook niet, waarom ik hem niet bij Apple kan binnendoen.
Heb hem wel bij telenet gekocht, maar het blijft toch hun product?

Guest-20180925190238 28-05-13 13:22

En als je nu eens een incident aanmaakt op de Belgische website van Apple. Misschien dat het dan wel lukt. Zo heb ik het destijds gedaan.

Apple - Support - iPhone

Sasje04 28-05-13 13:46

Yep, zo heb ik het de tweede keer gedaan.

Guest-20180925190238 28-05-13 14:19

Dan zal Apple België iets in het beleid gewijzigd hebben :mad:

Sasje04 28-05-13 16:30

Damn :rolleyes::mad:

Bubbly 28-05-13 20:09

Mwah, het beleid is naar mijn weten altijd al onduidelijk geweest. De ene keer verwijzen ze je door naar de provider, de andere keer is het prima als je nog binnen 1 jaar fabrieksgarantie zit. Zeker gezien de 1 jaar garantie exact hetzelfde biedt als de betaalde 3 jaar AppleCare zouden ze dit niet moeten weigeren, toch gebeurt dit al jaren vaak zat.

Ik zou nog eens bellen en de nadruk leggen op dat je binnen 1 jaar Apple-garantie zit en zelf niet beginnen over waar je de iPhone gekocht hebt.

Stevenleemans 29-05-13 10:25

Ik heb daar enorm voor rondgebeld, niks aan te doen, MOET naar Telenet.

De mijne is net binnen geweest en 3 weken weg:-(.

Maar via Telenet heb je wel 2 jaar garantie, ik heb een nieuwe of refurbished gekregen (weet niet hoe je dat kan zien).

Groeten,

S.

Guest-20180925190238 29-05-13 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stevenleemans (Bericht 897056)
Ik heb daar enorm voor rondgebeld, niks aan te doen, MOET naar Telenet.

Afhankelijk van waar men woont in België kan men ook proberen om een afspraak te maken met de Genius Bar in een Apple Store (Parijs, Köln, Oberhausen, Amsterdam).

Sasje04 29-05-13 11:12

Nu vandaag heb ik er weer geen last van, snap het niet.
Ga nog even afwachten, ben hem niet graag zo lang kwijt.


Grtj

Agostino 29-05-13 12:27

Waarschijnlijk hebben jullie hier last van: iPhone 5 camera error - YouTube komt door de focus. Had ik ook last van, ben toen naar een KPN Business center geweest daar repareren ze gelijk je telefoon. Hun wisten ook niet wat ze er mee aan moesten, heb een nieuwe iPhone van ze mee gekregen. :)

Guest-20180925190238 29-05-13 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Agostino (Bericht 897083)
Had ik ook last van, ben toen naar een KPN Business center geweest daar repareren ze gelijk je telefoon. Hun wisten ook niet wat ze er mee aan moesten, heb een nieuwe iPhone van ze mee gekregen. :)

Jammer dat er in België geen KPN Business Center is anders was het probleem (blijkbaar) zo opgelost :)

Bubbly 29-05-13 13:07

Zakelijke klanten krijgen schijnbaar goede service, hoef je als consument niet op te rekenen hier in Nederland.

Agostino 30-05-13 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 897098)
Zakelijke klanten krijgen schijnbaar goede service, hoef je als consument niet op te rekenen hier in Nederland.

Ben geen zakelijke klant, heb abonnement bij Hi en ga er gewoon altijd heen. Perfecte service, je het alleen even weten dat je daar beter heen kunt gaan met een probleem!

Sasje04 30-05-13 16:07

Ben ik vet mee als 'belgske'. ;-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:42.