iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iMessage niet activeren!! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139909-imessage-niet-activeren.html)

pantahduc 28-05-13 21:53

iMessage niet activeren!!
 
Mijn man heeft een Iphone 4s en ik probeer al tijden om dat iMessage te activeren. Hij blijft maar staan op wachten op activeren. Ik weet dat er tig topics over zijn, maar ik heb dacht ik alles doorgelezen en kon hier geen oplossing voor vinden. Wie kan mij hier mee helpen?
Geen jailbreak trouwens.
Als ik iMessage uitzet dan krijg ik een foutmelding: fout tijdens activeren, probeer het opnieuw. En dat doe ik en dan gebeurd er nog steeds niets.

Werner1963 29-05-13 09:52

• Open Instellingen ▸ ‘Mail, contacten en agenda’s’
• Tap op ‘Mijn info’ bij contacten.
• Selecteer jezelf bij deze optie (let op dat je telefoonnummer is ingevuld!).

Op deze manier koppel je handmatig je mailadres en telefoonnummer aan je Apple ID en iPhone. Hierdoor wordt deze stap overgeslagen bij het activeren van iMessage.

pantahduc 29-05-13 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 897047)
• Open Instellingen ▸ ‘Mail, contacten en agenda’s’
• Tap op ‘Mijn info’ bij contacten.
• Selecteer jezelf bij deze optie (let op dat je telefoonnummer is ingevuld!).

Op deze manier koppel je handmatig je mailadres en telefoonnummer aan je Apple ID en iPhone. Hierdoor wordt deze stap overgeslagen bij het activeren van iMessage.

Ok, ik heb dit gedaan. In contacten staat Mijn telefoonnummer, dat kan ik dan gebruiken of moet je echt een telefoonnummer zien staan? Ik heb nu weer geactiveert maar er staat wederom wachten op activering. Heb je enig idee hoelang dit dan gaat duren? Dan weet ik of het werkt op deze manier of niet.
Alvast heel erg bedankt voor je hulp.

Werner1963 29-05-13 10:05

Ik kan niet zeggen hoelang het zal duren voordat je telefoonnummer geactiveerd wordt.
Kijk ook na Instellingen > telefoon > mijn nummer +32 4xx of +31 6xxxx

Normaal zou je iMessage ook kunnen gebruiken met een e-mailadres
Instellingen > berichten > stuur en ontvangen x adressen
De e-mailadressen die daar staan kunnen gebruikt worden

pantahduc 29-05-13 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 897052)
Ik kan niet zeggen hoelang het zal duren voordat je telefoonnummer geactiveerd wordt.
Kijk ook na Instellingen > telefoon > mijn nummer +32 4xx of +31 6xxxx

Normaal zou je iMessage ook kunnen gebruiken met een e-mailadres
Instellingen > berichten > stuur en ontvangen x adressen
De e-mailadressen die daar staan kunnen gebruikt worden

Ik heb alles gedaan wat je voorstelde, dus nu moet ik afwachten. Maar kan dat dagen duren of moet het sneller gaan dat activeren?

Werner1963 29-05-13 10:18

Meestal is het niet nodig om te wachten op activering. Er wordt automatisch een internationale SMS naar Engeland verzonden maar mogelijk is daar het probleem.
U zal niet merken dat de internationale sms verzonden word, alleen mogelijk op je telefoonrekening

Controleer of dat datum & tijd (onder algemeen) juist zijn. Ingesteld op 'Automatisch instellen' zorg ervoor dat de tijdzone correct.

pantahduc 29-05-13 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 897054)
Meestal is het niet nodig om te wachten op activering. Er wordt automatisch een internationale SMS naar Engeland verzonden maar mogelijk is daar het probleem.
U zal niet merken dat de internationale sms verzonden word, alleen mogelijk op je telefoonrekening

Controleer of dat datum & tijd (onder algemeen) juist zijn. Ingesteld op 'Automatisch instellen' zorg ervoor dat de tijdzone correct.

Hij staat nog steeds op wachten op activering. Bij tijd en datum staat automatisch instellen aan en de tijdzone is amsterdam. Klopt dat?

Guest-20180925190238 29-05-13 10:49

Lees eerst het onderstaande KB van Apple eens:

iOS: problemen met de activering van FaceTime en iMessage oplossen

pantahduc 29-05-13 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 897064)
Lees eerste het onderstaande KB van Apple eens:

iOS: problemen met de activering van FaceTime en iMessage oplossen

Ik heb het gelezen. Bedankt, heb gedaan wat er stond. Ga nu 24 uur wachten op die activering. En als het dan nog niet lukt ga ik doen wat er dan gedaan moet worden. Ik zal morgen na het wachten even updaten hier of het gelukt is of niet.

Guest-20180925190238 29-05-13 11:02

Heeft die iPhone 4S van manlief ooit een jailbreak gehad? Indien ja op welke iOS versie was dat.

Ik ken één reden waarom iMessage (en FaceTime en Game Center) niet willen activeren. Dat probleem kan echter alleen ontstaan met een jailbreak of het terugzetten van een backup van een toestel dat ooit een jailbreak had.

pantahduc 29-05-13 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 897068)
Heeft die iPhone 4S van manlief ooit een jailbreak gehad? Indien ja op welke iOS versie was dat.

Ik ken één reden waarom iMessage (en FaceTime en Game Center) niet willen activeren. Dat probleem kan echter alleen ontstaan met een jailbreak of het terugzetten van een backup van een toestel dat ooit een jailbreak had.

Nee, nooit een jailbreak gehad. Het is zelfs een geheel nieuw toestel wat we van Apple kregen nadat we zijn andere Iphone hadden opgestuurd omdat hij het niet deed. Die had ook geen jailbreak gehad. Wij zijn allebei rond de 50 jaar en hebben hier helemaal geen kaas van gegeten. Ik heb de term jailbreak ook van dit forum vandaan:-). Wij hebben echter geen idee wat dat allemaal inhoud. We willen gewoon een telefoon die het doet. Nu kan hij ook geen berichten sturen met een foto erbij. Ook niet als ik dat iMessage uitzet. Daarom probeer ik dat iMessage aan de praat te krijgen. Op mijn Iphone doet hij het wel, geen idee hoe ik dat toen voor elkaar gekregen heb.

Guest-20180925190238 29-05-13 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pantahduc (Bericht 897069)
Wij zijn allebei rond de 50 jaar en hebben hier helemaal geen kaas van gegeten.

Bedankt voor het compliment, ik ben 63 jaar oud :cool: Dan kunnen we die mogelijke reden van het probleem uitsluiten :)

pantahduc 29-05-13 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 897070)
Bedankt voor het compliment, ik ben 63 jaar oud :cool: Dan kunnen we die mogelijke reden van het probleem uitsluiten :)

Hahaha, u heeft hier verstand van, wij niet:-):-)

Werner1963 29-05-13 11:59

Persoonlijk vind ik whatsapp of viber (gratis) toch beter omdat je meer mensen kan bereiken bv android systemen

Guest-20180925190238 29-05-13 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 897077)
Persoonlijk vind ik whatsapp of viber (gratis) toch beter omdat je meer mensen kan bereiken bv android systemen

Dat neemt niet weg dat iMessage (en FaceTime) ook moet werken :rolleyes: Ik vind iMessage persoonlijk dan weer beter omdat ik dan ook mensen met een Mac en iPad kan bereiken.

Bubbly 29-05-13 13:03

WhatsApp en Viber zijn leuk... Maar de hoeveelheden digiverkeer die ik verstook middels iMessage gaan ze nooit meer inhalen.

WhatsApp, gokje (veel verwijderd), 20.000 heen en weer. iMessage toch wel richting de 90.000 berichten, waarvan ik de helft alweer verwijderd heb omdat er honderden megabytes aan afbeeldingen inzaten en het handmatig verwijderen (via jailbreak uiteraard, het is niet te doen op Apple's manier) lelijke lege plaatsen gaf.

pantahduc 29-05-13 13:28

Al met al staat er nog steeds bij zowel Facetime als iMessage: wachten op activering. Kan dat ook verwijderd worden dat iMessage? Want hij kan ook geen sms met foto meer versturen. Ook als ik dat iMessage uitzet.

Guest-20180925190238 29-05-13 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pantahduc (Bericht 897102)
Want hij kan ook geen sms met foto meer versturen.

Een SMS bestaat uit 160 alfanumerieke tekens, daar kan je dus geen foto's meer versturen. Wel met een MMS.

En, nee iMessage kan je wel uitzetten maar niet verwijderen. Het is onderdeel van Berichten.

pantahduc 29-05-13 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 897104)
Een SMS bestaat uit 160 alfanumerieke tekens, daar kan je dus geen foto's meer versturen. Wel met een MMS.

En, nee iMessage kan je wel uitzetten maar niet verwijderen. Het is onderdeel van Berichten.

Oh, dat bedoel ik ook:-). Nou, ik wacht nog tot morgenochtend om te kijken of het lukt met die activering. Maar ik ben bang dat het weer niet lukt.

Guest-20180925190238 29-05-13 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pantahduc (Bericht 897105)
Maar ik ben bang dat het weer niet lukt.

Dan kan je nog altijd bellen met de Apple Support want iMessage moet hoe dan ook werken :)

pantahduc 29-05-13 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 897106)
Dan kan je nog altijd bellen met de Apple Support want iMessage moet hoe dan ook werken :)

Waar haal je dat telefoonnummer vandaan dan? Ik dacht dat dat alleen in de eerste 3 maanden van je garantie zat, telefonische support.

Guest-20180925190238 29-05-13 13:38

Voor Nederland:

Apple - Support - Contact opnemen met Apple Support

Voor België:

Apple - Support - Contact opnemen met Apple Support

pantahduc 29-05-13 13:44

Ik heb gekeken en de telefoon is inderdaad buiten de 90 dagen dekking voor telefonische support. Ik ga geen 35 euro betalen voor dit.
En een ander telefoonnummer kan ik niet ontdekken.

Eric_b 29-05-13 14:04

Heb je al geprobeerd om de iphone opnieuw op te starten?
Dit werkte bij mij namelijk wel

Eric

pantahduc 29-05-13 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eric_b (Bericht 897114)
Heb je al geprobeerd om de iphone opnieuw op te starten?
Dit werkte bij mij namelijk wel

Eric

bedoel je aan en uitzetten?

rsnhakan 29-05-13 14:15

Een nieuwe simkaart was bij mij de oplossing. (na telefonisch contact te hebben gehad met de Apple Store) Vlak daarvoor had ik een even mijn simkaart eruit gehaald.

Eventueel kun je een herstel van de netwerkinstellingen proberen.

Werner1963 29-05-13 14:20

Je hebt toch wel een Wi-Fi verbinding of een mobiele internetverbinding ?

Eric_b 29-05-13 14:25

Ja echt even uitzetten doormiddel van de knop aan de bovenkant vast blijven houden
tot er een schuif komt om hem echt uit tezetten

Eric

pantahduc 29-05-13 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 897118)
Een nieuwe simkaart was bij mij de oplossing. (na telefonisch contact te hebben gehad met de Apple Store) Vlak daarvoor had ik een even mijn simkaart eruit gehaald.

Eventueel kun je een herstel van de netwerkinstellingen proberen.

Hoe kom je aan een nieuwe simkaart dan?
En hoe doe ik een herstel van de netwerkinstellingen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 mei 2013 om 15:29 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 897120)
Je hebt toch wel een Wi-Fi verbinding of een mobiele internetverbinding ?

Ja, ik heb Wi-Fi en 3G

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 mei 2013 om 15:29 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eric_b (Bericht 897121)
Ja echt even uitzetten doormiddel van de knop aan de bovenkant vast blijven houden
tot er een schuif komt om hem echt uit tezetten

Eric

Dat heb ik al een paar keer gedaan. Geen resultaat:-(

vuurvreter 29-05-13 17:44

Of de telefoon als nieuw instellen, mogelijk dat je daarmee je probleem oplost.

pantahduc 29-05-13 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 897163)
Of de telefoon als nieuw instellen, mogelijk dat je daarmee je probleem oplost.

maar dan ben je toch alles kwijt wat op je telefoon staat?

Guest-20180925190238 29-05-13 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pantahduc (Bericht 897177)
maar dan ben je toch alles kwijt wat op je telefoon staat?

In bericht #8 heb ik een link geplaatst naar een KB van Apple. In dat KB staat ook beschreven (als laatste hulpmiddel) hoe je kan herstellen met backup. Lees dat KB nog eens aandachtig en klik op alle linkjes in het KB.

rsnhakan 30-05-13 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pantahduc (Bericht 897130)
Hoe kom je aan een nieuwe simkaart dan?
En hoe doe ik een herstel van de netwerkinstellingen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 mei 2013 om 15:29 ----------



Ja, ik heb Wi-Fi en 3G

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 mei 2013 om 15:29 ----------



Dat heb ik al een paar keer gedaan. Geen resultaat:-(

Herstel van netwerkinstellingen doet u als volgt:

Ga naar Instellingen --> Algemeen --> Stel opnieuw in --> Herstel Netwerkinstellingen

Let wel op, u bent alle Wi-Fi wachtwoorden kwijt. Dus deze moet u opnieuw invoeren.

Een nieuwe simkaart is te verkrijgen bij de winkel van uw provider. Als u aangeeft dat u problemen met de simkaart heeft, wordt het kosteloos vervangen. Ze zullen u een vergoeding vragen, maar ik zou die niet betalen, omdat, indien bovenstaande optie niet werkt, er iets mis is met de simkaart. (conclusie van de Apple Store)

Jcop 30-05-13 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pantahduc (Bericht 897111)
Ik heb gekeken en de telefoon is inderdaad buiten de 90 dagen dekking voor telefonische support. Ik ga geen 35 euro betalen voor dit.
En een ander telefoonnummer kan ik niet ontdekken.

Niets van aantrekken. Heb ook eens een probleem gehad dat buiten de 90 dagen viel en ze hebben mij toch verder geholpen.

Zijn best wel vriendelijke mensen bij Apple.

Tijdens één van de gesprekken is die opmerking ook gevallen dat ik eigenlijk geen telefonische support meer had, heb dat gewoon gecounterd met te zeggen dat het hun product is dat niet werkt en zij dit bijgevolg maar moeten oplossen. Heb hier verder ook niets meer over gehoord, laat staan een factuur gekregen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:05.