//

iMessage niet activeren!!

iMessage niet activeren!! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn man heeft een Iphone 4s en ik probeer al tijden om dat iMessage te activeren. Hij blijft maar staan op wachten op activeren. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-05-13, 22:53
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard iMessage niet activeren!!

Mijn man heeft een Iphone 4s en ik probeer al tijden om dat iMessage te activeren. Hij blijft maar staan op wachten op activeren. Ik weet dat er tig topics over zijn, maar ik heb dacht ik alles doorgelezen en kon hier geen oplossing voor vinden. Wie kan mij hier mee helpen?
Geen jailbreak trouwens.
Als ik iMessage uitzet dan krijg ik een foutmelding: fout tijdens activeren, probeer het opnieuw. En dat doe ik en dan gebeurd er nog steeds niets.

Laatst gewijzigd door pantahduc; 28-05-13 om 23:05.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-05-13, 10:52
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

• Open Instellingen ▸ ‘Mail, contacten en agenda’s’
• Tap op ‘Mijn info’ bij contacten.
• Selecteer jezelf bij deze optie (let op dat je telefoonnummer is ingevuld!).

Op deze manier koppel je handmatig je mailadres en telefoonnummer aan je Apple ID en iPhone. Hierdoor wordt deze stap overgeslagen bij het activeren van iMessage.
  #3  
Oud 29-05-13, 10:57
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
• Open Instellingen ▸ ‘Mail, contacten en agenda’s’
• Tap op ‘Mijn info’ bij contacten.
• Selecteer jezelf bij deze optie (let op dat je telefoonnummer is ingevuld!).

Op deze manier koppel je handmatig je mailadres en telefoonnummer aan je Apple ID en iPhone. Hierdoor wordt deze stap overgeslagen bij het activeren van iMessage.
Ok, ik heb dit gedaan. In contacten staat Mijn telefoonnummer, dat kan ik dan gebruiken of moet je echt een telefoonnummer zien staan? Ik heb nu weer geactiveert maar er staat wederom wachten op activering. Heb je enig idee hoelang dit dan gaat duren? Dan weet ik of het werkt op deze manier of niet.
Alvast heel erg bedankt voor je hulp.
  #4  
Oud 29-05-13, 11:05
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Ik kan niet zeggen hoelang het zal duren voordat je telefoonnummer geactiveerd wordt.
Kijk ook na Instellingen > telefoon > mijn nummer +32 4xx of +31 6xxxx

Normaal zou je iMessage ook kunnen gebruiken met een e-mailadres
Instellingen > berichten > stuur en ontvangen x adressen
De e-mailadressen die daar staan kunnen gebruikt worden
  #5  
Oud 29-05-13, 11:11
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Ik kan niet zeggen hoelang het zal duren voordat je telefoonnummer geactiveerd wordt.
Kijk ook na Instellingen > telefoon > mijn nummer +32 4xx of +31 6xxxx

Normaal zou je iMessage ook kunnen gebruiken met een e-mailadres
Instellingen > berichten > stuur en ontvangen x adressen
De e-mailadressen die daar staan kunnen gebruikt worden
Ik heb alles gedaan wat je voorstelde, dus nu moet ik afwachten. Maar kan dat dagen duren of moet het sneller gaan dat activeren?
  #6  
Oud 29-05-13, 11:18
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Meestal is het niet nodig om te wachten op activering. Er wordt automatisch een internationale SMS naar Engeland verzonden maar mogelijk is daar het probleem.
U zal niet merken dat de internationale sms verzonden word, alleen mogelijk op je telefoonrekening

Controleer of dat datum & tijd (onder algemeen) juist zijn. Ingesteld op 'Automatisch instellen' zorg ervoor dat de tijdzone correct.
  #7  
Oud 29-05-13, 11:46
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Meestal is het niet nodig om te wachten op activering. Er wordt automatisch een internationale SMS naar Engeland verzonden maar mogelijk is daar het probleem.
U zal niet merken dat de internationale sms verzonden word, alleen mogelijk op je telefoonrekening

Controleer of dat datum & tijd (onder algemeen) juist zijn. Ingesteld op 'Automatisch instellen' zorg ervoor dat de tijdzone correct.
Hij staat nog steeds op wachten op activering. Bij tijd en datum staat automatisch instellen aan en de tijdzone is amsterdam. Klopt dat?
  #8  
Oud 29-05-13, 11:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Lees eerst het onderstaande KB van Apple eens:

iOS: problemen met de activering van FaceTime en iMessage oplossen

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 29-05-13 om 12:18. Reden: Taelvauten
  #9  
Oud 29-05-13, 11:58
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Lees eerste het onderstaande KB van Apple eens:

iOS: problemen met de activering van FaceTime en iMessage oplossen
Ik heb het gelezen. Bedankt, heb gedaan wat er stond. Ga nu 24 uur wachten op die activering. En als het dan nog niet lukt ga ik doen wat er dan gedaan moet worden. Ik zal morgen na het wachten even updaten hier of het gelukt is of niet.
  #10  
Oud 29-05-13, 12:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Heeft die iPhone 4S van manlief ooit een jailbreak gehad? Indien ja op welke iOS versie was dat.

Ik ken één reden waarom iMessage (en FaceTime en Game Center) niet willen activeren. Dat probleem kan echter alleen ontstaan met een jailbreak of het terugzetten van een backup van een toestel dat ooit een jailbreak had.
  #11  
Oud 29-05-13, 12:06
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Heeft die iPhone 4S van manlief ooit een jailbreak gehad? Indien ja op welke iOS versie was dat.

Ik ken één reden waarom iMessage (en FaceTime en Game Center) niet willen activeren. Dat probleem kan echter alleen ontstaan met een jailbreak of het terugzetten van een backup van een toestel dat ooit een jailbreak had.
Nee, nooit een jailbreak gehad. Het is zelfs een geheel nieuw toestel wat we van Apple kregen nadat we zijn andere Iphone hadden opgestuurd omdat hij het niet deed. Die had ook geen jailbreak gehad. Wij zijn allebei rond de 50 jaar en hebben hier helemaal geen kaas van gegeten. Ik heb de term jailbreak ook van dit forum vandaan. Wij hebben echter geen idee wat dat allemaal inhoud. We willen gewoon een telefoon die het doet. Nu kan hij ook geen berichten sturen met een foto erbij. Ook niet als ik dat iMessage uitzet. Daarom probeer ik dat iMessage aan de praat te krijgen. Op mijn Iphone doet hij het wel, geen idee hoe ik dat toen voor elkaar gekregen heb.
  #12  
Oud 29-05-13, 12:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pantahduc Bekijk bericht
Wij zijn allebei rond de 50 jaar en hebben hier helemaal geen kaas van gegeten.
Bedankt voor het compliment, ik ben 63 jaar oud Dan kunnen we die mogelijke reden van het probleem uitsluiten
  #13  
Oud 29-05-13, 12:09
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Bedankt voor het compliment, ik ben 63 jaar oud Dan kunnen we die mogelijke reden van het probleem uitsluiten
Hahaha, u heeft hier verstand van, wij niet
  #14  
Oud 29-05-13, 12:59
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Persoonlijk vind ik whatsapp of viber (gratis) toch beter omdat je meer mensen kan bereiken bv android systemen
  #15  
Oud 29-05-13, 13:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik whatsapp of viber (gratis) toch beter omdat je meer mensen kan bereiken bv android systemen
Dat neemt niet weg dat iMessage (en FaceTime) ook moet werken Ik vind iMessage persoonlijk dan weer beter omdat ik dan ook mensen met een Mac en iPad kan bereiken.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 29-05-13 om 14:05. Reden: Foutieve syntax
  #16  
Oud 29-05-13, 14:03
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

WhatsApp en Viber zijn leuk... Maar de hoeveelheden digiverkeer die ik verstook middels iMessage gaan ze nooit meer inhalen.

WhatsApp, gokje (veel verwijderd), 20.000 heen en weer. iMessage toch wel richting de 90.000 berichten, waarvan ik de helft alweer verwijderd heb omdat er honderden megabytes aan afbeeldingen inzaten en het handmatig verwijderen (via jailbreak uiteraard, het is niet te doen op Apple's manier) lelijke lege plaatsen gaf.
  #17  
Oud 29-05-13, 14:28
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard

Al met al staat er nog steeds bij zowel Facetime als iMessage: wachten op activering. Kan dat ook verwijderd worden dat iMessage? Want hij kan ook geen sms met foto meer versturen. Ook als ik dat iMessage uitzet.
  #18  
Oud 29-05-13, 14:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pantahduc Bekijk bericht
Want hij kan ook geen sms met foto meer versturen.
Een SMS bestaat uit 160 alfanumerieke tekens, daar kan je dus geen foto's meer versturen. Wel met een MMS.

En, nee iMessage kan je wel uitzetten maar niet verwijderen. Het is onderdeel van Berichten.
  #19  
Oud 29-05-13, 14:31
pantahduc pantahduc is offline
• iOS 13.3
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Burdaard
Berichten: 142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een SMS bestaat uit 160 alfanumerieke tekens, daar kan je dus geen foto's meer versturen. Wel met een MMS.

En, nee iMessage kan je wel uitzetten maar niet verwijderen. Het is onderdeel van Berichten.
Oh, dat bedoel ik ook. Nou, ik wacht nog tot morgenochtend om te kijken of het lukt met die activering. Maar ik ben bang dat het weer niet lukt.
  #20  
Oud 29-05-13, 14:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pantahduc Bekijk bericht
Maar ik ben bang dat het weer niet lukt.
Dan kan je nog altijd bellen met de Apple Support want iMessage moet hoe dan ook werken
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
imessage activeren op ipad lukt niet rytec iPad algemeen 5 26-07-14 23:18
iMessage - wel activeren - niet verzenden en ontvangen remco.1971 iPhone Apps 0 03-11-12 16:47
iMessage wil telefoonnummer niet activeren tremmal iPhone algemeen 0 04-10-12 09:43
Imessage IOS 5 activeren ZoefKoe iPhone algemeen 9 06-01-12 00:42
Activeren iMessage Kevin iPhone algemeen 0 01-01-12 22:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:21.