iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone en pc kunnen niet verbinden via Wi-Fi, wat te doen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/139950-iphone-pc-kunnen-niet-verbinden-via-wi-fi-doen.html)

fabrice 29-05-13 19:19

iphone en pc kunnen niet verbinden via Wi-Fi, wat te doen?
 
Hoi,

Ik ben nieuw hier en alvast mijn excuses mocht mijn issue een repost zijn.
Mijn Wi-Fi ip adres van mijn iphone is anders dan die van de Wi-Fi ip adres van mijn pc en zijn beide verbonden aan de zelfde Wi-Fi router.

Mijn probleem is dat mijn iphone niet kan verbinden met mijn pc waardoor ik mijn iphone niet via Wi-Fi kan sync met itunes. Ook wil ik heel graag gebruik maken van Remote mouse app en/of Wireless mouse app maar beide kunnen de ip adres van mijn pc niet vinden.
Ik heb via statisch geprobeerd om de Wi-Fi ip adres van mijn pc in te voeren maar dit leverde niets op. Ook heb ik mijn firewall nagecheckt op blokkeringen, maar daar lag t niet aan.

Ik zou het zeer van harte waarderen als iemand me kan helpen om er weer voor te zorgen dat mijn iphone kan sync en dat ik mijn remote apps kan gebruiken.
Alvast bedankt

Guest-20180925190238 29-05-13 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabrice (Bericht 897196)
Mijn Wi-Fi ip adres van mijn iphone is anders dan die van de Wi-Fi ip adres van mijn pc en zijn beide verbonden aan de zelfde Wi-Fi router.

Die IP-adressen moeten ook verschillen, maar wel in hetzelfde netwerk zijn. Bijvoorbeeld: 192.168.1.yy en 192.168.1.zz

Om een iPhone te kunnen verbinden met iTunes op een PC moet de router het Bonjour protocol (aka Multicast DNS) volledig ondersteunen. Is dat ook het geval?

fabrice 29-05-13 19:31

"Om een iPhone te kunnen verbinden met iTunes op een PC moet de router het Bonjour protocol (aka Multicast DNS) volledig ondersteunen. Is dat ook het geval?"

Ik begrijp dat de ip-adressen verschillend moeten zijn en dat is ook zo.
ik weet niet of mijn pc de bonjour protocol ondersteunt, hoe kan ik dit achterhalen??

Guest-20180925190238 29-05-13 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabrice (Bericht 897203)
Ik begrijp dat de ip-adressen verschillend moeten zijn en dat is ook zo.
ik weet niet of mijn pc de bonjour protocol ondersteunt, hoe kan ik dit achterhalen??

Op de iPhone draait Bonjour. Na de installatie van iTunes draait er op de PC ook Bonjour. Dat is dus dik orde. Nu de router nog.

Ik ken niet alle routers maar uit ervaring weet ik dat sommige Sitecom, Huawei en KPN Experiabox Bonjour niet of niet goed ondersteunen.

Je kan eens kijken in de instellingen van de router of er een instelling is voor "Multicast". Als dat het geval is dan schakel die instelling in. Je kan ook eens proberen om de router te herstarten door hem uit te zetten en na 30 seconden weer aan te zetten.

fabrice 29-05-13 20:33

Ik heb zelf een Ambit EVW320B router van Ziggo, die heb ik opnieuw. Ik heb ook Itunes opnieuw geïnstalleerd voor de zekerheid en heb daarna een reservekopie gemaakt. Nu krijg ik de foutmelding dat mijn itunes geen reservekopie maken omdat er zich een fout heeft voorgedaan. Voor de rest is de Wi-Fi sync probleem nog niet opgelost.

Guest-20180925190238 29-05-13 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabrice (Bericht 897226)
Ik heb zelf een Ambit EVW320B router van Ziggo, die heb ik opnieuw.

Oeps :eek: Ik heb in Nederland ook een Ziggo router (Ubee = Ambit) en die had het genoemde probleem ook. Ziggo kon het probleem niet oplossen Ik heb dan door Ziggo alle router/Wi-Fi functies laten uitschakelen zo dat alleen het modem gedeelte overblijft en een andere Wi-Fi router aangesloten.

Even Goegelen laat zien dat die Bonjour problemen blijkbaar nog steeds bestaan met Ziggo routers:

Let me google that for you

fabrice 29-05-13 21:25

Hoe is 't probleem bij jou dan opgelost Timosha?? Of betekent dit dat ik een nieuwe router moet kopen?

Guest-20180925190238 29-05-13 21:33

Zoals ik schreef heb ik alle routerfuncties laten uitschakelen in dat Ziggo ding en een nieuwe router gekocht die wel goed overweg kan met Bonjour.

Hier was het probleem nog erger omdat er hier ook een paar Macs staan en een OS X server die allemaal het Bonjour protocol nodig hebben.

Bel eens met Ziggo en leg uit dat er een probleem is met het Apple Bonjour protocol. Misschien kan het probleem inmiddels verholpen worden met een firmware update van de router.

fabrice 29-05-13 21:53

bedankt vooor je hulp ga ik zeker doen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:36.