iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Blijft in herstelmode staan (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/13999-blijft-herstelmode-staan.html)

Henksat 05-06-08 09:47

Blijft in herstelmode staan
 
Sinds kort een Iphone via een vriend van me. Deze zou nieuw zijn is mij verteld. Uit de doos stond ie al in herstelmodus, dus dat is vreemd.
Héél veel lezen op internet, alle Engelse en Nederlandse fora wel gehad, leert mij dat je pas iets kunt als de Iphone in normale modus staat.

Daarom getracht met de laatste versie van Itunes de Iphone te restoren met de laatste 1.1.14 firmware.
Als ik de Iphone aansluit op de USB poort vraagt ie met dat driehoekje om verbonden te worden met Itunes.
Via shift restore selecteer ik dan de juiste firmware, deze pakt ie dan eerst uit en gaat aan de slag met de Iphone.
Dan begint het, Windows gaat geluiden maken vanwege het elke keer reconnecten van een USB apparaat, na dit enkele malen gedaan te hebben geeft Itunes de bekende 1611 error, of soms error 1604.
Al heel veel gelezen over deze errors: Andere PC (3) , nieuwe aanmelding etc,...
Echt alles al geprobeerd maar kom niet verder.
Het betreft een 4Gb Iphone, welke firmware/type weet ik dus niet, en dat maakt het lastig.

Nu wil ik natuurlijk deze Iphone werkende hebben, maar kom er niet meer uit. Wie heeft de gouden tip?
Of nog handiger, wie in de regio Nijmegen wil mij met raad en daad helpen deze Iphone aan de gang te krijgen?

iMario 05-06-08 09:53

Ik heb je ge pm't;)

pascalletje 05-06-08 10:16

Heb je al eens geprobeerd om handmatig in dfu modus te komen? Den power en home button ongeveer 10 seconden vasthouden, en daarna de power button loslaten, maar de home button vast blijven houden. Na ongeveer nog 15 seconden komt ie in dfu modus, en als je dan nog eens probeert te herstellen komt het misschien goed...

Henksat 05-06-08 11:24

[quote=pascalletje;122378]Heb je al eens geprobeerd om handmatig in dfu modus te komen? [quote]

Via Liberty+ is ie wel in in dfu modus te zetten, krijgt dan een oranje/rode achtergrond. Dit biedt echter geen oplossing.

Henksat 05-06-08 21:29

Via/via bij Michael, moderator van dit forum, terechtgekomen, hij kreeg het 1e leven alweer in mijn Iphone. Hij gaat hem de komende dagen reanimeren, zodat ik volgende week weer een 100% werkende Iphone heb.

Michael, was erg leerzaam en gezellig vanmiddag, wel een eindje rijden maar het was de moeite.

iMario 05-06-08 22:40

mooi dat het tog nog goed is gekomen:)
Was dus wel een goeie tip van mij?:D:p

Henksat 05-06-08 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 122652)
Was dus wel een goeie tip van mij?:D:p

Heb ze weleens slechter gehad ja.

Michael 05-06-08 22:48

Het gaat zeker goed komen. :D

Patric1964 21-04-10 20:05

Ik heb het zelfde probleem, error 1611 en als ik alle unlock software probeer te openen!
krijg alleen maar dit soort meldigen.

Checking ZiPhone integrity...
i386
Searching for iPhone...
USBMuxListenerCreate: No such file or directory


bij iNdependence: The MobileDevice framework private functions are not initialized. You will not be able to jailbreak or SIM unlock your phone. Reinstalling iTunes will likely fix this problem.

Echt alles geprobeerd maar sta open voor suggesties! iemand iemand ik baal zo eennorm!

hajsappe 24-07-11 16:16

Error code 1604 en 1611
 
De Iphone 3GS 16 gb model A1303 van een bekende is in het water gevallen.
Ik heb de iphone helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt batterij vervangen voor een nieuwe.
alles een paar dagen in rijst gelegt maar nu ik alles weer in elkaar heb wil die niet meer laden en geeft in Itunes alleen nog Iphone weer.
Geen capiciteit,softwareversie en serienummer.
Als de iphone aangesloten zit geeft zie ik wel de lege batterij met het rode
balkje(als ik de stekker er uit haal valt ie weg). Als ik dan de iphone in herstelfunctie druk dan ziet Itunes de Iphone en wil deze dan herstellen maar op het eind krijg ik dan de fout melding 1604 of 1611.

Is deze iphone overleden of is er nog hoop?

Yoshi2889 24-07-11 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hajsappe (Bericht 693833)
De Iphone 3GS 16 gb model A1303 van een bekende is in het water gevallen.
Ik heb de iphone helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt batterij vervangen voor een nieuwe.
alles een paar dagen in rijst gelegt maar nu ik alles weer in elkaar heb wil die niet meer laden en geeft in Itunes alleen nog Iphone weer.
Geen capiciteit,softwareversie en serienummer.
Als de iphone aangesloten zit geeft zie ik wel de lege batterij met het rode
balkje(als ik de stekker er uit haal valt ie weg). Als ik dan de iphone in herstelfunctie druk dan ziet Itunes de Iphone en wil deze dan herstellen maar op het eind krijg ik dan de fout melding 1604 of 1611.

Is deze iphone overleden of is er nog hoop?

Kijk eens hier :P
iOS: Resolving update and restore alert messages

hajsappe 24-07-11 17:21

Dat heb ik allemaal geprobeert, probeer nu handmatig de firmware er op te zetten.
Ik heb firmware van deze site gedownload maar daar zit geen ipsw bestand bij.
Als ik in herstelmodus in itunes herstel en shift indruk dan kan ik alleen een ipsw bestand selecteren en die zit er niet bij.

Yoshi2889 24-07-11 17:51

Welke firmware heb je nu dan?

hajsappe 25-07-11 20:35

Firmware 4.3.2 iPhone2,1_4.3.2_8H7_Restore.ipsw

deze heb ik gedownload

Yoshi2889 25-07-11 23:55

Als je een 3GS hebt moet je iPhone3,1 erin hebben staan, voor de iPhone 4 iPhone4,1 (als ik het niet helemaal goed heb, meld het aub even ;))

Trouwens, als het een zip is geworden, gewoon de extensie wijzigen in .ipsw


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:09.