//

Apple Store weigert iPhone

Apple Store weigert iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Aangezien mijn iPhone 5 het bekende probleem had met de paarse strepen bij het gebruik van de camera, had ik besloten om terug te gaan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-06-13, 00:37
jerpsx jerpsx is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 12
Standaard Apple Store weigert iPhone

Aangezien mijn iPhone 5 het bekende probleem had met de paarse strepen bij het gebruik van de camera, had ik besloten om terug te gaan naar de Apple Store om er eens naar te laten kijken.

Goed, daar aangekomen probleem uitgelegd en er zou even naar gekeken worden (toestel werd naar achteren meegenomen). Even later kwam ze terug met het zeer verrassende verhaal dat zij de iPhone niet aan kunnen nemen voor reparatie, omdat zij duidelijk sporen had aangetroffen dat het toestel open is geweest, en niet door Apple, dus een ongeautoriseerde reparatie, oftewel geen garantie meer. "Wij kunnen helaas niets voor u doen".

Nu komt het: Ik weet 100% zeker dat het toestel nooit open is geweest na de aankoop. Ik heb het zelf nieuw gekocht bij de Apple Store in A'dam (dus geen koopje op Marktplaats). Ik ben ook de enige eigenaar van het toestel geweest (ook nooit uitgeleend), en vanaf de eerste dag netjes gebruikt met een hoesje, en nooit gevallen of wat dan ook. Toestel is dan ook nog krasvrij.

Pas na veel ophef en gedoe (overleg, manager erbij enz.) kon het toestel omgeruild worden voor een refurbished exemplaar.

Nu vraag ik mij af..zijn er meer mensen met dit soort ervaringen? Het frustrerende is, is dat het mijn woord is tegen dat van hen. Ik zou namelijk niet weten hoe ik mogelijk aan kan tonen dat ik het toestel niet heb geopend. Voor Apple lekker makkelijk om er zo vanaf te komen. Er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die wel aan hun toestel hebben zitten rommelen en vervolgens terug komen bij Apple. Ik weet alleen in dit geval 100% zeker dat het niet zo is geweest, en ik ben er behoorlijk kwaad over...(waarom zou ik zelf ook aan zo een duur toestel gaan rommelen als het nog ruim binnen de garantie valt).

Degene die mij hielp vertelde dat zij had gezien dat er enkele schroeven miste, een schroefje los zat, en er een plaatje was gedeukt/gebogen (allemaal intern dus).

Nu zie ik twee mogelijke opties:
- Apple probeert heel gemakkelijk van garantieclaims af te komen (dat heb ik helaas al eerder meegemaakt bij een nieuw toestel van Apple).
- Ik heb de pech dat ik een toestel heb gehad welke vanuit de fabriek al niet goed in elkaar heeft gezeten.

Beide gevallen vind ik zeer kwalijk (zeker voor een toestel in deze prijsklasse). Als er producten worden afgeleverd met missende schroefjes etc., wat voor kwaliteitscontrole hanteert Apple dan? (ik vraag mij onderhand af of die er überhaupt is)

Ik ben heel benieuwd of hier meer gevallen van bekend zijn...want in je eentje heb je geen poot om op te staan. Uiteindelijk dus een refurbished toestel meegekregen, maar ik vind het belachelijk dat ik als klant onterecht word beschuldigd, en ophef moet gaan maken om normale garantie te claimen...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-06-13, 01:23
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Zulke gevallen heb je ook. Ik denk eerder dat hij in de fabriek gewoon niet goed in elkaar is gezet, waarbij ze bij de store tot de conclusie kwamen dat jou iPhone geopend was.

Ze proberen echter niet van hun garantieclaims af te komen want je hebt alsnog een vervangend toestel meegekregen.

Natuurlijk is het onterecht, maar als jij in de schoenen stond van de Apple Store medewerker dan zou jij ook de regels van Apple moeten volgen. De manager beslist uiteindelijk wat er met de case gebeurt.

Niet iedereen is perfect, zo ook Apple niet. Er kan altijd wat fout gaan, dat heb ik ook meegemaakt, maar ze waren wel zo vriendelijk om je met een vervangend toestel naar huis te sturen. Eind goed al goed!

Succes met je vervangende iPhone
__________________
  #3  
Oud 04-06-13, 10:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jerpsx Bekijk bericht
Nu zie ik twee mogelijke opties:
- Apple probeert heel gemakkelijk van garantieclaims af te komen (dat heb ik helaas al eerder meegemaakt bij een nieuw toestel van Apple).
Al eerder meegemaakt? Wat was er dan de vorige keer niet in orde dat Apple garantie weigerde op een nieuw toestel?
  #4  
Oud 04-06-13, 11:54
jerpsx jerpsx is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 12
Standaard

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...-garantie.html

@RWK, ik begrijp inderdaad dat dat kan gebeuren, maar wat ik vooral vervelend vind is dat ik hiervan beschuldigd word, terwijl het hun fout is, en in eerste instantie wilde ze mij echt niet verder helpen. Ik heb aan de manager ook nog gevraagd of het dan hééél misschien mogelijk kan zijn dat mijn iPhone op deze manier de fabriek verlaten heeft, maar nee dat was 100% uitgesloten. Niet mogelijk.

Het had al een heel ander verhaal geweest als ze zelf hadden aangegeven dat het toestel helaas vanuit de fabriek al niet goed in elkaar zat, excuus, toestel omruilen, klaar. Dan was er geen probleem geweest, want een foutje kan gebeuren inderdaad. Ik heb nu geen excuus gehoord, het kwam er meer op neer met dat ik ontzettend blij moest zijn met de uitzondering die zij voor mij hadden gemaakt.

Heeft de iPhone dan trouwens geen (onzichtbare) garantie-seals? Dus kijken ze alleen naar de schroefjes en zo? M.a.w. als je heel voorzichtig bent en het juiste gereedschap hebt kun je hem open maken en is dat geen probleem voor de garantie?

(Ik heb trouwens hiernaast direct na de aanschaf al problemen gehad met de microfoon/speaker van de iPhone 5. Paar uur later werkte alles spontaan. Ik heb toen voor de zekerheid wel direct even met Apple gebeld om melding te maken van dit probleem, zodat zij een aantekening hadden dat ik vanaf het begin een probleem heb ervaren met het toestel (mocht het probleem terugkomen), zodat het later geen probleem zou zijn om hem om te ruilen voor een nieuwe (ik kan bij zo een duur toestel moeilijk akkoord gaan met een refurbished exemplaar...ik betaal niet de volle prijs voor een opgelapt toestel). Maar goed, een nieuw toestel zat er nu dus ook niet in, terwijl mij aan de telefoon is verteld dat dat geen probleem zou zijn vanwege de melding.)
  #5  
Oud 04-06-13, 12:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jerpsx Bekijk bericht
Oeps, ja! Dat epistel. Helemaal vergeten, sorry
  #6  
Oud 04-06-13, 12:11
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Ik heb ook gemerkt dat mijn iphone 4 niet volledig is. Dit heb ik gezien na de 2 jaar garantie tijdens het vervangen van de batterij.
Gelukkig heb ik er nooit problemen gehad.

Ik kan alleen maar zeggen dat het vergeten onderdeel in de fabriek of bij de verkoper gebeurd is geweest.

Ik denk ook niet dat het mogelijk is om te zien of het toestel ooit open is geweest.
Er is wel een vochtschade sticker aanwezig.
  #7  
Oud 04-06-13, 14:12
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Het is wel makkelijk om zulke toestellen toch te verkopen en daarna garantieclaims af te wijzen... Misschien is dat wel onderdeel van het nieuwe beleid bij Apple omtrent reparatie/omwisselen van iPhones, zo besparen ze nog meer geld
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #8  
Oud 05-06-13, 00:16
jerpsx jerpsx is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 12
Standaard

Het lijkt inderdaad wel erg makkelijk ja..Ook jammer om te lezen dat er hier boven nog een geval is (al heeft hij daar verder geen problemen mee gehad).

Ik begrijp nu wel hoe ze die iPhones steeds lichter maken
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple weigert mijn applicatie Dreissen Ontwikkelen voor iOS 8 14-04-10 16:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:13.