iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Is het slecht je iPhone te gebruiken tijdens het opladen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/140170-slecht-iphone-gebruiken-tijdens-opladen.html)

Liliane1967 04-06-13 23:11

Is het slecht je iPhone te gebruiken tijdens het opladen?
 
Een verkoper kwam hiermee...dat het slecht was je iPhone te gebruiken terwijl deze aan de oplader lag?

Hebben jullie hiervan wel eens gehoord? Ik vind et een vreemde bewering? Waarop is dit gebasseerd?

Groetjes, Liliane

Bubbly 05-06-13 00:08

Ja, wel eens van gehoord. Normaal gesproken zou ik me er niets van aantrekken, tenzij je de batterij zou willen kalibreren... :)

Kan verder geen kwaad volgens mij.

Edit: Kan geen kwaad. Zie Timosha's post(s).

Guest-20180925190238 05-06-13 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liliane1967 (Bericht 897952)
Waarop is dit gebasseerd?

Dat is nergens op gebaseerd. :-) Als jij de iPhone niet gebruikt tijdens het opladen dan doet hij het zelf wel. Denk maar aan de processen die draaien en aan Wi-Fi/3G.

XIII 05-06-13 09:41

Misschien (onterecht) gebaseerd op ervaringen met andere telefoons?

Ik meen me te herinneren dat ik mijn DECT telefoon eerst een groot aantal uren moest opladen voor ik deze mocht gebruiken, volgens de handleiding van de fabrikant.

(daar zullen wel aanzienlijk minder processen op draaien...)

Guest-20180925190238 05-06-13 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 897969)
Ik meen me te herinneren dat ik mijn DECT telefoon eerst een groot aantal uren moest opladen voor ik deze mocht gebruiken, volgens de handleiding van de fabrikant.

In die DECT telefoon zaten dan waarschijnlijk Nickel-Cadmium (NiCad) of Nickel-Metal-Hydride (NiMH) accu's die door een lange laadbeurt tot leven moesten gewekt worden.

XIII 05-06-13 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 897970)
In die DECT telefoon zaten dan waarschijnlijk Nickel-Cadmium (NiCad) of Nickel-Metal-Hydride (NiMH) accu's die door een lange laadbeurt tot leven moesten gewekt worden.

Dat zou goed kunnen ja.

Wellicht weet niet elke verkoper het verschil...

Bubbly 05-06-13 11:44

Als ik een intensief spel zoals StarCraft II speel op mijn MacBook Pro die aan de lader zit (100%), dan loopt de batterij langzaam terug en komt die tijdens het spelen niet meer boven de 96/97% uit. Heeft dat geen effect op levensduur en kalibratie?

Guest-20180925190238 05-06-13 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 897981)
Heeft dat geen effect op levensduur en kalibratie?

Nee, dat heeft geen effect op de levensduur en kalibratie. En aangezien een MacBook Pro een accupack met drie (3) cellen gebruikt heeft het ook geen effect op het balanceerproces.

Zodra de stroom die naar de accu vloeit weer hoger is dan de stroom die uit de accu ontnomen wordt zou alles weer in orde moeten komen.

apotheosis 05-06-13 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liliane1967 (Bericht 897952)
Een verkoper kwam hiermee...dat het slecht was je iPhone te gebruiken terwijl deze aan de oplader lag?

Hebben jullie hiervan wel eens gehoord? Ik vind et een vreemde bewering? Waarop is dit gebasseerd?

Groetjes, Liliane

Verkopers zijn vaak zeveraars.
Dat maakt geen fluit uit.
Ik doe niks anders als mijn batterij bijna plat is ik deze aan de lader hang en ondertussen aan het gamen of surfen ben.

Larrrss 05-06-13 13:45

Hij heeft een beetje gelijk
 
De verkoper kan gelijk hebben als je je telefoon zwaar belast. Het is nl. erg slecht voor een accu om bij hoge temperatuur opgeladen te worden, en als jij tijdens het opladen een zwaar spel, navigatieapp, etc. hebt draaien die de temperatuur van je iPhone verhoogt dan is dat wel degelijk schadelijk voor je batterij.

Licht gebruik maakt niets uit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:46.