//

Na reset 'Geen service' 3gs Amerikaans toestel

Na reset 'Geen service' 3gs Amerikaans toestel discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb via Marktplaats een 3GS gekocht, 32 Gb. Bij de verkoper mijn simkaart van Vodaphone erin gedrukt, ik kon bellen, prima. Waar moet je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-06-13, 14:13
Xydegek Xydegek is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 5
Standaard Na reset 'Geen service' 3gs Amerikaans toestel

Ik heb via Marktplaats een 3GS gekocht, 32 Gb. Bij de verkoper mijn simkaart van Vodaphone erin gedrukt, ik kon bellen, prima. Waar moet je verder dan nog naar kijken, toch? Keurig nette mensen, zit wel goed. Thuis toch maar even een harde reset gedaan, een totale restore, via ITunes. Nu staat 6.1.3 erop. Enige nadeel is dat ik nu niet meer verder kom dan het installeren van de taal, land en Wi-Fi. Daarna wil hij activeren, maar hij krijgt geen verbinding met de activeringsserver, bovendien staat er 'Geen service' in de linker bovenhoek. Navraag bij Apple leerde dat het een Amerikaans toestel was en dat ze na 90 dagen geen (stap voor stap) support meer gaven. Ze hadden nog wel een documentje opgestuurd met mogelijke oorzaken, maar dit document was vrij nutteloos.

Wie weet raad hier...?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-06-13, 14:23
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Ik ben bang dat je telefoon niet simlockvrij is. De herstel/update actie in iTunes heeft hem dan weer gelockt.
Enigste manier is nu denk om te kijken of je hem via imei simlockvrij kan laten maken.
Dan kun je hem daarna ook gewoon via iTunes altijd updaten zonder dat er weer een simlock op komt.
  #3  
Oud 05-06-13, 14:38
Xydegek Xydegek is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 5
Standaard

Pascalletje, bedankt voor je snelle reactie. Misschien al wel verwachte vraag: en, hoe doe ik dat...?
  #4  
Oud 05-06-13, 22:50
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Probeer eerst uit te vinden of je toestel ook daadwerkelijk een Amerikaans toestel is. Als dit zo is ga ik er vanuit dat hij via AT&T is verkocht, zoek vervolgens op google waar je hem simlockvrij kan laten via imei.
Succes!
  #5  
Oud 06-06-13, 00:19
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

Pm mij je imeinummer dan check ik de provider voor je.
  #6  
Oud 06-06-13, 08:30
t2krambo t2krambo is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 168
Standaard

Beste xydegek, ik heb je een privébericht gestuurd. Gr.
  #7  
Oud 06-06-13, 21:54
Xydegek Xydegek is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje Bekijk bericht
Probeer eerst uit te vinden of je toestel ook daadwerkelijk een Amerikaans toestel is. Als dit zo is ga ik er vanuit dat hij via AT&T is verkocht, zoek vervolgens op google waar je hem simlockvrij kan laten via imei.
Succes!
Ik heb het bij Apple zelf gechecked, het is een Amerikaans toestel. En hoe kom ik er achter of dit echt het probleem is én of de unlocker betrouwbaar is...?
  #8  
Oud 10-06-13, 00:27
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Het is niet voor niets dat we hier op forum altijd adviseren om bij die mensen thuis de iPhone te laten herstellen via iTunes en daarna met jouw simkaart de iPhone te activeren...

Juist diegene die wil dat jij een nep of simlocktoestel koopt zal proberen om zo betrouwbaar mogelijk over te komen... Ook best kans dat die mensen niet eens wisten dat deze problemen zouden ontstaan...

Maar goed, daar heb jij nu niets meer aan. Mocht het niet lukken om te unlocken dan zou ik zeker contact opnemen met de verkoper en je geld terug vragen. Men heeft jou een product verkocht dat niet voldeed aan de verwachtingen die je logischerwijs mag verwachten van een iPhone (zaken als een accu die niet zo goed meer is of krassen is normaal wat je mag verwachten bij een tweedehands toestel, een simlock en daardoor niet bruikbaar niet).

Ook eventuele meerkosten die jij hebt kun je proberen te verhalen op de verkoper. Ik zou eerst contact opnemen met de verkoper, uitleggen wat je hebt ontdekt en aangeven dat je mogelijk kosten moet maken en die dan door hun vergoed wil hebben of de koop ongedaan wil maken. Als het inderdaad nette mensen zijn die dit niet wisten dan zal men daar aan mee willen werken. Willen ze dat niet dan kun je ze er op wijzen dat het dan al snel naar oplichting gaat. Dan rest alleen dreigen met aangifte en eventueel dat ook doen.

Als je je iPhone via Marktplaats of Ebay hebt gekocht, kijk dan ook even op hun site. Daar staat ook allerlei hulp voor je om dit soort problemen op te lossen.
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #9  
Oud 10-06-13, 09:40
pascalletje's schermafbeelding
pascalletje pascalletje is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Bergeijk
Berichten: 759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xydegek Bekijk bericht
Ik heb het bij Apple zelf gechecked, het is een Amerikaans toestel. En hoe kom ik er achter of dit echt het probleem is én of de unlocker betrouwbaar is...?
Stuur een PM naar senna22 en je weet alle gegevens van je iPhone, dan weet je zeker waar die vandaan komt en of er een simlock op zit.
Ik heb er al een paar via internet simlockvrij laten maken, en dat is tot nog toe altijd goed gegaan.
Voor een 3GS is dat niet zo duur volgens mij en zeker de moeite waard...
  #10  
Oud 10-06-13, 21:03
Xydegek Xydegek is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 5
Standaard

Allen bedankt voor de reacties! ik heb het inderdaad dor Senna22 simlockvrij laten maken (35 euro). Daarna deed-ie het nog steeds niet, had iets met de Ipad baseband te maken, die was te hoog (?). Mijn telefoon was inmiddels gerestored naar IOS 6.1.3 en in 6.1.3 kun je niet band niet verlagen. Met hulp van Senna22, maar later vooral dankzij de hulp van iNemesis, zijn we er in geslaagd om de Iphone terug te zetten naar een oudere IOS (4.1), waarin het wel mogelijk is om de Ipad-band te verlagen. Nadat we dit gedaan hadden, kon ik via Itunes 'm weer laten upgraden naar 6.1.3 en voila, hij deed het .
Hij blijkt wel wat onhebbelijkheden te hebben:
- hij stuurt geen pushberichten in de standby-modus (van bv whatsapp)
- je moet steeds sim 'unlocken' met een pincode.
- audio links doet het niet (voor een puber tamelijk irritant)
Maar goed, een hoop doet het ook wel, dus al met al een stuk blijer dan een week geleden. Dus bij deze: erg bedankt, Senna22 en iNemesis. En de rest voor het meedenken hier.

O ja, de verkoper gebeld, die vond het niet zijn probleem. Hij had er 8 maanden prima mee gebeld (want niet geupgrade naar hogere IOS). Omdat ik zei dat mijn dochter er een jaar voor gespaard had, voelde hij toch wat wroeging en betaalde 'uit pure coulance' 35 euro. Laat dat nou precies het bedrag geweest zijn wat ik moest betalen aan Senna22.

Al met al redelijk tevreden met de afloop, maar voel me toch enigszins belazerd, omdat dit toestel verre van ideaal was (en eigenlijk door het gejailbreak nog steeds is, want geen pushberichten en die simlockmelding).
  #11  
Oud 10-06-13, 22:29
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

ik ben blij dat het nu gelukt is, Inemesis weet een heleboel over de 3GS,
De simpin is simpel uit te zettenin het menu.
veel belplezier
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: No Service / Geen service 4.1 iphone 3GS frankon Jailbreak 8 10-10-12 17:27
iPhone 3GS: 3GS 5.0 geen service av017 Unlock 0 16-12-11 18:04
3GS Geen service Robbee Odido (T-Mobile) 25 17-01-11 21:36
geen netwerk meer 3GS na reset +shift nouska1976 iPhone algemeen 1 15-08-10 15:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:53.