iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Het verschil tussen geblokkeerde en onbekende beller? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/140405-verschil-tussen-geblokkeerde-onbekende-beller.html)

ArneMaes 11-06-13 17:14

Het verschil tussen geblokkeerde en onbekende beller?
 
Dag iedereen,

Ik vind hier niks van op internet dus vraag ik het hier even.
Altijd wanneer een privénr. mij belde op mijn iPhone 4 stond er 'geblokkeerde beller', zowel in iOS 4, 5 als 6.
Een vriend van mij zag dat ik ooit gebeld werd door een 'geblokkeerde beller' en hij vond het raar dat iemand die ik geblokkeerd heb, mij kan bellen.
Ik zei dat het gewoon betekend dat die persoon zijn nummerweergave heeft geblokkeerd, zodat ik zijn telefoongegevens niet kan weten.
Maar klopt dit wel?
Net heeft iemand me 3x proberen te bellen via Skype (van Skype naar een telefoonnr.)
Als je op die manier belt via Skype, ben je een privénr.
Als ik naar Telefoon > Recent ga staat er 1 keer 'geblokkeerde beller' en 2 keer 'onbekende beller', terwijl het 3x dezelfde persoon is?
Hoe kan dit en wat betekent dit?
Nu snap ik er echt niks meer van? :confused:
Het is misschien een domme/nutteloze vraag maar het is fijn om te weten en helpt misschien andere mensen met dezelfde vraag.

Alvast bedankt!


Mvg,
Arne.

Werner1963 11-06-13 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes (Bericht 898714)
Dag iedereen,

Ik vind hier niks van op internet dus vraag ik het hier even.
Altijd wanneer een privénr. mij belde op mijn iPhone 4 stond er 'geblokkeerde beller', zowel in iOS 4, 5 als 6.
Een vriend van mij zag dat ik ooit gebeld werd door een 'geblokkeerde beller' en hij vond het raar dat iemand die ik geblokkeerd heb, mij kan bellen.
Ik zei dat het gewoon betekend dat die persoon zijn nummerweergave heeft geblokkeerd, zodat ik zijn telefoongegevens niet kan weten.
Maar klopt dit wel?


Mvg,
Arne.

Dit is juist, de beller heeft zijn nummerweergave geblokkeerd
Het is ook niet mogelijk om met een iphone een nummer te blokkeren.
Mogelijk wel met een app. en ook via je provider

ArneMaes 11-06-13 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 898719)
Dit is juist, de beller heeft zijn nummerweergave geblokkeerd

Bedankt Werner!

Dacht ik al!

Maar weet iemand ook een verklaring voor het feit dat hetzelfde nummer eerst getoond wordt als 'geblokkeerde beller' en daarna als een 'onbekende beller'?
Ik vind 'geblokkeerde beller' niet zo logisch klinken maar dat is mijn probleem... :s

Alvast bedankt!


Mvg,
Arne.

Guest-20180925190238 11-06-13 17:27

Hier heb je het hele verhaal (in het Engels). :-)

Caller ID - Wikipedia, the free encyclopedia

Werner1963 11-06-13 17:55

'onbekende beller' word misschien door skype af en toe weergegeven :)

ik heb het nog nooit gehad bij een gewoon gesprek. Ik krijg dan altijd geblokkeerd
Komt het woord van de provider of uit de iphone. Dit is voor mij ook nog de vraag.

ze kunnen beter het volgende gebruiken: Anoniem Anonymous (hoewel sommigen niet weten wat dit betekent :) )

ArneMaes 11-06-13 22:59

Oké, bedankt allebei! :D
Timosha, interessant document!
Werner, ik meen dit al eens gezien te hebben maar nog maar enkel en alleen met de iPhone 5 (iOS 6)....
Op de 4 met dezelfde iOS heb ik dit nooit voorgehad, altijd geblokkeerde beller.
'Onbekende' of 'Anonieme' beller klinkt inderdaad stukken logischer!

Bedankt & Slaapwel! ;)

Mvg,
Arne! :)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 juni 2013 om 23:01 ----------

Nee, er stond niet echt 'geblokkeerde beller' vroeger, maar inderdaad gewoon Geblokkeerd en nu ook soms Onbekend.
In Telefoon > Recent > (meer info op pijltje rechts) staat 'geblokkeerde/onbekende beller'

Werner1963 11-06-13 23:02

Vanaf iOS 7 kan je een beller blokkeren maar ik weet nog niet of dit met een geblokkeerd of onbekende beller gaat ;)

Bubbly 12-06-13 00:42

Een huistelefoon belde mij vandaag... —> BLOCKED (Nederlandstalige iPhone)

Niet-huistelefoons verschijnen volgens mij als onbekend.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.