iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone tweedehands (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/140538-iphone-tweedehands.html)

Sam123456 13-06-13 19:38

Iphone tweedehands
 
Hallo allemaal



Ik heb gemerkt dat er reeds enkele topics zijn over het aankopen van tweedehands iphone's. Deze hebben mij echter geen antwoord geboden over het feit of het al dan niet slim is om een iphone tweedehands met simlock aan te kopen?

De verkoper lijkt te vertrouwen en ik kan de iphone bij haar komen halen, maar ik twijfel nog steeds. De iphone kan krasvrij en dergelijke zijn, maar de simlock baart me zorgen? Kan iemand mij hierover advies geven aub.

Dank voor de talrijke antwoorden

apotheosis 13-06-13 19:44

Is uw kaartje nu geschikt om in de iPhone te steken? Welnu, steek dan meteen je kaartje erin en zie of je erin geraakt ;) maar dat alleen is niet genoeg, wil je zeker zijn het niet om een fake iPhone gaat dan moet je deze aan itunes hangen, itunes moet deze gewoon aanvaarden dan. Er mag gen tekst opkomen het toestel niet compatibel is of weet ik veel wat er allemaal kan verschijnen.

Over welke iPhone gaat het juist en welke prijs vraagt deze?

Je moet gewoon vragen; is de iPhone simlockvrij? Kan je er die en die provider insteken en deze meteen werkt? (opletten, voor via safari te surfen moet je eerst uw APN instellingen instellen).
Ik zou nooit een toestel kopen die niet simlockvrij is. Een iPhone moet simlockvrij zijn. Dus mijn raad; niet kopen.

Ik raad u alvast ook aan om geen iPhone 3gs of iPhone 4 te kopen. Op z'n minst een iPhone 4S of iPhone 5.

Guest-20180925190238 13-06-13 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sam123456 (Bericht 899241)
Deze hebben mij echter geen antwoord geboden over het feit of het al dan niet slim is om een iphone tweedehands met simlock aan te kopen?

Een iPhone met een SIM-lock kopen is nooit slim. Eigenlijk is het heel dom (als je het bewust doet). :-)

Sam123456 13-06-13 19:51

Het gaat over een iphone 4s.
Ze vertelt mij dat ze momenteel over een iphone 5 beschikt en haar nano sim dus niet kan gebruiken om mij het hoofdmenu en etc van de iphone te laten zien. Dit baart mij zorgen omdat ik zo niet kan controleren of o.a. het mobiel data functioneert.

De vraagprijs is 280 €. Ze beschikt tevens niet over de bon en het doosje omdat zij dit heeft weggegooid. Hij zou zijn gestolen en nadien getraceerd zijn, maar ze had al een iphone 5 gekocht en bijgevolg de bon en het doosje weg gegooid. Ze kan echter wel een een papier opmaken dat geldt als aankoopsbewijs?

Ik kan mijn laptop altijd meenemen en controleren of itunes de iphone accepteert. Het feit dat hij niet simlock vrij is baart mij zorgen omdat ik gelezen heb dat een iphone na het unlocken soms niet meer functioneert?

Guest-20180925190238 13-06-13 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sam123456 (Bericht 899247)
Het gaat over een iphone 4s.

Een iPhone 4S is alleen maar te unlocken met een (dure?) IMEI-unlock, als het al mogelijk is. Bij die 280,- € mag je dan nog de kosten voor een IMEI-unlock optellen. Dat is zoiets tussen de 50,- en 150,- € afhankelijk van de originele provider.

Vraag het IMEI-nummer van het toestel bij de verkoopster en laat het checken in het Unlock forum. Dan weet je of het ding te unlocken is.

iSpy 13-06-13 20:04

Welke simlock zou de iPhone moeten hebben? Weet je dat ook?

Want als zij hem in Nederland heeft gebruikt, dan is de iPhone waarschijnlijk simlockvrij. Mensen denken vaak van ik heb een provider "X" abonnement en dus een provider X simlock. Echter zijn alle in Nederland verkochte iPhones simlockvrij.

Daarnaast is 280 euro voor een iPhone 4S met simlock te duur. Voor 20 tot 50 euro meer heb je een perfect werkende, simlockvrije en tevens complete iPhone 4S via marktplaats. Dat is minder dan dat je de simlock zou moeten verwijderen. Echter...

Echter... stel dat zij zegt dat er een Nederlandse simlock op zit. Ga naar de lokale Turkse winkel die ook buitenlandse simkaarten verkoopt. Haal daar (gratis!) een lebara kaartje, deze passen in de Phone 4S, en doe die vervolgens in de iPhone 4S als je hem gaat bezichtigen. Grote kans dat de iPhone 4S simlockvrij is als de desbetreffende verkoopster beweert dat de iPhone een Nederlandse simlock heeft.

Mocht hij het kaartje niet pakken, dan is het een buitenlandse simlock en gaat het je teveel geld kosten om hem te unlocken.

Guest-20180925190238 13-06-13 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iSpy (Bericht 899253)
Echter... stel dat zij zegt dat er een Nederlandse simlock op zit.

In Nederland (en België) is er nooit een iPhone 4S verkocht met een SIM-lock. Wel de 3GS en 4. Maar die zijn ondertussen ook allemaal SIM-lockvrij.

senna22 13-06-13 20:39

pm mij het imeinummer en dan kan ik je zo vertellen of hij een simlock heeft.

Sam123456 13-06-13 20:41

Ik heb besloten om de iphone niet te kopen, vertrouw het niet voor de volle 100%. Bedankt voor de talrijke reacties!

Werner1963 14-06-13 10:56

Te koop aangeboden forum > Kopen en verkopen forum > iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS

Sarientje 14-06-13 19:20

Heb zelf een iPhone 4S via marktplaats gekocht voor 280€. Simlockvrij :)
Dus voor dat geld kun je er ook eentje zonder simlock kopen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:37.