iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone kopen of wachten? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/140635-iphone-kopen-wachten.html)

wimpe 16-06-13 12:52

Iphone kopen of wachten?
 
Beste iedereen,

Deze zomer ga ik naar New York en ik zou er normaal mijn eerste iphone aanschaffen (Iphone 4s). Deze is namelijk veel goedkoper daar dan in België. Nu begin ik te twijfelen. De geruchtenmolen gaat volop dat Iphone 5s uitkomt in juli - september. Ik weet dat Apple de prijzen altijd laat zakken bij de verkoop van een nieuwe iphone, maar dan zijn er weer de geruchten over de 'bugdet Iphone' die mij ook wel interessant lijkt.

Zou ik de 4S kopen of wachten tot de prijs daalt of eventueel wachten op een bugdet iphone?

Alvast bedankt!

apotheosis 16-06-13 13:08

Om te beginnen koop je het beste de iPhone hier.
De nieuwe iPhone zal hier normaal terug eind september-begin oktober uitkomen.
Het is ook niet slim om een verouderd model te gaan kopen.
Spaar een beetje en wacht op de nieuwste iPhone, dan ga je een aantal jaar nog goed zitten als er updates komen.

De 4s zal hoogst waarschijnlijk volgend jaar geen ios8 krijgen, ik kan fout zitten maar ik denk dat dit zo zal zijn.

Techfreak 16-06-13 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 899651)
Om te beginnen koop je het beste de iPhone hier.
De nieuwe iPhone zal hier normaal terug eind september-begin oktober uitkomen.
Het is ook niet slim om een verouderd model te gaan kopen.
Spaar een beetje en wacht op de nieuwste iPhone, dan ga je een aantal jaar nog goed zitten als er updates komen.

De 4s zal hoogst waarschijnlijk volgend jaar geen ios8 krijgen, ik kan fout zitten maar ik denk dat dit zo zal zijn.

Als de 4 nu nog iOS 7 krijgt, dan zal de 4s volgend jaar iOS 8 nog wel krijgen. (Vermoed ik)

Persoonlijk zou ik wachten met het kopen van een iPhone. Als je zoveel geduld hebt.

iponemarco 16-06-13 13:44

de iphone 4 is erg traag met iOS7
ik denk dat dat ook zo is met de ipad2.
ik denk ook dat ios7 de laatste beste update is voor de 4s.
ik zou voor de iphone5 gaan,
of gewoon wachten op de iphone 6 (want ik denk dat de 5s helemaal niet uit komt).
en ik zou hem gewoon hier in nederland kopen!!!

apotheosis 16-06-13 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 899659)
Als de 4 nu nog iOS 7 krijgt, dan zal de 4s volgend jaar iOS 8 nog wel krijgen. (Vermoed ik)

Persoonlijk zou ik wachten met het kopen van een iPhone. Als je zoveel geduld hebt.

Zoals hierboven gezegd merk ik vele mensen het bevestigen dat ios7 met een iPhone 4 niet bepaald vlot loopt, tis beta maar dat zegt wel al iets want op mijn iPhone 5 loopt ios7 vlot (wel hier en daar wat bugs).

vuurvreter 16-06-13 15:44

Als ik jou was, zou ik rustig afwachten tot de volgende nieuwe iPhone(s) uitkom(en)t rond september/oktober.
Je kan dan zelf besluiten welk model je gaat/kunt kopen.
Als je het geld er voor over hebt, kies dan een van de eventuele nieuwe modellen uit, en niets is nog zeker van wat er uit gaat komen.

Heb je iets minder te besteden, ga dan voor een iPhone 5, en niet voor een 4 of 4S want die lopen er misschien sneller uit dan verwacht.

Dit is mijn mening, en daar zul je het mee moeten doen;)

wimpe 16-06-13 17:08

Heel erg bedankt iedereen voor de snelle reacties! Ik zal dan best inderdaad nog even wachten om een Iphone aan te schaffen.
Toch heb ik nog één vraagje en dat is in verband met die 'budget Iphone', iemand een idee hiervan?

vuurvreter 16-06-13 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wimpe (Bericht 899696)
Heel erg bedankt iedereen voor de snelle reacties! Ik zal dan best inderdaad nog even wachten om een Iphone aan te schaffen.
Toch heb ik nog één vraagje en dat is in verband met die 'budget Iphone', iemand een idee hiervan?

Nee dat weet helaas niemand.

iponemarco 16-06-13 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wimpe (Bericht 899696)
Heel erg bedankt iedereen voor de snelle reacties! Ik zal dan best inderdaad nog even wachten om een Iphone aan te schaffen.
Toch heb ik nog één vraagje en dat is in verband met die 'budget Iphone', iemand een idee hiervan?

als ik op internet kijk is het een iphone in kleuren

Gilles111 16-06-13 17:40

En nog een paar meer dan goede redenen om niet in de USA een iPhone te kopen:

* Qua garantie wil Apple nog wel eens moeilijk doen, een in de USA gekochte iPhone moet ook daar naar toe voor garantie (volgens Apple)...
* De iPhones die in de USA worden verkocht zijn vaak voorzien van een simlock die je er slechts met veel moeite en geld afkrijgt (zie diverse topics in dit forum).

Beter is het dus om in je eigen land een iPhone te kopen. En of je nu voor een 4S gaat of nog wil wachten tot de 5 in prijs daalt (omdat de 5S uit is), dat is een afweging die je zelf moet maken. Uiteraard kun je ook een 2e-hands iPhone kopen via bv Marktplaats om te kijken of het je bevalt en bv volgend jaar een nieuwe kopen. Mocht je dit willen doen lees dan even goed op dit forum waar je op moet letten als je een iPhone van een particulier koopt...

vuurvreter 16-06-13 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iponemarco (Bericht 899698)
als ik op internet kijk is het een iphone in kleuren

Geruchten, niets anders dan geruchten........nobody knows!!
Alleen Apple weet het en die verteld nooit iets van te voren,


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:08.