//

Oplader iPhone 3G gebruiken voor iPhone 4/4S

Oplader iPhone 3G gebruiken voor iPhone 4/4S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds mijn iPhone 3G eind 2010 opgevolgd werd door een iPhone 4, die oorspronkelijk uit de UK kwam met dito oplader, laad ik mijn iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-06-13, 08:50
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard Oplader iPhone 3G gebruiken voor iPhone 4/4S

Sinds mijn iPhone 3G eind 2010 opgevolgd werd door een iPhone 4, die oorspronkelijk uit de UK kwam met dito oplader, laad ik mijn iPhone 4 gewoon met de oplader van mijn (inmiddels overleden) iPhone 3G op.

Nu meen ik ooit ergens gelezen te hebben dat de batterij van de iPhone 4 dat minder relaxed vindt, en graag met de juiste spanning opgeladen wordt (dus met zijn eigen oplader)

Sinds begin deze week heb ik m'n iPhone 4 ingeruild voor een iPhone 4S, dus was blij weer een geschikte, passende, oplader te hebben voor de 4S.

Maar nu is mijn vraag: wat ís dan eigenlijk het verschil tussen de oplader van de iPhone 3G en die van de iPhone 4/4S?

Afgezien van het model (3G lader is een wit blok, die van de 4S is een platte stekker) lijken de specificaties exact dezelfde te zijn: Output 5V, 1A.

Heb ik een verkeerde lader gekregen bij mijn nieuwe iPhone 4S? Moet die 1,5A of 2A zijn?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-06-13, 09:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Hier is de lader van een iPhone 4S een 5 W (5V @ 1A) model.
  #3  
Oud 17-06-13, 13:39
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Aha dus we kunnen stellen dat de iPhone 3G destijds een oplader mee kreeg met hetzelfde vermogen. En dat de iPhone 4/4S voldoende heeft aan 5W (meer vermogen resulteert niet in sneller laden, bv)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone oplader S¡mon iPhone algemeen 3 16-09-09 22:37
iPhone 2G oplader richard250 iPhone algemeen 0 19-08-09 02:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:54.