//

Wisselen met simkaarten

Wisselen met simkaarten discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ga over een aantal maanden naar de USA, en ik wil daar een lokale (prepaid) simkaart kopen voor internet. Nu wil ik ook iedere ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-06-13, 12:21
Parachute Parachute is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 3
Standaard Wisselen met simkaarten

Ik ga over een aantal maanden naar de USA, en ik wil daar een lokale (prepaid) simkaart kopen voor internet. Nu wil ik ook iedere dag nog even op mn oude simkaart kijken voor bijv. gemiste oproepen of sms.

Dat betekent dus dat ik soms even van kaart moet verwisselen, nu is dat geen groot probleem. Maar betekent dit dat ik iedere keer als ik wissel mijn berichten + contacten kwijt ben? En hoe zit het met whatsapp, want met die lokale simkaart kan ik niet met mijn oude nummer whatsappen lijkt me?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-06-13, 12:31
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Normaal worden je contacten en berichten op de iPhone zelf opgeslagen.

Wat whatsapp betreft kan je wel is gelijk hebben.
  #3  
Oud 17-06-13, 12:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Parachute Bekijk bericht
Maar betekent dit dat ik iedere keer als ik wissel mijn berichten + contacten kwijt ben?
Berichten en contacten ben je niet kwijt als je een andere SIM-kaart gebruikt (en de contacten lokaal op de iPhone staan).
  #4  
Oud 17-06-13, 13:13
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Whatsapp staat inderdaad geregistreerd op je nummer. Maar volgens mij kun je gewoon een nieuwe simkaart in je telefoon doen en wanneer je de melding krijgt dat je een ander telefoonnummer hebt ervoor kiezen niet je nieuwe nummer te registreren.

Mijn zus zit ook in het buitenland en gebruikt een lokale simkaart, maar zij kon gewoon nog steeds Whatsappen op haar oude nummer. Misschien moet je het gewoon uitproberen en een andere simkaart in je telefoon stoppen. Als je nog steeds kan Whatsappen op je oude nummer kan je dat ook tijdelijk doen in de VS.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan ik de iPad gebruiken met meerdere simkaarten? Chiiwi iPad algemeen 4 06-12-11 14:34
synchronisatie met andere mac (wisselen van Itunes) kogel iTunes 8 20-03-11 21:07
wisselen met andere simkaart dan incorrect sim??? Kiwi Archief 4 11-10-07 13:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:39.