iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Foutmelding "ongeldig wachtwoord" (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/140673-foutmelding-ongeldig-wachtwoord.html)

ElineV 17-06-13 12:57

Foutmelding "ongeldig wachtwoord"
 
Dag iedereen,

Sinds kort heb ik twee problemenen met het invoeren van een wachtwoord, die mogelijks met elkaar samenhangen.

Eerst en vooral kan ik mijn iMessage niet meer activeren met mijn Apple ID. Wanneer ik wil inloggen, krijg ik namelijk steeds de melding "Onjuist wachtwoord". Ik ben echter 100% zeker dat het wachtwoord correct is aangezien het wel geldig is wanneer ik een app download. Voor de zekerheid heb ik mijn wachtwoord aangepast, maar nog steeds kan ik niet inloggen bij iMessage. Ik kan iMessage wel activeren zonder in te loggen, maar dan valt het meerdere keren per dag uit. Het gevolg hiervan is dat ik per activatie 20 cent moet betalen, wat bijzonder vervelend is.

Daarnaast zijn wij sinds kort overgeschakeld naar Fibernet van Telenet. Via ons vorig internet werkte de Wi-Fi perfect, maar sinds de overschakeling heb ik een bijkomend probleem. Wanneer ik de Wi-Fi wil instellen en dus het wachtwoord moet invoeren, krijg ik opnieuw de foutmelding "Ongeldig wachtwoord". Opnieuw ben ik 100% zeker dat het wachtwoord correct is. Het werkt namelijk wél op de iPod Touch.

Iemand die mij hiermee kan helpen? Is er een verband tussen de twee problemen? Ik ben absoluut niet technologisch aangelegd.

Alvast bedankt!

Bubbly 17-06-13 13:24

Je kunt proberen de netwerkinstellingen te herstellen. Dit kun je doen via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in. Maak wel eerst een reservekopie middels iTunes.

ElineV 17-06-13 13:33

Waarschijnlijk een domme vraag, maar hoe maak je een reservekopie via iTunes? Ik heb Windows Vista op mijn laptop.

Wally© 17-06-13 13:40

Eline...

Controleer eerst of je iPhone wel op hetzelfde netwerk als je iPod zit...

Ik heb ook een fibernet modem en heb geen enkel probleem met wi-fi...

Met geen enkel iOS apparaat trouwens...

ElineV 17-06-13 13:58

Ja, dat is net het vreemde. Ik duid zeker het correcte netwerk aan... Het moet echt aan mijn iPhone liggen want op alle andere toestellen hebben we geen problemen met het netwerk.

Wally© 17-06-13 14:04

Ok...is idd raar...

Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen...

Een reservekopie aanmaken is echt niet nodig in dit geval...

ElineV 17-06-13 14:12

Net geprobeerd, zonder resultaat...

Wally© 17-06-13 14:19

Ok...volgende stap...

Via mijntelenet.be...mijn internet...draadloze instellingen...instellingen...tabblad beveiliging...zet daar je draadloos beveiligingsprotocol tijdelijk op 'open' en klik dan op bewaar...Probeer dan na een minuutje of twee opnieuw verbinding te maken met het netwerk...

Werner1963 17-06-13 14:25

zie ook dat WPS ondersteuning op 2.4Ghz & 5Ghz staat
kijk ook of MAC-filtering uit staat

ElineV 17-06-13 15:31

Werner1963: dat staat allemaal in orde...
Wally: bij het afzetten van de beveiliging kan ik wel zonder problemen op de Wi-Fi. Bij het aanzetten moest ik opnieuw het wachtwoord ingeven, en opnieuw kreeg ik de foutmelding "Ongeldig wachtwoord"...

Werner1963 17-06-13 15:39

Probeer eens instellingen > ander netwerk > UW.NETWERK >beveiling (zie mijn telenet) WEP WPA (2) ..... en je wachtwoord.

WPA2 is wel veilig

ps ik heb ooit eens problemen gehad met een te lang wachtwoord
Bij sommige site mag je geen speciale tekens gebruiken bij andere moet je

ElineV 17-06-13 18:29

Probleem is opgelost!
Heb geklikt op "wis alle inhoud en instellingen", alles dus opnieuw geïnstalleerd en alle problemen zijn opgelost.

Toch heel erg bedankt voor de hulp!

Wally© 17-06-13 19:09

Allez dan...

Wel een drastische maatregel...maar soit...'t is opgesopt...;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:44.