iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Nieuwe iPhone komt bekrast uit doos (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/140753-nieuwe-iphone-komt-bekrast-doos.html)

luckietje 19-06-13 00:39

Nieuwe iPhone komt bekrast uit doos
 
Hallo iedereen,
Mijn eerste berichtje hier is al meteen niet zo positief, hopelijk volgen er in de toekomst leukere ;)
Vandaag eindelijk om mijn iPhone 4s gegaan bij een Telenet verkooppunt, ik haal hem uit de doos (waar plastiek om was dus hij was wel degelijk nieuw) en de zijkant is bekrast plus een paar vlekjes op de witte behuizing. Ik ga meteen terug naar de winkel en de verkoper beweert me van Apple geen ander toestel te mogen meegeven, toestel zal waarshijnlijk opgestuurd moeten worden!? Ik voel me nu toch wel in het zak gezet. Hij ging het navragen bij een manager en morgen weet ik meer.
Wat kan ik doen als ik geen nieuwe krijg? Ik heb geen zin om een paar weken zonder iPhone te zitten die ik nog niet eens heb kunnen gebruiken! Kan ik een andere eisen? Kan ik misschien afzien van de aankoop en hem ergens anders opnieuw halen? Iemand tips? Ik wil mijn nieuw iPhoontje, zonder beschadigingen :(

vuurvreter 19-06-13 00:58

Volgens mij heb je garantie, en de garantiebepalingen van Telenet ken ik niet, maar lees die er eens op na. Persoonlijk zou ik een nieuwe onbeschadigde telefoon eisen.

Succes

Techfreak 19-06-13 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luckietje (Bericht 900024)
Hallo iedereen,
Mijn eerste berichtje hier is al meteen niet zo positief, hopelijk volgen er in de toekomst leukere ;)
Vandaag eindelijk om mijn iPhone 4s gegaan bij een Telenet verkooppunt, ik haal hem uit de doos (waar plastiek om was dus hij was wel degelijk nieuw) en de zijkant is bekrast plus een paar vlekjes op de witte behuizing. Ik ga meteen terug naar de winkel en de verkoper beweert me van Apple geen ander toestel te mogen meegeven, toestel zal waarshijnlijk opgestuurd moeten worden!? Ik voel me nu toch wel in het zak gezet. Hij ging het navragen bij een manager en morgen weet ik meer.
Wat kan ik doen als ik geen nieuwe krijg? Ik heb geen zin om een paar weken zonder iPhone te zitten die ik nog niet eens heb kunnen gebruiken! Kan ik een andere eisen? Kan ik misschien afzien van de aankoop en hem ergens anders opnieuw halen? Iemand tips? Ik wil mijn nieuw iPhoontje, zonder beschadigingen :(

Toen ik mijn eerste iPhone ging halen, (bij een premium reseller) werkte het scherm niet.

Ik terug naar de winkel. Zelfs daar zeiden ze eerst dat die opgestuurd zou moeten worden. Terwijl ik hem ook niet eens had kunnen gebruiken.

Na wat gedoe hebben ze me er toch een nieuwe gegeven.

Ik zou in jou geval dat ook proberen te bekomen.

Als het niet via de Telenet winkel (aka Mobistar) gaat, kan je via Apple proberen?

RWK 19-06-13 12:51

Het gaat hierbij om dat het toestel beschadigd uit de doos komt, je recht hebt op een nieuw toestel van de verkoper. Als je naar Apple gaat zien zij dat als gebruikersschade en dat zit niet in de garantie! Gewoon doorhameren bij telenet en zeggen dat het al beschadigd was!

luckietje 19-06-13 22:26

Vandaag telefonisch bericht gehad dat ik geen nieuwe krijg omdat ik er mee buiten de winkel ben geweest. Ik heb de mens al verwittigd dat ik morgen dan de hele lastige klant ga komen spelen. Zijn antwoord: het zal niet veel uithalen en ik ben er toch niet.. Wat een klantvriendelijkheid!
Ik ga morgen een nieuwe eisen en als ik geen krijg, zet ik mij een ganse dag voor zijn deur om klanten weg te jagen. 'S Zien wie eerst toegeeft...

apotheosis 19-06-13 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luckietje (Bericht 900024)
Hallo iedereen,
Mijn eerste berichtje hier is al meteen niet zo positief, hopelijk volgen er in de toekomst leukere ;)
Vandaag eindelijk om mijn iPhone 4s gegaan bij een Telenet verkooppunt, ik haal hem uit de doos (waar plastiek om was dus hij was wel degelijk nieuw) en de zijkant is bekrast plus een paar vlekjes op de witte behuizing. Ik ga meteen terug naar de winkel en de verkoper beweert me van Apple geen ander toestel te mogen meegeven, toestel zal waarshijnlijk opgestuurd moeten worden!? Ik voel me nu toch wel in het zak gezet. Hij ging het navragen bij een manager en morgen weet ik meer.
Wat kan ik doen als ik geen nieuwe krijg? Ik heb geen zin om een paar weken zonder iPhone te zitten die ik nog niet eens heb kunnen gebruiken! Kan ik een andere eisen? Kan ik misschien afzien van de aankoop en hem ergens anders opnieuw halen? Iemand tips? Ik wil mijn nieuw iPhoontje, zonder beschadigingen :(

Das brute pech, wat je best nog doet is deze meteen in de winkel eruit halen.

Een ander voorbeeldje; vorig jaar ging ik naar Brussel achter mijn iPhone 5 op het mobistar evenement; daar haalden ze (de medewerkers) zelf de phone uit de doos, ik vond da zo slecht nog niet, als er wat fouts aan was zag je het meteen, ze controleerde het samen met mij en ik ben er zeker van mocht er wat fouts aan geweest zijn ik toen meteen een nieuwe had meegekregen. Natuurlijk is dit een ander geval dan het uwe ;).

Techfreak 19-06-13 22:41

Misschien toch maar langs gaan bij Apple? Of een aangetekend schrijven naar Telenet?
En anders toch maar binnen doen te laten opsturen?

luckietje 19-06-13 22:43

Ik lees net het contract van telenet (is met zo een iking abonnement) dat ik 14 dagen heb om af te zien van de aankoop. Dat zegt genoeg denk ik, als ik geen nieuw krijg, mogen ze hem terugnemen.

Techfreak 19-06-13 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luckietje (Bericht 900113)
Ik lees net het contract van telenet (is met zo een iking abonnement) dat ik 14 dagen heb om af te zien van de aankoop. Dat zegt genoeg denk ik, als ik geen nieuw krijg, mogen ze hem terugnemen.

Dat zou dan de ideale oplossing zijn. Hopelijk doen ze daar dan weer niet moeilijk over. :o

Guest-20180925190238 19-06-13 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luckietje (Bericht 900113)
Dat zegt genoeg denk ik, als ik geen nieuw krijg, mogen ze hem terugnemen.

Doe dat en koop er ergens anders een. :-)

Citaat:

...ik haal hem uit de doos (waar plastiek om was dus hij was wel degelijk nieuw) en de zijkant is bekrast plus een paar vlekjes op de witte behuizing.
Dat was vaker het geval met de allereerste serie iPhone 5 (september 2012). Kijk eens in Instellingen-> Algemeen -> Info na welke versie van iOS 6 op dat ding staat.

luckietje 19-06-13 22:59

Het is een 4s, waarom is de versie belangrijk? Ik durf aan de iphone bijna niet aankomen, stel dat ik er nu zelf iets aan kapot doe, zijn we helemaal vertrokken ;)

Het afzien-gedeelte staat in het vet gedrukt met een kader rond, dat ze daar maar eens moeilijk over beginnen doen ;)
Ik belde daarstraks per ongeluk naar een ander filiaal van telenet hier in nieuwpoort (op vakantie) en de man aan de telefoon was wel heel vriendelijk en verschoot er niet van dat het andere filiaal zo moeilijk deed. Ze staat er om bekend blijkbaar.

Guest-20180925190238 19-06-13 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luckietje (Bericht 900117)
Het is een 4s, waarom is de versie belangrijk?

Oeps. Sorry. :o Verkeerd gelezen.

stino90 19-06-13 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luckietje (Bericht 900117)
Ik belde daarstraks per ongeluk naar een ander filiaal van telenet hier in nieuwpoort (op vakantie) en de man aan de telefoon was wel heel vriendelijk en verschoot er niet van dat het andere filiaal zo moeilijk deed. Ze staat er om bekend blijkbaar.

werkt het dan niet zo dat het geen rol speelt waar je gaat omruilen, mss is proberen in nieuwpoort?

luckietje 19-06-13 23:24

Denk niet dat dat mag, anders zou die vriendelijke meneer dat aan de telefoon gezegd hebben denk ik. Maar ik ga wel daarheen als ik afzie van de aankoop en dus een nieuwe moet gaan zoeken ;)

stino90 19-06-13 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luckietje (Bericht 900124)
Denk niet dat dat mag, anders zou die vriendelijke meneer dat aan de telefoon gezegd hebben denk ik. Maar ik ga wel daarheen als ik afzie van de aankoop en dus een nieuwe moet gaan zoeken ;)

wacht hoor, dat spreekwoord van die ja en die nee... hoe ging dat weer....

juist ja: een nee heb je en een ja kun je krijgen... en je bent er kort bij, dus proberen waard... wie niet waagt, niet wint...

bij deze mijn bloemlezing spreekwoorden :-)

conclusie: gewoon gaan!!!!

luckietje 20-06-13 00:02

Haha! Gohja, ik wil het die andere winkel (hier ook in nieuwpoort) niet gunnen om gewoon een ander te gaan ruilen, ik moet mijn boosheid kwijt :p
Als ze mij morgen kraken en ik toch met dezelfde iphone buiten stap, zal ik bij de andere eens proberen ;)

vuurvreter 20-06-13 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luckietje (Bericht 900131)
Haha! Gohja, ik wil het die andere winkel (hier ook in nieuwpoort) niet gunnen om gewoon een ander te gaan ruilen, ik moet mijn boosheid kwijt :p
Als ze mij morgen kraken en ik toch met dezelfde iphone buiten stap, zal ik bij de andere eens proberen ;)

Ik ben benieuwd, succes morgen en laat het ons ff weten ;)

Starscreamer 20-06-13 09:35

Als ze mij zo hadden behandeld had ik al direct mijn contract opgezegd :eek:

Techfreak 20-06-13 22:13

En hoe is het geweest bij Telenet?

luckietje 20-06-13 22:45

Ik kwam juist vertellen se! :)

Verkoper wou me geen nieuwe geven, op mijn reactie dat ik dan wil afzien van de aankoop, zegt hij dat ik via de klantendienst moet gaan. Dus ik zeg hem dat ik dan maar in zijn deuropening ga staan om zijn klanten weg te jagen. De 2e die ik aanspreek blijkt de districtmanager te zijn, heel gedoe, uiteindelijk wil hij ook geen nieuwe geven en zegt dat ook al sta er in het contract dat ik mag afzien van de verkoop, dit wettelijk niet zo is en dat boven het contract sta. Dus ik zeg dat ik dan maar opnieuw in de deur ga staan, krijg als antwoord dat hij dan verdere stappen zal moeten ondernemen. Ik zei dat hij dat zeker moest doen en ben terug aan de deur gaan staan. Na nog geen 10min hoorde ik "Mevrouw? Proficiat met uw standvastigheid, u krijgt een nieuwe iphone" Whiiiiiiiii!!
Had het niet verwacht en ik stond tijdens heel dit gedoe te trillen op mijn benen.
Wat een gedoe.... Maar het is dus gelukt ;)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 juni 2013 om 21:46 ----------

Dit was in't heel kort, heb daar 2u gestaan ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.